گوشی LG G7 یکی از محصولات جدید کمپانی لوازم الکترونیکی ال جی است که قرار است تا چند هفته آینده وارد بازار شود. این گوشی که از پرچمداران برند ال جی به شمار می‌رود از هم اکنون علاقمندان و دنبال کنندگان بازار گوشی‌های هوشمند را هیجان زده کرده است و همه مشتاق هستند تا چیزهای بیشتری درباره این مدل جدید گوشی از برند ال جی بدانند. البته اخیر کمپانی ال جی به طور رسمی تایید کرد که قرار است گوشی LG G7 با عنوان   LG G7 ThinQ به بازار عرضه شود. در هر صورت ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به نقد و بررسی گوشی LG G7 خواهیم پرداخت البته ذکر این نکته ضروری است که این گوشی هنوز وارد بازار نشده و بررسی‌هایی که در این مقاله انجام شده است بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده توسط کمپانی ال جی است.

نگاهی به LG G7

نگاهی اجمالی به گوشی LG G7

همان طور که گفتیم گوشی LG G7 قرار است پرچمدار جدید برند ال جی باشد و این گوشی در روز دوم ماه می (۱۲ اردیبهشت) به صورت رسمی در نیویورک معرفی و در میانه‌های ماه می به بازار ارائه خواهد شد. قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این قیمت بیش از هزار دلار آمریکا باشد. البته این معرفی قرار بود زودتر انجام شود اما کمپانی مجبور شد بدنه گوشی را مجددا به صورت ضد خش طراحی کند. قیمت این گوشی هرچند بالا است اما در مقایسه با پرچمداران برندهای دیگر مثل آیفون ایکس و سامسونگ اس ۹ معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

 

طراحی گوشی

دو ویژگی مهم در طراحی گوشی LG G7 مشاهده می‌شود که اولین آن رنگبندی متنوع (پنج رنگ مختلف برای همه سلیقه‌ها) و دومی تعبیه اسکنر اثر انگشت در قسمت پشت گوشی است. رنگ‌های گوشی LG G7 شامل مشکی شفقی، خاکستری پلاتینیوم، آبی مراکشی براق، آبی مراکشی مات و صورتی تمشکی است. صفحه نمایش گوشی تقریبا تمام قسمت جلوی آن را در بر می‌گیرد و کمترین میزان حاشیه را دور خود دارد، پشت گوشی نیز کاملا ساده طراحی شده است و تنها چیزی که روی آن مشاهده می‌شود دو لنز دوربین، اسکن کننده اثر انگشت و نام و لوگوی گوشی است. طراحی کلی این گوشی تا حد زیادی شبیه به نسخه قبلی این گوشی یعنی مدل LG G6 است اما برخلاف این مدل، در گوشی LG G7 دوربین‌ها به طور عمودی روی هم قرار گرفته‌اند.

نگاهی به LG G7

صفحه نمایش گوشی LG G7

نقطه قوت صفحه نمایش گوشی ال جی جی ۷ را شاید بتوان روشنایی عالی آن عنوان کرد. این صفحه نمایش در مقایسه با مدل‌های قبلی، پیکسل‌های سفید بیشتری در خود دارد و این ویژگی نه تنها اجازه می‌دهد که نور صفحه از حد معمول فراتر برود بلکه به کیفیت بهتر رنگ‌های صفحه هم منجر می‌شود بدون آن که عمر باتری را چندان تحت تاثیر قرار دهد. شایعات حاکی از آن است که صفحه نمایش گوشی ال جی جی ۷ قرار است از نوع HDR10- Compatible باشد یعنی شما می‌توانید محتوای اچ دی را به راحتی روی این صفحه تماشا کنید و یا در صورت نیاز کیفیت اچ دی را غیرفعال کنید. حاشیه صفحه نمایش نیز که حدود یک سانتی‌متر از بالا و پاین گوشی را در بر می‌گیرد می‌تواند بنا به دلخواه شما روشن یا خاموش باشد تا بتوانید باتری را به طور بهینه مصرف کنید.

