در این مطلب کوتاه از مجله قرمز به بررسی آینده ی انبارداری و ورود ربات ها ی ویژه به این حوزه می‌پردازیم. در چند ماه گذشته، تولید رباتها جهت کار در انبار ها، به خصوص برای شرکت های فعال در زمینه ی حمل و نقل برای فروشگاه های اینترنتی، افزایش داشته است و در خریداری این ربات ها نیز روند افزایشی به خصوص در آمریکا دیده می‌شود. با ما همراه باشید تا با جزئیات این مطلب بیشتر آشنا شوید.

فراگیر شدن ربات ها در انبارهای آینده در حوزه ی تجارت الکترونیک

با رشد خرید و فروش اینترنتی، شاهد کار کردن ربات ها در کنار انسان ها خواهیم بود. کارگرانی که در انبار کالاها به فعالیت مشغولند، با جا به جا شدن های پیاپی و زیاد از یک مکان به مکان دیگر شکایت دارند و در اثر این کار بسیار خسته می‌شوند. ربات ها برای کمک به این افراد و کاهش بار کاری آن ها وارد حوزه ی انبارداری شرکت ها شده اند. شماری از شرکت ها، از جمله شرکت  Fetch Robotics در سن خوزه، در حال طراحی ربات هایی هستند که در انبارداری در کنار نیروی انسانی کار کنند.

افزایش تجارت الکترونیک و نیاز به تحویل سریع تر کالاها به مشتریان، شرکت های فعال در زمینه ی حمل و نقل و لُجستیک را تحت فشار قرار داده است تا سفارشات مشتریان را هر چه سریع تر به دست آن ها برسانند. ربات ها در این زمینه بسیار موثر خواهند بود چرا که نیروهای انسانی بر روی برداشتن صحیح سفارشات افراد تمرکز می‌کنند و کار حمل و نقل و جا به جایی در انبار، به رباتها واگذار می‌شود. آن ها کالاهای سفارش داده شده را که توسط نیروی انسانی درون جعبه ی مخصوص به آن ها قرار داده شده است، به مکان مربوطه جهت بسته بندی و حمل منتقل می‌نمایند.

ربات ها در مدیریت انبار

شرکت آمازون، که در میان خرده فروشی های اینترنتی رتبه ی اول را در سال گذشته به دست آورد، در سال ۲۰۱۲ اهمیت ورود رباتها به عرصه ی انبارداری را به خوبی درک کرد و به همین دلیل شرکت سازنده ی ربات های مخصوص انبار (warehouse-robot) – شرکت کیوا – را با قیمت ۷۷۵ میلیون دلار خریداری نمود. این کار از طرف شرکت آمازون باعث شد شرکت هایی مثل Fetch به فکر ساخت رباتهای ویژه بیفتند و همچنین توجه سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این حوزه جلب کرد. برای مثال، سرمایه گذاران و حامیان ژاپنی، ۲۳ میلیون دلار برای شرکت Fetch در جهت این کار سرمایه گذاری کردند.

RK Group، که کالاهای مربوط به صنعت نیمه رسانا را از انبارهای خود به مشتریان منتقل می‌کند، سه ربات را از شرکت Fetch برای فعالیت های انبار خود، از آگوست ۲۰۱۶ تا به حال خریداری کرده است. ربات ها باعث افزایش بهره وری در حدود ۳۰ درصد شده اند چرا که میزان سفارشات دریافتی شرکت های فعال در زمینه ی خرید و فروش اینترنتی را افزایش داده اند بدون این که نیروی انسانی اضافه ای وارد سیستم شود.

ترجمه ی اختصاصی سایت مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد ربات ها، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی ربات های پاسخگوی مشتریان رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.