استفاده از ماسک‌های صورت برای مراقبت و زیبایی پوست این روزها بسیار رایج شده است و خانم‌ها و حتی آقایان از ماسک‌های آماده و یا مواد طبیعی استفاده می‌کنند تا از مزایای متنوع آن‌ها بهره‌مند گردند. ماسک‌های صورت انواع مختلفی دارند و هر نوعی برای مشکلات پوستی خاصی طراحی شده است. مثلا ماسک رس اثر پاک کنندگی دارد و برای از بین بردن چربی اضافی پوست و درمان آکنه توصیه می‌شود. برخی دیگر از ماسک‌های صورت نیز اثر مرطوب کنندگی دارند و برای مقابله با خشکی و التهاب پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با موثرترین ماسک‌های صورت برای درمان خشکی و التهاب پوست آشنا می‌کنیم، در ادامه نیز با جدیدترین و محبوب‌ترین ماسک این روزها، یعنی ماسک رس آشنا خواهید شد.  

ماسک‌های ژله‌ای مرطوب کننده

اگر خشکی پوست شما به یک مشکل جدی و آزاردهنده تبدیل شده است نگران نباشید، چاره کار استفاده از ماسک‌های ژله‌ای جدیدی است که این روزها در بازار موجود هستند. این ماسک‌ها حاوی ترکیباتی مثل پودر کالامین، عصاره گل سرخ و روغن بهار نارنج هستند که رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و از قرمزی و التهاب آن نیز پیشگیری می‌کنند. روغن بهارنارنج نه تنها پوست را یکدست می‌کند بلکه بوی دلپذیر آن اثر آرام بخش هم دارد و شما می‌توانید با آرامش و حس خوب از پوست نرم و زیبای خود لذت ببرید.

موثرترین ماسک‌های صورت

ماسک‌های لایه بردار اکلیلی

اگر اهل تماشای کلیپ‌های آموزشی زیبایی و آرایشی در شبکه‌های اجتماعی باشید حتما این نوع ماسک‌ها را هم دیده‌اید. ماسک‌هایی که حاوی اکلیل و قطعات رنگارنگ و براق درون خود هستند که نه تنها جذاب و سرگرم کننده هستند بلکه اثر لایه برداری ملایمی هم دارند و سطح خشک و ملتهب پوست شما را به آرامی جداسازی کرده و پوست نرم و مرطوب را جایگزین آن می‌کنند. البته این ماسک‌ها تنها حاوی اکلیل نیستند بلکه در کنار آن ترکیبات فرم دهنده و نرم کننده‌ای مثل عصاره برگ شیرین بیان و مارشملو هم در خود دارند.

موثرترین ماسک‌های صورت

ماسک‌های ورقه‌ای مرطوب کننده

ماسک‌های ورقه‌ای را این روزها همه جا می‌توانید ببینید، این ماسک‌ها، ورقه‌هایی نازک هستند که مواد مفیدی درون خود دارند و با قرار گرفتن روی پوست اثر خود را به جا می‌گذارند. ماسک‌های ورقه‌ای به دلیل استفاده آسان بسیار محبوب شده‌اند و خانم‌ها آن‌ها را به بخش جدایی ناپذیر برنامه مراقبت از پوست خود تبدیل کرده‌اند. البته این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به ترکیبات داخل آن‌ها اثر متفاوتی روی پوست دارند. انواع مرطوب کننده ماسک ورقه‌ای حاوی عصاره بابونه یا آلوئه ورا است و قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

موثرترین ماسک‌های صورت

ماسک عصاره اسطوخودوس و عسل

اگر اهل استفاده از ماسک‌های آماده نیستید هیچ اشکالی ندارد، ماسک‌های خانگی هم می‌توانند به همان اندازه موثر باشند بدون آن که هزینه زیادی برای تهیه آن‌ها پرداخت کنید. یک نمونه از موثرترین ماسک‌های صورت که در منزل هم می‌توانید بسازید از ترکیب عصاره اسطوخودوس و عسل به دست می‌آید. پس از ترکیب این دو ماده اگر می‌خواهید پوست مرطوب‌تری داشته باشید آن را با شیر مخلوط کنید، اگر می‌خواهید پوست سفت‌تری داشته باشید آن را با سفید تخم مرغ و در غیر این صورت از آب استفاده کنید تا پوستی یکدست و زیبا داشته باشید.

