شرکت Nvidia مدت بسیاری است که بدون هیچ رقیبی، درحال تولید کارت‌های گرافیکی است و حال تولیدات خود را با کارت گرافیک Titan Xp (تایتان Xp) گسترش داده است. این کارت گرافیکی درواقع پادشاه بازار شده و سر و صدای بسیاری به پا کرده است! با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد کارت گرافیک Titan Xp شرکت انویدیا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کارت گرافیک، جزء اجزای بسیار مهم سخت افزاری محسوب می‌شود که هرچه قوی‌تر باشد، قدرت دستگاه هم افزایش خواهد یافت. کارت گرافیک به صورت ویژه برای گیمرها اهمیت دارد زیرا با افزایش قدرت آن، امکان انجام بازی‌های سنگین‌تر به صورت روان‌تر برایشان فراهم می‌شود. حال با به بازار آمدن کارت گرافیک Titan Xp، زندگی اینگونه افراد به مرحله جدیدی وارد شده و در صنعت نیز، سر و صدای بسیاری برپا شده است.

ویژگی‌های کارت گرافیک Titan Xp

جالب است بدانید که این کارت گرافیک، تنها ۱۲۰۰ دلار قیمت داشته و واحد پردازش یکسان Pascal GP102 را همانند Quadro P6000 ارائه می‌دهد که قیمتی معادل ۵۰۰۰ دلار داشته و ۳۸۴۰ هسته پردازش CUDA دارد. علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، در کارت گرافیک Titan XP (تایتان Xp) حافظه گرافیکی سریع‌تری نسبت به Quadro قرار دارد که نسبت به Titan سال گذشته که تنها ۱۰ گیگاهرتز بود، به  سرعت بسیار بالای ۱۱٫۴ گیگاهرتز ارتقاء یافته است. کارت گرافیکی Titan Xp (تایتان Xp) همانند Titan X (تایتان ایکس) –که حال اگر بتوانید آن را بیابید، با قیمت ۱۰۰۰ دلار خواهد بود-  ۱۲ گیگابایت حافظه رم GDDR5X دارد.

با وجود کارت گرافیک GTX 1080 Ti در بازار با قیمتی حدود ۶۹۹ دلار که ویژگی‌های نسبتاً یکسانی همانند Titan X ارائه می‌دهد، انویدیا نیاز به کارت گرافیک جدیدی داشت تا بتواند بر این رقیب، غلبه کند. کارت گرافیک GTX 1080 Ti با سیلیکون GP102 ساخته شده و پیش از معرفی کارت گرافیک Titan Xp، بازار را در دست داشته و سریع‌ترین کارت گرافیک موجود با قیمتی مقرون به صرفه بود. این کارت گرافیکی ۱۱ گیگابایت حافظه GDDR5X داشت. اما همانطور که مشاهده می‌کنید، کارت گرافیک Titan Xp به خوبی این رقابت را به نفع خود ادامه می‌دهد.

کارت گرافیک Titan Xp

کارت گرافیک Titan Xp درواقع نسخه ارتقاء یافته‌ای از کارت گرافیک Pascal Titan X سال ۲۰۱۶ است. همانطور که پیشتر گفتیم، این کارت گرافیک از ۳۸۴۰ هسته‌ی آنلاک شده‌ی CUDA استفاده می‌کند که نسبت به ۳۵۸۴ هسته در ۱۰۸۰ Ti، برتر است. سرعت ۱۱٫۴ گیگاهرتزی حافظه رم کارت گرافیک Titan Xp سبب می‌شود بتواند بازی سنگینی همانند Crysis را همانند بازی ساده و سبکی مثل Candy Crush برای شما اجراء کند!

خبر خوب دیگری که شرکت Nvidia با کارت گرافیک  Titan Xp خود اعلام کرد، این بود که درحال فراهم کردن امکان دسترسی کاربران Mac به محصولات اخیر انویدیا است. این مورد خصوصاً برای کاربران Adobe CC بر روی مک اهمیت دارد که به آن‌ها امکان رندر کردن سریع‌تری را می‌دهد.

  • نظر شما درمورد کارت گرافیک Titan Xp با ویژگی‌های منحصر به فرد و سرعت بسیار بالای آن چیست؟ آیا شما هم یکی از گیمرهایی هستید که بی‌صبرانه منتظر دستیابی به این کارت گرافیک هستید؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Paul Miller

منبع: theverge و NVIDIA