در مطلب پیش رو به معرفی هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷ میلادی خواهیم پرداخت. بنابراین اگر همچنان جزو وفاداران به کامپیوترهای رومیزی محسوب می‌شوید و برای انجام کارهای مهم خود هنوز به سراغ ابزارهای قابل حمل نرفته‌اید، احتمالا به یک مانیتور خوب و باکیفیت نیاز خواهید داشت. پس پیشنهاد می‌کنیم که ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید و با معرفی هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷ میلادی توسط مجله قرمز همراه باشید.

برای معرفی هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷ میلادی نیازی به بافتن آسمان و ریسمان نیست. پس بی‌مقدمه سراغ انجام این کار می‌رویم.

صفحه نمایش ای او سی

مدل AOC Agon AG352UCG یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

اگر گیمری هستید که برای پردازش بازی‌های کامپیوتری روز از کارت‌گرافیک Nvidia استفاده می‌کنید، مانیتور AOC Agon AG352UCG می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. پشتیبانی این صفحه نمایش از قابلیت G-Sync به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ارتباط بسیار بهتری با کارت‌گرافیک و بازی‌های خود برقرار کنید و از مواجه شدن با مشکلاتی نظیر پارگی تصویر دور بمانید. به خصوص این امر در رابطه با بازی‌هایی که از تکنیک‌های اختصاصی انویدیا در بخش طراحی گرافیک خود بهره می‌برند نمود بیشتری می‌یابد.

گذشته از آن قدرت پاسخ‌گویی بالای این مانیتور، که رقمی معادل ۴ میلی‌ثانیه است، موجب می‌شود که گیمرها در انجام بازی‌های مورد علاقه‌ی خود (به خصوص بخش آنلاین آن‌ها که سرعت عکس‌العمل بالایی را طلب می‌کند) احساس مشکل یا کمبود نکنند.

علاوه بر موارد فوق پشتیبانی این مانیتور از کیفیت تصویر ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی قابلیت دیگری است که می‌تواند PC گیمرهای حرفه‌ای را به سمت خود جلب کند. به تمام این‌ها می‌توان ۳۵ اینچی بودن این مانیتور را هم اضافه کرد. خصلتی که به طور حتم باب طبع گیمرها خواهد بود. با این حال به منظور استفاده از مانیتور AOC Agon AG352UCG باید ابتدا مکان مناسبی را برای جاخوش کردن آن دست و پا کنید. چرا که وزن ۱۱.۸ کیلوگرمی این محصول اندکی باعث دردسر است و موجب می‌شود نتوانید روی هر میزی از آن استفاده کنید.

صفحه نمایش ایسر

مدل Acer Predator X34 یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

اگر به دنبال مانیتوری با وزن سبک‌تر برای انجام بازی‌های مورد علاقه‌ی خود هستید، می‌توانید به سراغ Acer Predator X34 بروید. این مانیتور تقریبا از همان قابلیت‌های مدل AOC Agon AG352UCG بهره می‌برد و تنها تفاوتی که با مانیتور مذکور دارد ۳۴ اینچی بودن و سبک‌تر بودن به اندازه‌ی تقریبی دو کیلوگرم است. حتی شاید بتوان ادعا کرد که این دو محصول کم و بیش در بازه‌ی قیمتی مشابهی قرار می‌گیرند.

با این حال نسبت کنتراست مانیتور Acer Predator X34 بسیار بهتر از رقیب سنگین وزن خود جلوه می‌کند و علاوه بر آن این مانیتور از طراحی و شکل ظاهری شیک‌تری نیز بهره می‌برد. افزون بر این‌که زاویه‌ی دید مانیتور Acer Predator X34 نیز اندکی بر مدل AOC Agon AG352UCG برتری دارد. پس اگر در پی استفاده از صفحه نمایشی با شکل و شمایل زیبا هستید، با توجه به نزدیک بودن قابلیت‌ها و امکانات این دو مانیتور به یکدیگر، می‌توانید با خیال راحت به سراغ مدل Acer Predator X34 بروید.

