دهه بیست زندگی دهه آزمون و خطا و امتحان چیزهای تازه است در حالی که دهه سی دوران بلوغ اجتماعی و ایجاد ثبات در زندگی است. گذار از دهه بیست به دهه سی زندگی باید در ظاهر و استایل افراد هم مشاهده شود مثلا سبک آرایش یک خانم بیست ساله با یک خانم سی ساله تفاوت دارد. یک خانم بالای سی سال باید مهم‌ترین ترفندهای آرایش را بداند و آن‌ها را در آرایش روزمره خود اجرا کند چون سی سالگی سن خاصی است و شما در این مرحله شما به یک فرد مهم و موثر در اجتماع تبدیل می‌شوید که باید در زندگی خود جدیت و هدف داشته باشد و این تغییر باید در ظاهر او نیز مشخص باشد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با مهم‌ترین ترفندهای آرایش که خانم‌ها باید پس از سی سالگی به آن‌ها تسلط داشته باشند آشنا خواهید شد.

راز آرایش تند و پررنگ برای لب‌ها بدون اشتباه و خطا

آرایش بیست سالگی معمولا ادامه آرایش نوجوانی است که با آرایش‌های ملایم مثل برق لب و ریمل و … همراه است اما با افزایش سن وقت استفاده از آرایش‌های حرفه‌ای و سطح بالا می‌رسد. اگر خانمی که به سن سی سالگی رسیده است روش درست آرایش حرفه‌ای و تند را نداند آرایش او نامناسب و سطح پایین خواهد شد و در نظر همه غیر حرفه‌ای به نظر خواهد رسید. آرایش تند و پررنگ به خصوص برای لب‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارد که با تمرین و دقت در اصول هماهنگی رنگ‌ها به دست می‌آید مثلا در این زمان شما باید بدانید که یک رژ لب قرمز تند بهترین گزینه برای کامل کردن و جذاب کردن استایل سرتا پا مشکی است و یا این که رنگ رژ زرشکی تیره با موهای صاف مشکی ترکیبی جذاب و نفسگیر خواهد ساخت. علاوه بر این شما باید از مواد آرایشی باکیفیت و ابزارهای حرفه‌ای آرایش لب خود را انجام دهید تا آرایش شما سطح بالا و حرفه‌ای به نظر برسد.

مهم‌ترین ترفندهای آرایش

راز ماندگاری آرایش لب، یکی از مهم‌ترین ترفندهای آرایش

فرض کنید شما یک آرایش سطح بالا و حرفه‌ای برای خودتان انجام داده‌اید و در یک مهمانی ظاهر شده‌اید اما پس از چند ساعت مواد آرایشی شروع به محو شدن و خمیری شدن می‌کنند. در این شرایط ظاهر شما چطور به نظر خواهد رسید؟ پس تنها تخصص در انجام آرایش حرفه‌ای و سطح بالا برای کامل کردن سبک آرایشی کافی نیست و شما باید پس از سی سالگی باید اصول ماندگاری آرایش به خصوص آرایش لب (که از بخش‌های مهم و ضروری آرایش روزمره است) را به عنوان یکی از مهم‌ترین ترفندهای آرایش بشناسید و به کار ببرید. مثلا قبل از آرایش لب یا چشم، پایه مناسب را با رنگی نزدیک به پوست و لب ایجاد کنید سپس رنگ رژ مورد نظر خود را روی آن بزنید. در نهایت یک لایه دستمال کاغذی روی لب قرار دهید و کمی پودر بیرنگ تبیت کننده آرایش روی آن بزنید تا رژ لب شما تمام روز را دوام داشته باشد.

راز داشتن مژه‌های بلند و تیره بدون چسبندگی و قلمبه شدن

ریمل از بخش‌های جذاب و جدانشدنی در آرایش روزمره است که همه خانم‌ها به آن علاقه دارند اما ریمل زدن اصول و قواعد خاص خود را دارد که اگر رعایت نشود ممکن است باعث قلمبه شدن ریمل روی مژه‌ها شود. چنین اشتباهی شاید از یک خانم بیست ساله قابل اغماض باشد اما شما باید در سی سالگی به آن حد از تخصص در آرایش رسیده باشید که بتوانید بدون چسبنده شدن و قلمبه شدن مژه‌ها آرایش چشم را انجام دهید. مهم‌ترین ترفندهای آرایش برای ریمل زدن استفاده از دو نوع ریمل متفاوت ریمل است. ابتدا ریمل زدن را با استفاده از یک ریمل حجم دهنده آغاز کنید و به مژه‌های خود رنگ و ضخامت بدهید سپس با یک ریمل ضدآب که فرمول بلند کننده دارد مژه‌ها را از هم جدا کنید تا بلند به نظر برسند. استفاده از یک لایه ریمل ضدآب باعث ضدآب شدن آرایش شما می‌شود اما پاک کردن آن چندان دشوار نیست و نیاز به مواد پاک کننده خاص ندارد.

