همه خانم‌ها همیشه دوست دارند زیبا باشند و در این راه همیشه به دنبال روش‌ها و ترفندهای جالب آرایش هستند. اما زیبایی در هر فرهنگ مفهوم خاص و متفاوتی دارد به طور مثال اگر با ترفندهای جالب آرایش به سبک پاریسی آشنا شوید نظر شما در مورد آرایش و مراقبت از پوست به طور کلی تغییر خواهد کرد. همچنین سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده مد و زیبایی هم سبک‌ها و ترفندهای جالب آرایش و زیبایی برای خود دارند به همین دلیل در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز تعدادی از ترفندهای جالب آرایش را از زبان زنان فرانسوی و همچنین شناخته شده‌ترین چهره‌های مد و فشن بیان خواهیم کرد.

ترفندهای جالب آرایش

به موهای خود در خواب حالت بدهید

زیبایی به سبک پاریسی را بیشتر می‌توان شامل کارهایی دانست که زنان پاریسی انجام نمی‌دهند، در مقابل، لیست کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند بسیار کوتاه است. زنان پاریسی علاقه چندانی به سشوار کشیدن موها ندارند و ترجیح می‌دهند موهای خود را با جریان طبیعی هوا خشک کنند در حالی که آن‌ها همیشه موهایی زیبا و جذاب دارند. راز این کار، حالت دادن موها در خواب است و نیازی به ابزارهای حرارتی و سشوار کشیدن هم ندارد. اگر می‌خواهید شما نیز از این ترفندهای جالب آرایش مو بهره ببرید قبل از خواب موهای خود را بشویید و در حالی که موها هنوز نمدار است آن‌ها را بالای سر خود گرد کرده و بخوابید. صبح خواهید دید که موهای شما به زیباترین شکل حالت گرفته و آماده شده است بدون آن که کار خاصی روی آن‌ها انجام داده و زحمت خاصی کشیده باشید.

ترفندهای جالب آرایش

صورتتان را فقط با آب بشویید

حتی اگر پوست خیلی چربی هم داشته باشید نیازی به استفاده از پاک کننده‌های قوی و کف دار ندارید و فقط می‌توانید با آب صورت خود را تمیز کنید. اما این آب با آبی که فکر می کنید تفاوت دارد، استفاده از آب میسلار برای پاک کردن صورت یکی از روش‌های رایج بین خانم‌های فرانسوی است که مدتی است در دیگر نقاط جهان نیز همه گیر شده است. آب میسلار فرمول خاصی دارد که در عین مرطوب نگه داشتن پوست، کثیفی‌ها و چربی را از سطح آن می‌زداید و حتی می‌تواند آرایش ملایم را هم پاک کند. البته همان طور که در ادامه خواهید خواند خانم‌های پاریسی علاقه‌ای به آرایش زیاد ندارند بنابراین آب میسلار بهترین انتخاب برا آن‌ها است. استفاده از آب میسلار مزایای زیادی دارد و مهم‌ترین آن جلوگیری از خشکی پوست است چون همان طور که می‌دانید آب لوله کشی حاوی املاح است  و باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود و حال اگر شوینده‌های دیگری هم به آن اضافه شوند شرایط بدتر خواهد شد. در حالی که آب میسلار نیازی به آبکشی هم ندارد و هیچ مشکلی برای پوست به وجود نمی‌آورد.