صفحه نمایش ایسوس

مدل Asus MG248Q یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

مدل‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد بیشتر به کار آن دسته از گیمرهایی می‌آید که به منظور انجام بازی‌های مورد علاقه‌ی خود معمولا هزینه‌ی قابل توجهی صرف می‌کنند. اما اگر تنها یک کاربر ساده هستید و قصد انجام کارهای معمولی را با کامپیوتر میان رده‌ی خود دارید، بهتر است به جای مدل‌های مذکور به سراغ مانیتور Asus MG248Q بروید. این مانتیتور ۲۳.۶ اینچی قابلیت پشتیبانی از کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را دارا است و یکی از خصلت‌های قابل توجه آن زمان پاسخ‌گویی یک میلی ثانیه‌ای است.

با این حال مجهز بودن این مانیتور به پنل TN و عدم بهره‌گیری آن از پنل IPS از جمله ویژگی‌هایی است که شاید برخی از کاربران را در خرید این محصول دو دل کند. در کنار موارد یاد شده باید به این نکته اشاره کرد که پشتیبانی مانیتور Asus MG248Q از قابلیت سینک انطباق‌پذیر موجب می‌شود که این محصول در تلفیق با کارت‌های گرافیک AMD نتیجه‌ی رضایت‌بخش‌تری را در امر اجرای بازی‌های کامپیوتری نسبت به پردازنده‌های انویدیا به نمایش بگذارد.

با این حال مانیتور Asus MG248Q قطعا به کار آن دسته از گیمرهایی که عادت دارند بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را تحت کیفیت ۴K یا ۱۴۴۰p تجربه کنند، نخواهد آمد. بنابراین بهتر است تنها در صورتی به سراغ این محصول بروید که قصد انجام کارهای کاملا معمولی را با صفحه نمایش و سیستم کامپیوتری خود دارید.

صفحه نمایش ایسر اس

مدل Acer S277HK یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

اگر مایل به استفاده از قابلیت‌های موجود در محصولاتی نظیر Acer Predator X34 و AOC Agon AG352UCG هستید اما نمی‌خواهید به اندازه‌ی خرید آن‌ها پول خرج کنید، می‌توانید به سراغ مانیتور Acer S277HK بروید. در واقع با خرید این محصول ۲۷ اینچی چیزی نزدیک به نصف هزینه‌ی دو مدل یاد شده را پرداخت خواهید کرد، اما امکانات و قابلیت‌هایی کم و بیش مشابه با آن‌ها را به دست می‌آورید.

در نگاه کلی ویژگی‌هایی نظیر نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰:۱، پشتیبانی از کیفیت تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی و بهره بردن از گستردگی ۱.۰۷ میلیارد رنگ مواردی نیستند که به همین سادگی قابل چشم‌پوشی باشند. ویژگی‌هایی که از مانیتور Acer S277HK گزینه‌ای شایسته برای قرار گرفتن در لیست هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷ میلادی می‌سازند. تنها نکته‌ای که هنگام استفاده از مانیتور Acer S277HK باید به آن توجه داشت این است که این محصول قابلیت نصب در ارتفاع را ندارد و قابل قرار گرفتن روی دیوار نیست.

صفحه نمایش ال جی

مدل LG 34UC79G-B یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

مانیتور LG 34UC79G-B از جمله دیگر صفحه نمایش‌های موجود در لیست هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷ میلادی است که می‌تواند مورد توجه گیمرها قرار گیرد. البته بهره‌مندی این محصول از قابلیت فری‌سینک آن را بیشتر مورد پسند دارندگان کارت‌های گرافیک AMD می‌سازد. به هر حال بهره‌مندی از نسبت نمایش ۲۱:۹ در کنار ۳۴ اینچی بودن این محصول، خصلت‌هایی به شمار نمی‌رود که گیمرها بتوانند به همین سادگی از آن بگذرند.