با وجود این که جزئیات زیادی درباره حاشیه صفحه نمایش ارائه شده است اما هنوز نوع این صفحه نمایش مشخص نیست و معلوم نیست که برند ال جی در این گوشی از تکنولوژی OLED استفاده کرده است یا LCD، اما شایعات حاکی از آن است که ال جی قرار است از این به بعد در گوشی‌های پرچمدار خود از تکنولوژی OLED استفاده کند همان طور که در گوشی LG V30 این کار را انجام داد. البته تکنولوژی OLED قیمت گوشی را بالاتر می‌برد چون نیاز به خط تولید متفاوتی نسبت به گوشی‌های دیگر برند ال جی دارد.

نگاهی به LG G7

دوربین گوشی LG G7

خوشبختانه ما چیزهای زیادی درباره دوبین گوشی ال جی جی۷ می‌دانیم و می‌دانیم که دوربین پشتی این گوشی از نوع دو لنزی ۱۶ مگا پیکسلی است که لنز واید از نوع ۱۰۷ درجه دارد و دیافراگم آن f/1.6 است. این دوربین به طور خودکار تشخیص می‌دهد که چه زمانی نور برای عکسبرداری مناسب نیست و به تناسب آن پیکسل‌ها را با هم ترکیب کرده و سوپر پیکسل‌هایی می‌سازد که نور بالایی دارند. دوربین چند حالت مختلف برای عکاسی دارد که حالت دستی، حالت زنده و حالت پرتره چند نوع از آن هستند. اضافه کردن انیمیشن‌های دوبعدی و سه بعدی نیز یکی از قابلیت‌های خاص دوربین این گوشی است که بر جذابیت آن افزوده است. متاسفانه اطلاعاتی درباره باتری گوشی LG G7  لو نرفته است و هنوز نمی‌دانیم که عملکرد و ظرفیت باتری ان چگونه است.

 

 

حافظه و عملکرد گوشی LG G7

شنیده شده است که گوشی LG G7 دارای یک چیپست از نوع SnapDragon 845 است و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد و از این جهت حتی از گوشی سامسونگ اس ۹ نیز پیشی گرفته است. با توجه به این که مدل‌های قبلی گوشی ال جی به دلیل کیفیت نامناسب چیپست‌ها دچار کاهش فروش شدند اما با قطعات جدید و پیشرفته انتظار می‌رود که شاهد موفقیت این مدل جدید از برند ال جی باشیم. حتی پیش بینی‌ها حاکی است که این گوشی بتواند از رقبای خود سبقت گرفته و به موفق‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ تبدیل شود.

نگاهی به LG G7

اخبار و شایعات

شایعات حاکی از آن است که گوشی LG G7 اسپیکرهای فوق العاده‌ای دارد و سایز بزرگ و ساخت عالی این اسپیکرهای باعث شده است که کیفیت صدای خروجی آن بسیار واضح و قوی باشد. همین شایعات خبر از این می‌دهند که گوشی ال جی جی۷ دارای قابلیت تشخیص صدای بسیار قوی است و می‌تواند صدا را از فاضای ۱۷ فوتی (۵۲۰ سانتی متری) تشخیص دهد در نتیجه شما در اجرای فرمان‌های صوتی با این گوشی دچار مشکل نخواهید شد. به هر حال مطالبی که در این مقاله بیان شد بر مبنای اعلام رسمی و شایعاتی بود که در این مدت به گوش رسیده بود و باید منتظر باشیم و ببینیم که گوشی جدید برند ال جی پس از معرفی و ورود به بازار در عمل چه خواهد کرد و چه برتری‌ها و کاستی‌های نسبت به رقبای خود خواهد داشت. هنوز سوالات زیادی درباره عملکرد باتری و صفحه نمایش این گوشی مطرح است که پاسخ به آن‌ها تنها پس از معرفی و امتحان کشدن گوشی توسط کاربران روشن خواهند شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فن آوری در مجله قرمز شاخه موبایل مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Digital Trends (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)