ترفندهای جالب آرایش

گاهی ژولیده بودن بهتر از بی‌نقص بودن است

اگر نگاهی به آیکن‌های زیبایی آمریکایی مثل کیم کارداشیان و … بیندازید می‌بینید که آن‌ها همیشه در تلاشند تا بی‌نقص به نظر برسند و برای این کار هزینه و وقت زیادی را متحمل می‌شوند. در حالی که زنان پاریسی علاقه‌ای به بی‌نقص بودن ندارند و صورت خود را با لایه‌های مختلف کرم پودر و کانتور و کانسیلر و هایلایت و سایه و ریمل و … نمی‌پوشانند. زیبایی از نوع پاریسی نیاز به تلاش زیادی ندارد و وقت و هزینه زیادی را هم از شما نمی‌گیرد، برای زیبایی به سبک پاریسی شما فقط یک ویژگی خاص از چهره خود را انتخاب کرده و روی آن تاکید می‌کنید و آرایش شما می‌تواند تنها شامل یک رژ لب قرمز یا ریمل ساده باشد و فراموش نکنید که در زیبایی به سبک پاریسی یک اصل مهم صادق است و آن هر چه کمتر بهتر است.

ترفندهای جالب آرایش

عطر را فقط روی گردن و مچ دست نزنید

یکی از ترفندهای جالب آرایش استفاده از عطر است و عطر در زیبایی به سبک فرانسوی به عنوان یک عنصر مهم و تاثیر گذار شناخته می‌شود. پاریسی‌ها اهمیت خاصی برای عطر قائل هستند و به همین دلیل جزو ملل پیشرو در تولید و استفاده از عطر به شمار می‌روند. حتی روش استفاده از عطر در میان پاریسی‌ها با مردم دیگر متفاوت است و آن‌ها عطر را تنها روی مچ دست و گردن خود نمی‌زنند. یکی ترفندهای جالب آرایش میان خانم‌های پاریسی روش استفاده از عطر است و آن عبارتست از عطر زدن پشت گردن، روی موها و حتی روی کیف و چمدان! یک ترفند جالب دیگر که پاریسی‌ها از آن استفاده می‌کنند عطر زدن در هوا است. آن‌ها عطر را در هوا اسپری کرده و بلافاصله از آن عبور می‌کنند، به این ترتیب مقدار مناسبی از عطر رو بدن و لباس‌ها می‌نشیند و آن‌ها را خوشبو می‌کند.

ترفندهای جالب آرایش

مراقبت از پوست بسیار مهم‌تر از آرایش است

شاید همیشه این سوال برای شما مطرح باشد که کدام لوازم آرایشی و بهداشتی ارزش خرید دارند. جالب است بدانید که خانم‌های پاریسی بیشتر پول خود را صرف محصولات مراقبت از پوست می‌کنند و قسمت کمی را برای خرید محصولات آرایشی می‌پردازند. چون آن‌ها معتقدند پوستی که به طور طبیعی صاف و سالم و درخشان باشد بر پوست ناسالمی که با انواع کرم و کانسیلر پوشیده شده است اولویت دارد. در فرهنگ فرانسوی حتی حمام کردن هم یک عمل ساده برای پاکیزگی نیست و ارزش زیبایی دارد، به همین دلیل است که خانم‌های پاریسی از انواع نمک‌ها و گیاهان برای غنا بخشیدن به آن استفاده می‌کنند تا به طور طبیعی زیبا و جذاب باشند نه با آرایش.

ترفندهای جالب آرایش

زیبایی شما باید خود شما را راضی کند نه دیگران

ماتیلده توماس در کتاب The French Beauty Solution می‌نویسد که تفاوت‌های زیادی میان عادات زیبایی در فرانسه و کشورهای دیگر به خصوص آمریکا وجود دارد. در فرانسه، زیبایی به معنای لذت و رضایت است در حالی که در آمریکا دست یافتن به زیبایی همیشه با درمان‌های سخت و عمل‌های دردناک و هزینه‌های گزاف همراه بوده است. زیبایی و مراقبت از پوست به سبک پاریسی بیشتر روی ایده داشتن احساس خوب نسبت به خود، انرژی، شادی و اعتماد به نفس کافی شکل گرفته است و مفاهیمی مثل “بکش و خوشگلم کن” در این فرهنگ هیچ حایی ندارد. بنابراین بهتر است رضایت و احساس خوب را همیشه در اولویت قرار دهید و چیزی را که مهربانانه‌تر، ملایم‌تر و لذت بخش‌تر است انتخاب کنید.