در این میان تنها ویژگی موجود در مانیتور LG 34UC79G-B که می‌تواند برخی از کاربران PC (به خصوص گیمرها) را نسبت به خرید این محصول دو به شک کند، پشتیبانی این صفحه نمایش از کیفیت تصویر ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. رقمی که در قیاس با بسیاری از محصولات هم رده‌ی موجود در بازار تا حد قابل توجهی پایین‌تر جلوه می‌کند. با این حال شاید ویژگی‌های خوب مانیتور LG 34UC79G-B به اندازه‌ای باشد که بتواند این ایراد را پوشش دهد.

صفحه نمایش ایسوس روگ

مدل Asus ROG Swift PG248Q یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

به چشم خوردن عبارت ROG در نام این مانیتور به ما گوشزد می‌کند که با یک محصول رده‌ی گیمینگ روبرو هستیم. هر چند که در نگاه نخست شاید Asus ROG Swift PG248Q یک مانیتور گیمینگ به نظر نرسد. اگرچه پشتیبانی این صفحه نمایش از کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی می‌تواند برای گیمرهای حرفه‌ای اندکی ناامید کننده جلوه کند، اما به طور حتم سایر قابلیت‌های این محصول موجبات خرسندی آن‌ها را فراهم خواهد آورد. به خصوص آن دسته از گیمرهایی که بر انجام بازی‌های آنلاین متمرکز هستند و بهره بردن از نرخ فریم مناسب برایشان از نان شب هم واجب‌تر است.

در همین راستا مانیتور Asus ROG Swift PG248Q با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۸۰ هرتزی خود به بهترین شکل ممکن این امکان را برای گیمرها فراهم می‌آورد تا عناوین مورد علاقه‌ی خود را با بالاترین نرخ فریم ممکن اجرا کنند. به عنوان مثال در اجرای بازی‌هایی نظیر Call of Duty که در مجموع چالش چندان بزرگی برای پردازنده‌های گرافیکی به شمار نمی‌روند، اما اجرای مناسب بخش رقابتی آن‌ها به شدت به برخورداری از نرخ فریم مناسب وابسته است، لزوم استفاده از مانیتورهایی نظیر Asus ROG Swift PG248Q کاملا احساس می‌شود.

علاوه بر موارد یاد شده می‌توان به این نکته هم اشاره کرد که مانیتور Asus ROG Swift PG248Q یکی از ارزان قیمت‌ترین محصولات موجود در بازار است که از قابلیت G-Sync پشتیبانی می‌کند. خصلتی که می‌تواند سایز کوچک و ۲۴ اینچی این محصول را به طور کامل توجیه کند. بنابراین آن دسته از گیمرهایی که از توان چندان بالایی برای خریدن یک مانیتور گیمینگ مناسب برخوردار نیستند، می‌توانند روی توانایی‌های مانیتور Asus ROG Swift PG248Q حساب ویژه‌ای باز کنند.

صفحه نمایش فیلیپس

مدل Philips S-Line 243S7EHMB یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

تا این‌جای متن تقریبا تمام مدل‌هایی که به آن اشاره شد گزینه‌های قابل انتخاب برای گیمرها بودند. حتی مانیتور Asus MG248Q نیز گزینه‌ای قابل توجه برای آن دسته از گیمرهایی است که بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را تحت تنظیمات متوسط یا رو به پایین اجرا می‌کنند. بر این اساس تا این‌جای کار تنها می‌توان مانیتور Philips S-Line 243S7EHMB را به عنوان محصولی در نظر گرفت که هیچ ویژگی قابل توجهی برای گیمرهای حرفه‌ای یا آماتور ندارد و چندان به کار آن‌ها نخواهد آمد.

