منع تغییر دکمه بیکسبی بدین دلیل صورت گرفت که روشی برای تغییر این دکمه برای انجام عملکردی دیگر رواج یافته بود؛ علت آن هم ساده است: دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ گلکسی اس ۸ هنوز در برخی کشورها قابل استفاده نیست! به همین خاطر است که پیشتر در مقاله‌ای در مجله قرمز، برای شما روش تغییر دکمه بیکسبی را آموزش دادیم. با این وجود، سامسونگ اخیراً دستور منع تغییر دکمه بیکسبی را اعلام کرد و دیگر امکان تغییر بیکسبی به دستیار گوگل، اپلیکیشن دوربین و یا دیگر اپلیکیشن‌ها را نخواهید داشت.

منع تغییر دکمه بیکسبی (Bixby) توسط سامسونگ

پیش از انتشار تبلیغاتی Samsung Galaxy S8، سامسونگ بنا به گزارش‌ها مانع ریمپ شدن (سفارشی سازی) دکمه بیکسبی در این گوشی برای انجام عملکرد دیگر شده است. پیشتر در مقاله‌ای برای شما توضیح دادیم که با استفاده از یک اپلیکیشن متفرقه، می‌توانید اهداف دکمه بیکسبی را تغییر دهید تا به جای باز کردن دستیار صوتی شخصی سامسونگ (دستیار صوتی بیکسبی)، بتواند دستیار صوتی گوگل و یا اپلیکیشن دیگری را بگشاید.

بنا به گزارشی که توسط سایت XDA Developers منتشر شد، یک به روز رسانی نرم افزاری جدید برای گلکسی اس ۸ ارائه شده است که سبب منع تغییر دکمه بیکسبی و قابلیت سفارشی سازی این دکمه خواهد شد. قبلاً دستور دکمه Bixby با خدمات دسترسی توکاری که در اندروید وجود داشت، “قطع” می‌شد که به دیگر اپلیکیشن‌ها (زمانی که مجوز دسترسی توسط کاربر صادر می‌شد) امکان تغییر دکمه بیکسبی و سفارشی سازی عملکرد آن را می‌داد. اما آخرین به روز رسانی در نرم افزار سیستم این تلفن همراه، این ویژگی را حذف کرده است.

منع تغییر دکمه بیکسبی

به خاطر داشته باشید که Bixby در گلکسی اس ۸ فعلاً در برخی کشورها پشتیبانی صوتی ارائه نمی‌دهد که شاید مهمترین ویژگی یک “دستیار صوتی” همانند سیری (Siri) و یا دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) است. بدون وجود صدا، بیکسبی بسیار مشابه BlinkFeed اچ تی سی (HTC) و یا پنل جانبی Google Now خواهد بود. بیکسبی تلاش می‌کند اطلاعات مفیدی را به شما نمایش داده و آنچه در روز باید انجام دهید بدون نیاز به انجام کاری از جانب شما به عنوان کاربر، اعلام کند.

شایان ذکر است که می‌توانید قاب بیکسبی در در سمت چپ صفحه نمایش تلفن همراه خود غیر فعال کنید، اما هنوز راهی وجود ندارد که کاملاً Bixby را در دستگاه غیرفعال کرد. فشردن دکمه بیکسبی همیشه شما را به همان صفحه خواهد برد. بنابراین به جای آنکه سامسونگ بساط راحتی کاربران خود را فراهم کند و به آن‌ها حق انتخاب برای عملکرد دکمه اضافی بر روی تلفن همراهشان را بدهد، مصرانه باعث منع تغییر دکمه بیکسبی در این تلفن همراه شد.

بهتر است صادق باشیم: زمانی که دکمه بیکسبی را تغییر دادید، احتمال اندکی دارد که بار دیگر از بخواهید از دستیار صوتی بیکسبی استفاده کنید. به زودی Bixby تبدیل به موردی آزار دهنده برای تلفن همراه هوشمند جدید سامسونگ خواهد شد.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Chris Welch

منبع: theverge