گوگل به دقت سیستم حساب کاربری خود را ساخته است تا بتواند مرکز زندگی دیجیتالی شما باشد. اما اگر نیاز به استفاده از چند حساب کاربری گوگل دارید (مثلاً یکی به عنوان حساب کاری و دیگری به عنوان حساب شخصی)، ممکن است به سرعت همه چیز دشوار شود. خوشبختانه، سیستم ورود گوگل با درنظر گرفتن این موضوع، به روز شده است؛ بنابراین می‌توانید از چندین حساب کاربری گوگل خود استفاده کنید. با مجله قرمز همراه باشید تا نحوه‌ی ورود به چند حساب کاربری گوگل به صورت همزمان را بیاموزید.

نحوه‌ی ورود به چند حساب کاربری گوگل

برای شروع، به حساب کاربری گوگل اصلی خود وارد شوید (که احتمالاً آدرس Gmailای خواهد بود که برای مصارف شخصی به کار می‌برید). این رابط، در ماه می سال ۲۰۱۷ به روز شده و بسیار ساده است. صفحه‌ی ورود، accounts.google.com است اما رفتن به هر سرویس گوگل سفارشی سازی شده‌ای به شما امکان ورود به همین شیوه را می‌دهد.

نحوه‌ی ورود به چند حساب کاربری گوگل

زمانی که وارد حساب کاربری گوگل خود شدید، بر روی عکس پروفایلتان کلیک کنید که در بالای صفحه، در سمت راست قرار دارد. اگر تصویری برای پروفایل خود انتخاب نکرده باشید، تنها آیکون گردی را مشاهده خواهید کرد که حرف اول اسم شما در آن مشاهده می‌شود. از منویی که ظاهر شد، بر روی add account کلیک کنید تا حساب کاربری گوگل دیگر خود را اضافه کنید.

نحوه‌ی ورود به چند حساب کاربری گوگل

حال، به صفحه‌ی ورود حساب کاربری گوگل باز خواهید گشت و این بار باید با حساب دوم خود وارد شوید. می‌توانید از هر آدرس جیمیلی که می‌خواهید استفاده کنید. البته می‌توانید آدرس ایمیل سفارشی سازی شده‌ی خود را نیز استفاده کنید.

نحوه‌ی ورود به چند حساب کاربری گوگل

اکنون وارد هر دو حساب خود شده‌اید. برای تغییر میان آن‌ها، نیازی نیست از حسابی خارج شوید. تنها کافی است بر روی عکس پروفایل خود بار دیگر کلیک کرده و اکانتی که تمایل به استفاده از آن را دارید، انتخاب کنید. محدودیتی برای تعداد حساب‌های کاربری که از این طریق می‌توانید همزمان به آن‌ها دسترسی داشته باشید، وجود ندارد.

نحوه‌ی ورود به چند حساب کاربری گوگل

نحوه‌ی دسترسی به خدمات گوگل از طریق حساب کاربری دوم

بدون آنکه به حساب کاربری اصلی خود بازگردید، از طریق نوار آدرس، به یک صفحه‌ای که متعلق به گوگل است، همانند calendar.google.com بروید. متوجه خواهید شد که گوگل، رابط را با حساب کاربری اصلی شما گشوده، نه حسابی که به تازگی افزوده‌اید. سیستم اکانت به نظر هربار که به سایت گوگل جدیدی وارد می‌شوید، شما را با حساب کاربری اصلی یا همان پیش فرض، وارد می‌کند. با وجود اینکه این ویژگی آزاردهنده است، اما قابل درک است که گوگل تلاش دارد تا حساب دوم خود را مشخص کنید تا از خطا، پیشگیری شود.

نحوه‌ی دسترسی به خدمات گوگل از طریق حساب کاربری دوم

برای تغییر این مورد و رفتن به حساب کاربری دوم خود برای دسترسی به خدمات گوگل، دوباره بر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و حساب کاربری‌ای را انتخاب کنید که تمایل دارید صفحه را با استفاده از آن مشاهده کنید. با این کار، همان صفحه‌ی گوگل در صفحه‌ای جدید گشوده خواهد شد و این بار، با حساب کاربری‌ای در آن حضور خواهید داشت که خود انتخاب کرده‌اید.

برای صرفه جویی در زمان، می‌توانید خدمات گوگل را با لینک مستقیم نیز باز کنید. درحالی که حساب کاربری دوم شما بر روی هر صفحه‌ی گوگل فعال است، بر روی دکمه‌ی  “Apps” کلیک کنید که در بالای صفحه، در سمت راست قرار دارد. این دکمه، همان مربعی با چهار نقطه است که در بالای صفحه مشاهده می‌شود.

نحوه‌ی دسترسی به خدمات گوگل از طریق حساب کاربری دوم

حال بر روی خدماتی که نیاز به دسترسی با حساب کاربری فعال خود دارید، کلیک کنید (همانند Gmail یا Drive). این سرویس برای شما در صفحه‌ی جدیدی گشوده خواهد شد و حساب کاربری دوم شما در آن فعال است.

چطور از حساب کاربری دوم خود خارج شویم؟

چطور از حساب کاربری دوم خود خارج شویم؟

اگر تمایل به خروج از حساب کاربری گوگل‌ای که جدیداً افزوده‌اید دارید، بر روی عکس پروفایل خود کلیک کرده و Sign Out را انتخاب کنید. به همین سادگی!

  • آیا تاکنون از چند حساب کاربری گوگل به طور همزمان استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Michael Crider

منبع: howtogeek