9 خوراکی که متابولیسم شما را افزایش می دهد


غذاهایی که متابولیسم را افزایش می دهند

متابولیسم شما بخشی از آن توسط ژنتیک پایه گذاری شده، اما شما می توانید آن را به طور طبیعی به وسیله درست خوردن درست بهبود دهید. در ادامه نه ماده غذایی که که قدرت چربی سوزی بالایی را دارند آورده شده است.


۱. سفیده تخم مرغ

به گفته دیوید گروتو متخصص تغذیه شیکاگو، سفیده تخم مرغ غنی از اسیدآمینه های چند زنجیره است که متابولیسم شما را افزایش می دهد، همچنین سفیده های تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین D هستند.


۲. گوشت بدون چربی

گوشت خالص سرشار از آهن است؛ کمبود مواد معدنی باعث کاهش سوخت و ساز می شود. روزانه سه تا ۴ وعده از مواد غنی از آهن، همچون گوشت مرغ یا غلات مصرف کنید.


۳. آب

اگر شما حتی به مقدار کمی آب بدنتان را از دست دهید، سوخت و ساز بدن شما پایین می آید. به گفته اسکات ایساک مدرس دانشگاه علوم پزشکی اموری : آب سرد بنوشید تا بدن شما برای گرم کردن آن مجبور به سوزاندن کالریهای اضافی شود.


۴. فلفل چیلی

دکتر ایساک گفته است : فلفل تند حاوی کپسایسین است که یک ماده شیمیایی است که می تواند به سوخت و ساز سرعت بخشد. او پیشنهاد کرد که روزانه یکبار یک قاشق غذاخوری فلفل چیلی به غذایتان بیفزایید. فلفل های تند همچین منبع فوق العاده ویتامین c هستند.


۵. قهوه

تحقیقی منتشر شده در زمینه فیزیولوژی و رفتار نشان داد که میانگین نرخ سوخت و ساز در افرادی که قهوه حاوی کافئین نوشیدند، ۱۶ درصد بیشتر از کسانی بود که بدون کافئین نوشیدند.


۶. چای سبز

تحقیقات نشان می دهد که این نوشیدنی حاوی ترکیبی به نام EGCG است که چربی سوزی را تقویت می کند.


۷. شیر

تحقیقات انجام شده بوسیله مایکل زمل مدیر سابق موسسه تغذیه دانشگاه تنسی نشان می دهد که مصرف کلسیم ممکن است به طور موثری به سوختن چربی بدن کمک کند.


۸. غلات کامل

غلات کامل به سوختن چربی ها کمک زیادی می کنند، چون بدن برای سوزاندن آنها انرژی بیشتری نسبت به غلات فرآوری شده مثل نان سفید و پاستا صرف می کند. غذاهایی کامل که غنی از فیبر هستند، همچون برنج قهوه‌ای و جودوسر بهترین گزینه ها هستند.


۹. عدس

حدود ۲۰ درصد زنان دچار کمبود آهن هستند که خبر بد برای لاغری دور شکم این است که نمی تواند به طور موثری کار کند تا کالری ها را به هنگامی که بدن برای عملکرد مناسب نیاز دارد بسوزاند.