تابستان در راه است و هوای گرم و شرجی و تعریق را با خود خواهد آورد. لباس پوشیدن در هر فصلی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما شیک پوشی آقایان در تابستان نسبت به فصل‌های دیگر دشوارتر است چون تامین راحتی و خنک بودن در لباس‌ها اولویت بیشتری دارد. شیک پوشی در تابستان غیرممکن نیست چون افرادی زیادی توانسته‌اند به این موفقیت دست پیدا کنند پس شما هم می‌توانید با رعایت نکات مهم در این فصل شیک پوش شوید. شیک پوشی آقایان در تابستان به استفاده از چند لباس و اکسسوری ضروری وابسته است و داشتن این لباس‌ها و اکسسوری‌ها شیک پوشی آن‌ها را در فصل گرما تضمین خواهد کرد. شما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با این لباس‌ها و اکسسوری‌ها آشنا خواهید شد.

پولوشرت کلاسیک یک لباس ضروری برای شیک پوشی آقایان در تابستان

وقتی صحبت از هوای گرم و فصل تابستان می‌شود خیلی‌ها فکر می‌کنند که باید در این فصل لباس‌های رسمی را کنار بگذارند و راحت لباس بپوشند تا احساس گرما نکنند اما این تصور اصلا درست نیست، شما در فصل تابستان هم می‌توانید لباس‌های خنک بپوشید و احساس راحتی داشته باشید. پولوشرت مردانه در این شرایط یکی از لباس‌های ضروری و مهم به شمار می‌رود که می‌تواند استایلی خنک و شیک به شما بدهد. پولوشرتی مناسب شما است که جنس نرم و نازکی داشته باشد و رنگ آن خیلی روشن نباشد تا از رسمی بودن لباس کاسته نشود. از پولوشرتی استفاده کنید که دو تا چهار دکمه دارد و قسمت پایین آن کاملا راسته و نه خیلی کوتاه و نه خیلی است، در این صورت هم می‌توانید آن را داخل شلوار کنید و هم به صورت معمولی و آزاد بپوشید.

راهنمای شیک پوشی آقایان در تابستان

پیراهن مردانه غیررسمی و نکات مهم مربوط به آن

شرایط مربوط به پیراهن غیررسمی تا حد زیادی شبیه به پولوشرت مردانه است و شما باید تا حد ممکن آن را از رنگ‌های ملایم و ساده انتخاب کنید تا از رسمی بودن استایل شما کاسته نشود. طول پیراهن را طوری انتخاب کنید که بتوان آن را بدون قرار دادن داخل شلوار هم پوشید (بلندی آن تا فاق شلوار برسد) چون بر خلاف پیراهن رسمی ضرورتی برای قرار دادن پیراهن داخل شلوار وجود ندارد اما اگر بخواهید می‌توانید این کار را انجام دهید. شما می‌توانید آستین‌های این نوع پیراهن را تا کنید و بالا بدهید تا خنک‌تر شوید تا این که به طور عادی آن را بپوشید. اگر دقیقا نمی‌دانید که تفاوت پیراهن رسمی و غیررسمی در چیست به یقه آن نگاه کنید، اگر گوشه‌های یقه پیراهن شما دکمه دارد، غیررسمی است در غیر این صورت به احتمال زیاد در دسته پیراهن‌های رسمی قرار می‌گیرد.

راهنمای شیک پوشی آقایان در تابستان

پیراهن مردانه رسمی یک لباس مهم برای شیک پوشی آقایان در تابستان

هرچقدر هم که هوا گرم باشد باز هم استایل رسمی جایگاه خود را در پوشش شما از دست نخواهد داد و شما می‌توانید ( و گاهی لازم است که) لباس‌های رسمی بپوشید و این کار با پوشیدن یک پیراهن رسمی ممکن می‌شود چون هیچ کس نمی‌تواند پوشیدن کت رسمی را در تابستان تحمل کند. راز موفقیت در داشتن استایل رسمی مناسب برای تابستان، انتخاب یک پیراهن رسمی مناسب برای موقعیت است. پیراهن‌هایی که از جنس کتان و یا نخ ظریف هستند قابلیت تنفس بالایی دارند و کمتر در آن‌ها احساس گرما و تعریق خواهید کرد. پیراهنی که چروک نشود و بو نگیرد هم شرایط یک پیراهن مناسب را دارد چون نیاز کمتری به شستشو و اتو کردن خواهد داشت.

راهنمای شیک پوشی آقایان در تابستان

کت‌های غیررسمی نازک و رنگی برای تابستان

همان طور که گفتیم پوشیدن کت در هوای گرم تابستان قابل تحمل نیست اما در شرایط خاص و مثلا در شب که هوا خنک‌تر است پوشیدن کت ضروری می‌شود. در این شرایط لازم نیست از کت‌های رسمی ضخیم استفاده کنید چون لباس‌های دیگری وجود دارند که کار کت را برای شما انجام می‌دهند و پوشیدن آن‌ها اصلا باعث تعریق و اذیت شدن شما نمی‌شود. کت‌های نازک غیررسمی بدون آستر که از جنس پارچه قابل تعریق و سبک تهیه شده باشند بهترین انتخاب برای این شرایط هستند و شما می توانید بر خلاف کت‌های رسمی به جای رنگ‌های تیره آن‌ها را از رنگ‌های روشن تهیه کنید تا حرارت کمتری را جذب کنند.

