لپ تاپ‌های تبدیل شونده از مدل‌های محبوب و پرفروش در بازار لپ تاپ هستند چون با خرید چنین لپ تاپی شما هم یک لپ تاپ سبک و هم یک تبلت قوی و باقابلیت در اختیار دارید. برند لنووو سال گذشته با معرفی مدل Yoga 720 یکی از ارزان‌ترین و باقابلیت‌ترین لپ تاپ‌های تبدیل شونده (Convertible) را وارد بازار کرد، این مدل با وجود قیمت مناسب کارایی قابل توجهی دارد و می‌تواند نیازهای روزمره شما را به خوبی برطرف کند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به نقد بررسی لپ تاپ مدل Yoga 720 از برند لنووو خواهیم پرداخت و ویژگی‌های خاص، برتری‌ها و معایب این لپ تاپ را بیان خواهیم نمود.

نقد و بررسی لپ تاپ Yoga 720

 

نگاهی اجمالی به لپ تاپ مدل Yoga 720 از کمپانی لنووو

لپ تاپ Yoga 720 سه نوع است که نوع ۸۵۰ دلاری آن یک پردازنده مرکزی Intel Core i5-8250U، یک رم ۸ گیگ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه PCIe SSD دارد اما نوع ۱۰۵۰ دلاری این لپ تاپ دارای پردازنده مرکزی Core i7-8550U، ۵۱۲ گیگا بایت رم و همان رم ۸ گیگا بایتی است. نوع ۱۵۰۰ دلاری این لپ تاپ نیز پردازنده مرکزی Core i7، ۱۶ گی رم و یک ترابایت حافظه SSD دارد و صفحه نمایش آن از نوع ۴K و همراه با قلم Lenovo Active ارائه می‌شود. البته اگر بتوانید ۴۰۰ دلار دیگر به بودجه خود اضافه کنید مدل Yoga 920 به شما توصیه می‌شود، این مدل صفحه نمایش بزرگتری دارد و باتری آن چهار ساعت بیشتر ظرفیت دارد و طراحی آن نسبت به مدل Yoga 720 بسیار جذاب‌تر است.

مزایا

  • طراحی ظریف زیبا
  • رنگ‌های زیبای تصاویر
  • عمر باتری بالاتر از حد متوسط

معایب

  • صفحه کلید تخت و بدون عمق
  • صفحه نمایش کم نورتر از حد متوسط

نقد و بررسی لپ تاپ Yoga 720

طراحی

بدنه لپ تاپ Yoga 720 از جنس آلومینیوم و به اندازه کافی کوچک است و در نگاه اول به نظر می‌رسد که کوچک‌تر از ۱۳ اینچ باشد اما صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی را به خوبی در خود جای داده است. بدنه لپ تاپ به رنگ نقره‌ای و ساده است و طرح زیبایی دارد و بدون نیاز به پوشش یا برچسب خاصی، جذاب و شیک به نظر می‌رسد. در پشت درب لپ تاپ شما با صفحه نمایش با حاشیه مشکی و باریک آن مواجه می‌شوید که صفحه کلید نقره‌ای هم به آن متصل است. با برگرداندن این صفحه لپ تاپ به شکل یک تبلت معمولی درمی‌آید. این لپ تاپ یک پورت USB از نوع C دارد که به عنوان پورت شارژر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگر اتصالات این مدل شامل یک پورت USB 3.0، Thunderbolt 3 و یک جک هدفون سه و نیم میلی‌متری است. وزن کل این مجموعه روی هم ۱۲۷۰ گرم است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Yoga 720

صفحه نمایش لپ تاپ

صفحه نمایش لپ تاپ Yoga 720 از نوع لمسی است که کیفیت ۱۰۸۰p دارد. هرچند شدت نور این صفحه پایین‌تر از حد متوسط است اما از بیشتر رقبای خود در این زمینه جلوتر است. شاید شدت نور این صفحه نمایش در حالت شب رضایت بخش نباشد اما کیفیت رنگ‌های زنده و تصاویری که در این صفحه مشاهده می‌کنید قطعا عالی و راضی کننده است.

 

 

صفحه کلید، تاچ پد و اسپیکر

لپ تاپ‌های قابل تبدیل در واقع تبلت‌هایی هستند که صفحه کلید اضافی هم در خود دارند یعنی این صفحه کلید در زمانی که لپ تاپ به عنوان تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرد کارایی ندارد. اما این مساله از ارزش و اهمیت صفحه کلید کم نمی‌کند و این مورد جزو اشکالات لپ تاپ Yoga 720 است. صفحه کلید این مدل بسیار تخت به نظر می‌رسد و برجستگی کلیدهای آن تنها ۱.۲ میلی‌متر است و شما باید برای فشار دادن آن‌ها نیرویی برابر با ۶۸ گرم وارد کنید که این مقدار در مقیاس لپ تاپ‌ها زیاد است و در درازمدت ممکن است باعث درد انگشت شود علاوه بر این خطای تایپ در چنین کیبوردی کمی بیشتر از حد متوسط است.  تاچ پد لپ تاپ‌های قابل تبدیل هم جزو مواردی است که اهمیت کمتری نسبت به مدل‌های معمولی دارد اما تاچ پد لپ تاپ Yoga 720 کارایی نسبتا خوبی دارد و بزرگ و دقیق است و با قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰ به خوبی هماهنگ است. اسپیکرهای لپ تاپ Yoga 720 لنووو کیفیت متوسطی دارند و صدایی که تولید می‌کنند به خوبی قابل شنیدن است و برای استفاده‌های معمولی مثل مکالمه و کنفرانس قابل قبول هستند اما نباید انتظار داشته باشید که بتوانید با این لپ تاپ با کیفیت عالی موزیک گوش کنید چون بیس ضعیفی دارد و خروجی آن برای شما چندان راضی کننده نخواهد بود.