با این حال کاربران کامپیوترهای خانگی را تنها گیمرها تشکیل نمی‌دهند (هر چند که هم اکنون تعداد قابل توجهی از آن‌ها گیمر هستند). در حال حاضر بسیاری از افراد در محل کار خود از کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌کنند و ناگفته پیدا است که این قبیل کامپیوترها بدون بهره بردن از صفحه نمایش قابل استفاده نیستند. در این میان مانیتور Philips S-Line 243S7EHMB درست به همین منظور طراحی شده است و گزینه‌‌ای قابل انتخاب برای استفاده در اداره‌ها یا به کار بردن در سایر مصارف تجاری خواهد بود.

به خصوص این‌که توسط دو درگاه HDMI و VGA می‌توان این مانیتور را به طیف وسیعی از کامپیوترهای رومیزی قدیمی و جدید متصل کرد. علاوه بر آن استفاده از قابلیت LowBlue موجب می‌شود که چشمان کاربران این صفحه نمایش هنگام استفاده‌ی طولانی مدت از آن دچار خستگی یا سایر مشکلات مشابه نشود. به هر حال اگر به دنبال مانیتور مناسبی برای انجام کارهای معمولی و اداری می‌گردید Philips S-Line 243S7EHMB می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب باشد.

صفحه نمایش ویوسونیک

مدل Viewsonic VP2772 یکی از هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷

آخرین محصولی که در لیست هشت مانیتور برتر سال ۲۰۱۷ میلادی به سراغ آن خواهیم رفت، مانیتور Viewsonic VP2772 است. این مانیتور گزینه‌ای مناسب و قابل انتخاب برای استفاده توسط آن دسته از گیمرهایی خواهد بود که علاقه‌مند به اجرای بازی‌های کامپیوتری محبوب خود بر مبنای کیفیتی بالاتر از حالت اچ دی هستند. با این حال شاید مانیتور Viewsonic VP2772 به سبب پشتیبانی از کیفیت تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، از لیست گزینه‌های قابل انتخاب توسط گیمرهایی که علاقه‌مند به اجرای عناوین محبوب خود تحت بالاترین کیفیت تصویر ممکن هستند خارج شود.

اما در عوض این محصول توانسته با صحت و دقت رنگ شگفت‌انگیزی که از آن بهره می‌برد، کاستی فوق را جبران نماید و بیش از گیمرها مورد توجه آن دسته از کاربرانی قرار گیرد که به شکل حرفه‌ای به ویرایش تصویر و کار با ابزارهایی نظیر فوتوشاپ، یا سایر ابزارهای مشابه که توسط شرکت ادوبی ساخته شده‌اند، مشغول هستند.

در همین راستا باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور Viewsonic VP2772 قابلیت پشتیبانی از ۱.۰۷ میلیارد رنگ مختلف را در دل خود جای داده است که در میان آن‌ها طیف گسترده‌ای از سایه‌های سیاه و سفید نیز مشاهده می‌شود. در واقع این صفحه نمایش چیزی نزدیک به ۹۹ درصد از گزینه‌های موجود در فضای RGB نرم‌افزارهای شرکت ادوبی را تحت پوشش خود قرار داده است تا بتواند بهترین گزینه‌ی موجود برای برقراری ارتباط کاربران کامپیوترهای خانگی با این نرم‌افزارها لقب گیرد. با این اوصاف اگر به یک مانیتور با کیفیت برای ویرایش حرفه‌ای تصویر یا فعالیت‌های مشابه با آن نیازمند هستید می‌توانید روی قابلیت‌های مانیتور Viewsonic VP2772 حساب ویژه‌ای باز کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشت که این صفحه نمایش در سیستم عامل ویندوز عملکرد بسیار بهتری از خود به نمایش می‌گذارد.

برای مشاهده‌ی لیست بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی سال ۲۰۱۷ میلادی می‌توانید به این مطلب مراجعه کرده و ده مدل مختلف موجود در لیست را از نظر بگذرانید.

منبع: تک رادار (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.