راهنمای شیک پوشی آقایان در تابستان

شلوارهای تابستانی نازک برای راحتی در فصل گرما

شلوار بخش ضروری هر نوع استایل مردانه است و استایل تابستانی به خصوص نوع رسمی آن هم از این قاعده مستنثی نبوده و نیست. شلوار جین نه تنها رسمی نیست بلکه برای فصل تابستان هم مناسب نیست چون ضخامت و سنگینی زیادی دارد و شما در آن احساس راحتی نخواهید کرد. در مقابل، می‌توانید از شلوارهای پارچه‌ای سبک که جنس نازکی دارند استفاده کنید. رنگ شلوار هم تا حد زیادی به سلیقه خود شما بستگی دارد اما رنگ‌های پیشنهادی ما رنگ‌های خاکستری روشن یا متوسط، آبی روشن یا متوسط، همه طیف‌های قهوه‌ای، بژ و سفید است. در انتخاب شلوار، اصل مهم اندازه بودن را فراموش نکنید و شلوار را طوری انتخاب کنید که اندام شما را به خوبی نشان دهد در حالی که همزمان می‌توانید به سادگی با آن راه بروید، بدوید و بنشینید بدون آن که احساس فشار و ناراحتی داشته باشید.

راهنمای شیک پوشی آقایان در تابستان

جوراب مخفی یک اکسسوری مفید برای شیک پوشی آقایان در تابستان

هیچ کس از پوشیدن کفش بدون جوراب لذت نمی‌برد چون این کار باعث تعریق پا داخل کفش شده و نه تنها صداهای ناجوری موقع راه رفتن ایجاد خواهد کرد بلکه باعث بو گرفتن پا و کفش نیز خواهد شد. اما جوراب‌های ورزشی و بلند نیز جزو اشتباهات در استایل رسمی مردانه به شمار می‌روند و باید از آن اجتناب کنید علاوه بر این که گرمای فصل تابستان اجازه پوشیدن چنین جوراب‌هایی را نیز به شما نخواهد داد. پس چاره چیست؟ در این شرایط یک جفت جوراب مخفی دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید، این جوراب‌ها از تماس کفش با پوست پا جلوگیری کرده و ظاهر استایل شما را نیز شکیل و موقر نشان خواهند داد بدون آن که احساس گرما در پاهای خود داشته باشید.

کفش کالج یک کفش مهم برای شیک پوشی آقایان در تابستان

هر استایل رسمی و نیمه رسمی به کمی چرم نیاز دارد و شیک پوشی آقایان در تابستان نیز از این قاعده مستنثی نیست. اما برای فصل گرما پوشیدن کفش‌های چرمی مردانه کمی آزار دهنده است و در مقابل، پوشیدن دمپایی و صندل نیز با اصول شیک پوشی کاملا مغایرت دارد. در این شرایط پیشنهاد ما استفاده از کفش کالج چرم است. این کفش‌ها به اندازه کافی راحت هستند و شما می‌توانید آن‌ها را از رنگ‌های روشن‌تر و ملایم‌تری انتخاب کرده و با کمربند خود نیز ست کنید. رنگ و مدل کفش کالج میزان رسمی بودن آن را نشان می‌دهد و از این نظر این کفش‌ها تطبیق پذیری زیادی با استایل مردانه در تابستان دارند.

عینک آفتابی یک اکسسوری ضروری برای شیک پوشی آقایان در تابستان

لازم به ذکر نیست که شدت تابش نور خورشید در فصل تابستان به بالاترین حد خود می‌رسد و اگر شما برای سلامت چشمان خود اهمیت قائل هستید باید از عینک آفتابی استفاده کنید. در غیر این صورت مجبور هستید مقابل تابش نور خورشید اخم کرده و چشمانتان را جمع کنید و منتظر چروک‌هایی در پوست باشید که زودتر از موعد به سراغ شما می‌آیند. در کنار این فواید و ضرورت‌های سلامت، عینک آفتابی از نظر استایل هم اهمیت زیادی دارد و این قابلیت را دارد که بتواند یک استایل ساده و ددم دستی را به استایلی شیک و سطح بالا تبدیل کند. فرم عینک را طوری انتخاب کنید که با فرم صورت شما تطبیق داشته باشد و همچنین از کیفیت لنزهای عینک اطمینان کامل حاصل کنید. (یک عینک استاندارد باید UV 400  داشته باشد)

ژاکت زیپ دار یک لباس مفید برای فصل تابستان

اگر در محلی زندگی می‌کنید که تابستان‌های چندان گرمی ندارد و به خصوص در شب دمای هوا افت می‌کند به یک لباس اضافی دیگر هم نیاز پیدا خواهید کرد. یک ژاکت زیپ دار که برای این شرایط مناسب باشد می‌تواند شما را از سرمای ناگهانی و سرماخوردگی‌های آزاردهنده تابستانی حفظ کند و در کنار آن استایل شما را شیک و جذاب‌تر کند بدون آن که به لباس‌های اضافی و غیرضروری نیاز پیدا کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)