نقد و بررسی لپ تاپ Yoga 720

عملکرد لپ تاپ Yoga 720

وجود سخت افزار مناسب از جمله پردازشگر نسل هشتم و رم هشت گیگ این لپ تاپ برای استفاده روزمره بسیار عالی است و شما می‌توانید همزمان چندین کار را با آن انجام دهید، مثلا همزمان ۳۰ تب را در گوگل کروم باز کنید و یک ایپزود از سریال جدید مورد علاقه خود را مشاهده کنید بدون آن که در عملکرد دستگاه اختلالی ایجاد شود. کپی کردن ۵ گیگابایت فایل در این دستگاه ۱۸ ثانیه طول می‌کشد چون سرعت کپی آن به طور متوسط ۲۲۶ مگابایت بر ثانیه است (البته این مورد در مدل یوگا ۹۲۰ برابر با ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است). اگر طرفدار بازی‌های سنگین نباشید این مدل برای بازی‌های متوسط و سبک نیز عملکرد مناسبی دارد و می‌توانید بدون اختلال و کندی سیستم آن‌ها را اجرا کنید.

نقد و بررسی لپ تاپ Yoga 720

عملکرد باتری و گرمای تولید شده

اگر باتری این لپ تاپ پر باشد شما می‌توانید یک روز کاری کامل را با آن مشغول باشید چون این باتری حدود هشت و نیم ساعت می‌تواند لپ تاپ شما را روشن نگه دارد که در مقایسه با مدل‌های مشابه بیشتر است. در این مدت می‌توانید با اتصال به وایفای به اینترنت سر بزنید و فعالیت‌های روزمره خود را با این لپ تاپ به راحتی انجام دهید. البته همان طور که گفتیم عمر باتری در مدل ۹۲۰ چهار ساعت بیشتر از مدل ۷۲۰ یعنی ۱۲ ساعت و ۲۲ دقیقه است. گرمای تولید شده ناشی از کارکرد این لپ تاپ چه در حالت لپ تاپ و چه در حالت تبلت در حد متوسط و قابل قبول است و آنقدر زیاد نیست که قابل کنترل نباشد. پس از ۱۵ دقیقه پخش تصاویر HD دمای لپ تاپ به ۹۱ درجه فارنهایت می‌رسد که خیلی کمتر از دمای مورد قبول یعنی ۹۶ درجه است و در نتیجه شما با این دستگاه کاملا احساس راحتی خواهید کرد و می‌توانید آن را روی پای خود قرار دهید بدون آن که نگران سوختگی یا ایجاد اشکال در دستگاه باشید.

نقد و بررسی لپ تاپ Yoga 720

وبکم و دیگر امکانات

وبکم لپ تاپ Yoga 720 برای گفتگوهای تصویری روزمره بسیار مناسب است هرچند بهترین گزینه نیست. اما تصاویری که دریافت می‌کند به اندازه کافی واضح هستند و شما می‌توانید تصاویری قابل قبول برای طرف مقابل خود ارسال کنید. این مدل لپ تاپ لنووو هم مانند دیگر مدل‌ها اپلیکیشن‌های خاص برند را روی خود دارد و شما با ورود به سایت لنووو و ساخت حساب کاربری می‌توانید از این امکانات بهره مند شوید.

نقد و بررسی لپ تاپ Yoga 720

نتیجه گیری

 لپ تاپ Yoga 720 یکی از ارزان‌ترین اما کاراترین مدل‌های لپ تاپ‌های قابل تبدیل است و شما در واقع با خرید آن با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم یک لپ تاپ مناسب با قابلیت‌های متوسط برای کارهای روزمره تهیه می‌کنید و هم صاحب یک تبلت بزرگ و سبک می‌شوید که می‌تواند بسیاری از نیازهای روزمره شما را برطرف کند. پس این مدل قطعا ارزش خرید دارد و همان طور که گفتیم لپ تاپ Yoga 720 دامنه قیمت گسترده‌ای دارد (۸۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار) و شما با توجه به نیازها و بودجه خود می‌توانید مدل مناسب خودتان را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فن آوری در مجله قرمز شاخه کامپیوتر و لپ تاپ مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Gizmodo (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)