موثرترین ماسک‌های صورت

ماسک‌های کره‌ای یکی از موثرترین ماسک‌های صورت

وقتی موقع خندیدن و صحببت کردن چروک‌های ریزی روی پوست شما مشاهده می‌شود معنای آن این است که پوست شما بسیار خشک شده است. در این شرایط شما به یک ماسک مرطوب کننده قوی نیاز دارید که باید یک شب روی پوست شما باقی بماند و جذب پوست شود. این ماسک با ترکیبات خاصی که در مراقبت پوست کره‌ای استفاده می‌شود (مثل سیب زمینی شیرین و زردچوبه) اثری جادویی در درمان این نوع خشکی دارد و پوست شما را نرم و سفت و یکدست می‌کند.

موثرترین ماسک‌های صورت

ماسک با ترکیب زنجبیل و زردچوبه

اگر پوست شما خشک و بی‌رنگ و مرده به نظر می‌رسد احتمالا وارد مراحل جدیدی از خشکی پوست شده‌اید که باید هرچه زودتر درمان شود. چاره کار شما استفاده از ترکیب سه ماده جادویی به نام‌های زنجبیل، زردچوبه و ویتامین C است که این سه ماده در کنار هم می‌توانند پوست شما را مجددا شاداب و جوان کنند و درخشش آن را به آن بازگردانند. استفاده از ماسک‌های آماده حاوی این ترکیبات و یا تهیه آن در منزل و استفاده از آن یک بار در هفته اثری فوق العاده روی پوست شما خواهد داشت.

موثرترین ماسک‌های صورت

ماسک عسل و آبلیمو یکی از بهترین ماسک‌های صورت

هرکسی که اهل استفاده از روش‌های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد حتما این ماسک مفید و موثر را می‌شناسد. ماسک عسل و آبلیمو ترکیبی مرطوب کننده، لایه بردار و روشن کننده است که بهترین درمان برای خشکی، چربی اضافی پوست، جوش‌های سرسیاه، لکه‌های پوستی و حتی آکنه به شمار می‌رود. ماسک عسل و آبلیمو را به سادگی می‌توانید با ترکیب یک قاشق عسل و یک قاشق آبلیمو بسازید و در صورت تمایل کمی زردچوبه، ماست یا جوی دوسر به آن اضافه کنید. اگر پوستتان خشک است مقدار عسل را بیشتر کنید و اگر پوست چربی دارید مقدار آبلیمو را کمی افزایش دهید تا پوست شما به تعادل برسد.

ماسک رس و روش استفاده از آن برای پاکسازی پوست

ابتلا به آکنه آنقدر آزاردهنده است که ما برای خلاصی از آن حاضر می‌شویم هر ماده‌ای را روی صورت خود امتحان کنیم. اما بیشتر این درمان‌ها نتیجه مشخصی ندارند و ممکن است شما را از پیدا کردن درمان واقعی ناامید کنند غافل ا این که درمان واقعی آکنه‌های شما در نزدیکی شما است و شما از آن بی‌اطلاع هستید. ماسک رس یکی از جدیدترین انواع ماسک صورت است که اثر درمانی فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند چربی اضافی پوست را جذب کرده و روزنه‌های پوست را به خوبی پاک سازی کند و از بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه جلوگیری کند. اگر این ماسک را یک شب تا صبح روی صورت خود بگذارید خواهید دید که آکنه‌های بزرگ شما به جوش‌های کوچک و خشکی تبدیل شده‌اند که به زودی بهبود خواهند یافت. علاوه بر این، این روش درمانی در بهبود جای جوش، لک‌های پوستی و التهاب و قرمزی پوست نیز موثر است و لازم نیست پس از انجام آن نگران خشکی و التهاب پوست باشید.

شاید تصور کنید این گفته‌ها تنها شایعات و اغراق‌های اینترنتی باشند اما کارشناس و متخصصان پوست پس از تحقیق و بررسی در مورد ماسک رس به نتایج جالبی دست یافته‌اند، آن‌ها می‌گویند ماسک‌هایی که تحت عنوان ماسک رس یا خاکستر در بازار موجود هستند می‌توانند اثر درمانی عالی داشته باشند چون حاوی مواد خشک کننده‌ای مثل کائولین و بنتونین هستند که می‌توانند چربی اضافی پوست را جذب کنند بدون آن که به التهاب و خشکی منجر شوند. البته زمانی می‌توانید تاثیر واقعی این ماسک‌ها را مشاهده کنید که زمان کافی برای اثر کردن به آن‌ها بدهید و این فرآیند ممکن است چندین ساعت طول بکشد به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند این ماسک‌ها را شب قبل از خواب استفاده کنید و صبح بشویید. پس دفعه بعدی که با تعدادی جوش زیرپوستی و بزرگ روی صورت خود مواجه شدید کافی است کمی از این ماسک مفید را روی اطراف جوش بزنید و با آن خداحافظی کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)