مدل جدید خودروی Honda CRV  یکی از تازه‌ترین محصولات شرکت هوندا به شمار می‌رود که خودرودوستان می‌توانند طی روزها و هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از آن کسب کنند. با این حال اطلاعات موجود از مدل جدید خودروی Honda CRV  هم‌اکنون به اندازه‌ای هست که بتواند نظر مثبت بسیاری از خودرودوستان را به خود جلب کند. برای آگاهی یافتن از این اطلاعات می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

مدل جدید خودروی Honda CRV  که در حال حاضر با نام Honda CRV Hybrid نیز شناخته می‌شود، قرار است در بازار اروپا عرضه گردد و هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر عرضه‌ی آن در سایر بازارهای مهم جهان، از جمله امریکا مشاهده نمی‌شود. همان‌گونه که از نام این خودروی جدید بر می‌آید، علاقه مندان محصولات هوندا شاهد ملاقات با یک خودروی هیبریدی خواهند بود.

آن چه از مدل جدید خودروی Honda CRV  می‌دانیم

در نگاه کلی می‌توان گفت که مدل جدید خودروی Honda CRV  به لحاظ شکل و شمایل ظاهری بسیار به اعضای پیشین خانواده‌ی Honda CR-V  شباهت دارد. در واقع سوای تفاوت‌هایی که در چرخ‌های این خودرو و برخی از جزئیات بدنه‌ی آن با مدل‌های معمولی و غیر هیبریدی خانواده‌ی Honda CR-V مشاهده می‌شود، تفاوت عمده‌ی دیگری را نمی‌توان در شکل و شمایل این خودرو با سایر محصولات هم‌خانواده سراغ گرفت.

البته از لحاظ مشخصات فنی و موتوری مسلما تفاوت‌های چشم‌گیری میان مدل جدید خودروی Honda CRV  با سایر اعضای خانواده‌ی Honda CR-V وجود دارد.

هوندا سی آر وی

در همین راستا شاهد این نکته هستیم که موتور اصلی و غیر الکتریکی این خودرو چیزی مشابه با همان نمونه‌ای است که به تازگی در مدل جدید و هیبریدی خودروی Honda Accord به کار رفته است. یک موتور دو لیتری درون سوز مبتنی بر چرخه اتکینسون که دو موتور الکتریکی نیز آن را همراهی می‌کنند. هر کدام از این دو موتور الکتریکی برای انجام وظیفه‌ی خاصی طراحی شده‌اند که با موتور دیگر متفاوت است. به عبارت بهتر یکی از این دو موتور الکتریکی وظیفه‌ی تامین توان مورد نیاز برای حرکت مدل جدید خودروی Honda CRV  را بر عهده دارد و موتور دوم نیز به عنوان یک موتور مولد برای تثبیت توان باتری این خودرو عمل می‌کند.

گفتنی است که مدل جدید خودروی Honda CRV  هم مانند سایر خودروهای هیبریدی می‌تواند در حالت تمام الکتریکی روی جاده یا خیابان به حرکت درآید. هرچند که توان نه چندان بالای موتور الکتریکی محرک این خودرو موجب محدود ساختن حداکثر مسافتی می‌شود که مدل جدید خودروی Honda CRV  قادر به پیمودن آن در حالت تمام الکتریکی خواهد بود. در مجموع موتور محرک الکتریکی مدل جدید خودروی Honda CRV  بیش از هر چیز به عنوان عاملی برای افزایش توان موتور غیرالکتریکی این خودرو شناخته می‌شود و در قالب مکملی برای آن عمل خواهد نمود.

همان گونه که به آن اشاره شد، توان موتوری مدل جدید خودروی Honda CRV  کم و بیش به توانایی موتور طراحی شده برای مدل اخیر و هیبریدی خودروی اکورد هوندا شباهت دارد. به همین دلیل با وجود آن که هنوز توان الکتریکی موتور به کار رفته در مدل جدید خودرویHonda CRV  به طور رسمی اعلام نشده است، اما بنابر شباهت یاد شده می‌توان انتظار بهره‌مندی موتورهای الکتریکی این خودرو از رقم ۲۱۲ اسب بخار (در حالت کلی) را داشت.

به هر حال برای آگاهی بیشتر و دقیق‌تر از مشخصات فنی مدل جدید خودروی Honda CRV  باید در انتظار انتشار اطلاعات رسمی از سوی شرکت هوندا باقی ماند. اطلاعاتی که احتمالا به زودی در اختیار خودرودوستان قرار خواهد گرفت و برای آگاهی از آن‌ها تحمل صبر و انتظار فراوانی لازم نیست.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.