بدون تلف کردن وقت، از پوست خود مراقبت کنید

اگر پوست شما دچار مشکل باشد تمام آرایش‌های دنیا هم نمی‌توانند آن را برطرف کنند. بنابراین اگر از مشکل پوستی خاصی رنج می‌برید قبل از هر کاری آن را درمان کنید و فراموش نکنید که پوست شما نیاز به مراقبت دارد اما این مراقبت قرار نیست همه وقت و هزینه شما را هدر بدهد. درو باریمور ستاره معروف هالیوود که به خاطر پوست شاداب و زیبایش معروف است اخیرا در صفحه شخصی خود ویدئویی از کارهایی که هر روز صبح برای مراقبت از پوست انجام می‌دهد منتشر کرد و به همه نشان داد که تنها چند دقیقه در روز و استفاده از سه یا چهار محصول مراقبتی می‌تواند پوست شما را زیبا و سرحال کند. البته این کار زمانی ممکن است که شما مشکل پوستی درمان نشده‌ای نداشته باشید.

 

تفریح با آرایش، یکی از ترفندهای جالب آرایش

هدف از آرایش پیدا کردن خود واقعی ما و تاکید کردن روی آن است. لیدی گاگا ستاره معروف دنیای موسیقی و مد به خوبی به این امر آگاه است و همیشه از آرایش برای تفریح کردن و آزمون و خطا با خود استفاده می‌کند. شما نیز اگر هنوز به سبک آرایشی خاص خود دست نیافته‌اید فراموش نکنید که آرایش می‌تواند نوعی تفریح باشد، پس در روزهایی که بیکار و در منزل هستید روش‌های مختلف و سبک‌ها و رنگ‌های مختلف را برای آرایش خود امتحان کنی تا هم سرگرم شوید و و هم مهارت شما در آرایش تقویت شود و هم در میان این آزمون و خطاها به چیزی که همیشه به دنبالش بوده‌اید دست پیدا کنید.

ترفندهای جالب آرایش

نسخه‌های سفری لوازم آرایشی محبوب خود را نگه دارید

ریس ویترسپون بدون لوازم آرایشی برند محبوب خود هرگز در جایی حاضر نمی‌شود حتی مراسم افتتاحیه فیلم‌های جدیدش. البته برند الیزابت آردن محصولات خود را در سایزهای بزرگی تولید می‌کند که برای حمل در سفر مناسب نیست مثلا سایه پنجاه رنگ این برند یا برندهای دیگر را نمی‌توان به راحتی در چمدان سفر قرار داد. اما بیشتر برندها نسخه‌هایی را در سایز کوچک هم تولید می‌کنند که برای حمل در سفر بسیار مناسب است و اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنند بهتر است نسخه سفری محصولات آرایشی محبوب خود را هم تهیه کرده و در موقعیت‌های مناسب استفاده کنید.

چیزهای جدید را امتحان کنید اما زیاده روی نکنید

داشتن دست قوی در آرایش یک نقطه قوت محسوب می‌شود و این کار با تمرین و تکرار و امتحان کردن انواع مختلف لوازم آرایشی ممکن می‌شود. حال اگر می‌خواهید در آرایش، حرفه‌ای شوید و تخصص پیدا کنید باید چیزهای جدید را امتحان کرده باشید. می‌دانید که هر روز محصولات آرایشی جدیدی وارد بازار می‌شود و هر یک از این محصولات روش استفاده خاصی دارن بنابراین بهتر است این محصولات را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید. اما در استفاده از این محصولات روی پوست خود زیاده روی نکنید چون ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک و عوارض دیگری شود. اما امتحان کردن این محصولات جدید روی پوست دوستان و آشنایان هم از ترفندهایی است که می‌تواند مهارت شما را افزایش دهد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)