گوشی لایت فون قطعاً آرامش بیشتری به دنیای امروزه می‌آورد. تلفن‌های همراه هوشمند، در سرتاسر زندگی ما حضور دارند: ما برای مسیریابی در محل‌های ناآشنا، جستجوی اطلاعات، ارتباط با دیگران از طریق اپلیکیشن، بازی و کارهای دیگری، به گوشی‌های خود وابسته‌ایم. در این میان، مشکل از زمانی شروع می‌شود که از زندگی حقیقی خود غافل می‌شویم و مدت بسیاری را به دلایل مختلف، صرف استفاده از تلفن همراه می‌کنیم که سبب انزوا و گوشه گیری می‌شود. حال، یک گوشی مینیمالیستی به نام لایت فون (Light Phone) برای افرادی طراحی شده است که تمایل به از بین بردن هیاهوهای اطراف خود دارند، اما کماکان می‌خواهند در دسترس بمانند. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این گوشی مینیمالیستی، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشخصات گوشی لایت فون

گوشی مینیمالیستی لایت فون ابعادی همانند یک کارت اعتباری دارد و در ساده‌ترین حد ممکن است. با گوشی لایت فون تنها می‌توانید تماس تلفنی برقرار کرده، تماسی دریافت کنید، تا سقف ۹ شماره را ذخیره کرده و زمان را مشاهده کنید؛ همین! نه قابلیت پیامک فرستادن وجود دارد، نه ایمیل و نه هیچ مورد دیگری… علاوه بر آن، فناوری بلوتوث نیز برای اتصال به تلفن همراه هوشمند در Light Phone وجود ندارد. کاربران تنها باید حساب کاربری ایجاد کرده و اپلیکیشنی را بر روی تلفن همراه هوشمند فعلی خود نصب کنند که تماس‌ها را از دستگاه و به آن، می‌فرستد. با این اوصاف، نیازی به استفاده از یک شماره‌ی جدید برای این گوشی نخواهید داشت!

گوشی لایت فون با طراحی مینیمالیستی

گوشی لایت فون یک سیم کارت آنلاک شده دارد و با شبکه GSM نسل دوم (۲G) کار می‌کند (کاربران باید ماهانه ۵ دلار برای خدمات آن پرداخت کنند). بنا به اظهارات شرکت سازنده‌ی گوشی لایت فون، عمر باطری آن در حالت استندبای، ۳ روز خواهد بود. سیستم عامل گوشی Light Phone، نسخه‌ای ساده از اندروید است. این گوشی در دو رنگ سفید و سیاه عرضه خواهد شد.

گوشی لایت فون اولین بار در سال ۲۰۱۵ در Kickstarter منتشر شد و اولین سری آن، در ژانویه‌ی همان سال به خریداران پشتیبانی کننده ارائه شد. حال می‌توانید گوشی مینیمالیستی لایت فون را با قیمت ۱۵۰ دلار، پیش خرید کنید. ارسال این گوشی از آخر ماه می ۲۰۱۷ شروع می‌شود. البته دقت فرمائید که فعلاً تنها در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

  • نظر شما درمورد گوشی لایت فون چیست؟ آیا تمایل به استفاده از آن دارید؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Andrew Liptak

منبع: theverge