این مطلب، در مورد قابلیت وام دادن شرکت اینترنتی آمازون به سایر فروشندگانی است که از طریق سایت این شرکت اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند. با ما همراه باشید تا در مورد این مطلب و چگونگی ساز و کار وام دادن شرکت اینترنتی آمازون بیشتر بدانید.

وام دادن شرکت اینترنتی آمازون به سایر فروشندگان، منبع درآمد دیگری برای این فروشگاه اینترنتی

فروشگاه آنلاین آمازون در حال گسترش دادن خود با سرعتی زیاد است و تازه‌ترین اخبار، در مورد امکان وام دادن شرکت اینترنتی آمازون به فروشندگانی که سابقه‌ی خوبی داشته و از اعتبار مناسبی برخوردارند، خبر می‌دهد. وام دادن این فروشگاه اینترنتی بزرگ، منبع درآمد دیگری را برای این شرکت فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک فراهم کرده است.

این شرکت از اختصاص ۱ میلیارد دلار وام، تنها در سال گذشته، به فروشندگانی که از طریق آمازون اقدام به فروش محصولات خود می‌کردند، خبر داده است. این شرکت در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار شروع به وام دهی به سایر فروشندگان کرد و برای این که از اعتبار فروشندگان مطمئن شود، از بررسی داده‌های مربوط به فروشندگان استفاده می‌کند. در واقع آمازون از الگوریتم‌هایی برای تعیین میزان اعتبار و سوابق مالی و پرداخت‌های فروشندگان استفاده می‌کند و چنانچه سابقه‌ی خوبی داشتند، به آن‌ها وام اختصاص می‌دهد.

وام دادن شرکت اینترنتی آمازون

ایده‌ی وام دادن شرکت اینترنتی آمازون به فروشندگان از جایی آغاز شد که آمازون فکر کرد با وام دادن و کمک به این فروشندگان، باعث می‌شود مشتریان آن‌ها افزایش پیدا کنند و این خود به افزایش درآمد آمازون می‌انجامید.

آمازون همچنین بابت ارائه‌ی خدماتی مثل تخصیص انبار، بسته بندی و خدمات حمل و نقل و تحویل سفارشات به مشتریان، از فروشندگانی که محصولات خود را بر روی سایت آمازون و با استفاده از زیرساخت این شرکت به فروش می‌رسانند، مبلغی دریافت می‌کند و این نیز منبع درآمد دیگری برای این شرکت می‌باشد.

این فروشگاه اینترنتی بزرگ که ساختمان اصلی آن در سیاتل قرار دارد، تا کنون ۳ میلیارد دلار به بیش از ۲۰ هزار کسب و کار کوچک در آمریکا، بریتانیا و ژاپن وام داده است. آمازون به فروشندگان در گستره‌ی ۱۰۰۰ دلار تا ۷۵۰ هزار دلار وام یکساله می‌دهد. فروشندگانی که از آمازون وام می‌گیرند، با فروش محصولات خود بر روی سایت این شرکت اندک اندک میزانی از فروش را به آمازون می‌دهند و وام خود را در طی یک سال پس می‌دهند.

فروشندگانی که وام به آن‌ها تعلق می‌گیرد، اغلب از این پول برای خرید موجودی و گسترش کسب و کار خود با اضافه کردن محصولات جدیدتر استفاده می‌کنند. آمازون نرخ بهره‌ی وام خود را تا‌کنون فاش نکرده است. این شرکت به فروشندگان در زمانی که شاید کسی به آن‌ها کمک مالی نکند، اجازه‌ی دسترسی به سرمایه می‌دهد و اعتقاد دارد که این کمک، به سود خود شرکت آمازون نیز می‌باشد؛ چرا که فروشندگان، از زیرساخت آمازون برای فروش محصولاتشان استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، حدود ۵۰% از کل محصولاتی که از طریق سایت آمازون به فروش رفته، متعلق به فروشندگان دیگر بوده است. آمازون هم اکنون در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌تواند قابلیت تحویل برای این فروشندگان جهت فروختن محصولاتی مانند گل تازه فراهم آورد.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه‌های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله آمازون در دنیای رقابت رجوع کنید.
  • اگر در مورد این مطلب سوال، پیشنهاد یا انتقادی دارید، در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.