راز تطبیق کامل رنگ کرم پودر و کانسیلر با رنگ پوست

اگر یک خانم بیست ساله با کرم پودری روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ پوست خود در میان مردم ظاهر شود خطای او قابل بخشش است اما خانمی که سی سالگی را رد کرده است به اندازه کافی تجربه دارد تا بتواند رنگ پوست خود را تشخیص دهد و رنگ کرم پودر و کانسیلر را با آن هماهنگ کند. اگر قصد خرید کرم پودر جدیدی را دارید باید مهم‌ترین ترفندهای آرایش را همیشه در ذهن خود داشته باشید و کرم پودر را روی استخوان فک یا ترقوه خود تست کنید، پشت دست شما جای مناسبی برای این کار نیست چون رنگ پشت دست تفاوت زیادی با رنگ پوست صورت شما دارد و یکی دو درجه از آن تیره‌تر است. علاوه بر انتخاب رنگ مناسب، محو کردن کامل کرم پودر و کانسیلر را نیز فراموش نکنید و آن را طوری انجام دهید که لایه‌ای بسیار نازک روی سطح پوست شما را بگیرد و آرایش شما خمیری نشود.

مهم‌ترین ترفندهای آرایش

راز پر کردن درست ابروها، یکی از مهم‌ترین ترفندهای آرایش

اگر ابروهای شما نیاز به پر شدن دارد باید این کار را درست انجام دهید یعنی از پر کردن بیش از حد و تیره کردن ابروها اجتناب کنید. ابروهایی که بیش از حد پر و تیره شده‌اند طبیعی به نظر نمی‌رسند و باعث می‌شوند چهره شما خشن به نظر برسد. همیشه سعی کنید آرایش خود را در طبیعی‌ترین حد ممکن نگه دارید و از چهره اصلی خود فاصله زیادی نگیرید. پس مرزهای ابرو هم نباید از مرزهای واقعی ابروهای شما فراتر بروند، برای پر کردن ابرو از ابزاری که مناسب شما است استفاده کنید مثلا اگر پس از آزمون و خطا متوجه شده‌اید سایه ابرو برای شما انتخاب بهتری نسبت به پماد و مداد و ریمل ابرو است سراغ گزینه‌های دیگر نروید. رنگ این ابزار را نیز کاملا نزدیک به رنگ طبیعی موهای ابرو انتخاب کنید طوری که بیش از یکی دو درجه از موهای سر شما تیره‌تر یا روشن‌تر نباشد.

راز پاک کردن صحیح و کامل آرایش بدون آسیب به پوست

همه ما در دوران نوجوانی و دهه بیست زندگی خود شب‌هایی را بدون پاک کردن آرایش به رختخواب رفته‌ایم اما پس از سی سالگی این خطا دیگر قابل بخشش نیست چون خطر پیری در کمین شما است و باید بیش از این‌ها مواظب پوست خود باشید. حتما قبل از خواب پوست صورت خود را تمیز کنید و این کار را درست و اصولی انجام دهید. ابتدا با پاک کردن آرایش چشم شروع کنید و برای این که فشاری به پوست اطراف چشم وارد نکنید دو تکه پنبه را در پاک کننده آرایش خیس کنید و ده ثانیه روی چشم‌ها قرار دهید سپس اطراف چشم‌ها و همه پوست را با پاک کننده پاک کنید طوری که اثری از آن نماند. انتخاب نوع پاک کننده هم اهمیت دارد مثلا اگر پوست خشک دارید از روغن‌های پاک کننده یا آب میسلار برای این کار استفاده کنید و اگر پوست چرب دارید از پاک کننده‌های فومی و آب کمک بگیرید.

مهم‌ترین ترفندهای آرایش

راز پیدا کردن سبک شخصی در آرایش و پیروی نکردن از مد

این که در دهه بیست زندگی پیرو ترندهای آایشی باشید چیز بدی نیست، این دوره، زمان آزمون و خطا است و خانم‌ها با امتحان کردن سبک‌ها و روش‌های مختلف آرایش که در دوره‌های زمانی مد می‌شود می‌توانند به چیزی برسند که دقیقا به آن‌ها می‌آید و مناسب فرم و ویژگی‌های چهره آن‌ها است. اما پس از سی سالگی دنبال کردن ترندهای آرایشی و محدود شدن به آن‌ها یک اشتباه جدی به شمار می‌رود چون شما باید تا سی سالگی به نوعی ثبات رسیده باشید و توانسته باشید سبک شخصی خود را در آرایش پیدا کنید مثلا برای کسی که می‌داند ابروهای پرپشت و ضخیم با چهره او هماهنگی ندارد پر کردن ابروها تنها به این دلیل که ابروی پرپشت مد روز است یک اشتباه آرایشی و زیبایی است که هرگز نباید مرتکب شود و سعی کند ابروهای خود را در مناسب‌ترین و هماهنگ‌ترین حالت با چهره خود نگه دارد. در سایر موارد آرایشی نیز این مساله صادق است مثلا اگر شما به آرایش ملایم و سبک عادت دارید و آن را با چهره و سبک و شخصیت خود هماهنگ می‌دانید نباید با مد شدن سبک خاصی از ریمل و سایه چشم اصول خود را زیر پا بگذارید و سراغ روش‌های مدل جدید و نامناسب بروید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)