مدل جدید خودروی Continental GT یکی از محصولات شاخصی خواهد بود که در جریان برگزاری نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان بیش از پیش به خودرودوستان معرفی خواهد گردید. محصولی که تا همین جای کار هم توانسته توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و خوش سیما را به سمت خود جلب کند. اگر مایل به دانستن جزئیات بیشتری از مدل جدید خودروی Continental GT بنتلی هستید، می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

مدل جدید خودروی Continental GT با بهبودهای فراوانی نسبت به مدل‌های پیشین خانواده‌ی بنتلی کانتیننتال جی تی گام به میدان نهاده است. بهبودهایی که تقریبا تمام جنبه‌های ظاهری و باطنی این خودرو را در بر می‌گیرد و موارد مهمی از قبیل طراحی بهبود یافته و پیشرفته‌ی بدنه و کابین، شاسی‌های نو، موتور جدید و حتی تکنولوژی‌های نوین به کار رفته در این خودروی لوکس را نیز شامل می‌شود.

مشخصات فنی مدل جدید خودروی Continental GT

مدل جدید خودروی Continental GT از وجود نسخه‌ای ارتقا یافته از موتوری که در دیگر خودروی شاخص بنتلی یعنی بنتایگا مورد استفاده قرار گرفته بود بهره می‌برد. به بیان دقیق‌تر طراحان مدل جدید خودروی Continental GT از وجود یک موتور ۶ لیتری W12 برای تامین قدرت این اتومبیل بهره گرفته‌اند. موتوری با بهره‌مندی از توان ۶۲۶ اسب بخار که گشتاور آن رقم قابل توجه ۹۰۰ نیوتن‌متر را به نمایش می‌گذارد.

توان چشم گیر موتور به کار رفته در این خودرو موجب می‌شود که مدل جدید خودروی Continental GT بتواند در مدت ۳.۷ ثانیه به شتاب صفر تا صد دست یابد و از قدرت رسیدن به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت برخوردار باشد.

بنتلی کانتیننتال

در کنار مشخصات فنی وسوسه کننده‌ای که به آن‌ها اشاره شد، مدل جدید خودروی Continental GT در زمینه‌ی مقابله با آلودگی هوا نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. به این معنی که در طراحی فنی این خودرو از قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندر استفاده شده است . قابلیتی که موجب می‌شود میزان پراکندگی گاز دی اکسید کربن توسط این خودرو به رقم ۲۷۸ گرم در ازای هر کیلومتر برسد. رقمی که حدود ۱۶ درصد کمتر از مدل‌های پیشین خانواده‌ی بنتلی کانتینتال جی تی است.

در کنار این قابلیت‌ها، مدل جدید خودروی Continental GT از وجود تکنولوژی راندن پویای بنتلی یا همان BDR نیز بهره می‌برد. تکنولوژی کارآمدی که راندن این خودرو را هنگام پیچ و تاب خوردن بسیار ساده‌ می‌کند و با قابلیت‌های ضد انحرافی خود، به خصوص هنگام عبور از پیچ‌های تند و تیز، موجب می‌شود که کنترل این خودرو بسیار راحت‌تر از حالت عادی در دسترس راننده قرار گیرد.

از دیگر تفاوت‌های مهمی که میان مدل جدید خودروی Continental GT با مدل‌های پیشین خانواده‌ی کانتیننتال جی تی بنتلی مشاهده می‌شود، وزن کمتر این خودرو است. تفاوتی که حدود ۸۰ کیلوگرم را به صورت حداقلی شامل می‌شود و بیش از هر چیز مرهون معماری آلومینیومی خودروی جدید بنتلی است. معماری سبکی که حتی بدنه‌ی این خودرو را نیز در بر می‌گیرد.

مشخصات ظاهری مدل جدید خودروی Continental GT

یکی از شاخص‌ترین مشخصات ظاهری مدل جدید خودروی Continental GT در داخل این خودرو مشاهده می‌شود. بی‌شک می‌توان یونیت مرکزی مدل جدید خودروی Continental GT را جالب‌ترین قطعه‌ی طراحی شده برای این خودرو قلمداد کرد. این یونیت مرکزی از قابلیت چرخشی برخوردار است و بنابه نظر و سلیقه‌ی سرنشینان این خودرو در سه حالت مختلف قابل تنظیم خواهد بود.

جی تی

نخستین حالت امکان دسترسی به صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی این خودرو را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌آورد. صفحه نمایشی که از طریق آن می‌توان به بسیاری از تکنولوژی‌های نوین طراحی شده برای مدل جدید خودروی Continental GT دسترسی یافت. در صورتی که راننده یا سرنشینان خودروی جدید بنتلی به صفحه‌ نمایش مذکور نیاز نداشته باشند، می‌توانند یونیت مرکزی این خودرو را روی حالت دوم تنظیم کنند. حالتی که در آن تنها سه درجه آنالوگ مربوط به زمان سنج، درجه هوا و قطب نما قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود. در کنار این دو حالت می‌توان یونیت مرکزی خودروی جدید بنتلی را روی حالت سومی هم تنظیم کرد. حالتی ساده که تنها به روکش چشم‌نوازی از چوب مزین شده است و می‌تواند نمای متفاوتی به داخل این خودرو ببخشد.

در کنار تمام مواردی که به آن اشاره شد، علاقه‌مندان به مدل جدید خودروی Continental GT از این امکان برخوردارند تا قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی را در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال دوست‌داران موسیقی، در صورت تمایل، می‌توانند سیستم صوتی پیشرفته‌، ۲۴ کاناله و ۲۲۰۰ واتی Naim را با برخورداری از باس فعال آن در این خودرو نصب کنند یا از وجود پوشش دولایه چرم اختصاصی بنتلی، به عنوان روکش صندلی‌ها، بهره‌مند شوند. پوشش ویژه و مرغوبی که فرآیند طراحی آن توسط طراحان این خودرو چیزی نزدیک به هجده ماه به طول انجامیده است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که مدل جدید خودروی Continental GT در ماه‌های آغازین سال ۲۰۱۸ میلادی در اختیار خودرودوستان قرار خواهد گرفت. البته فرآیند پیش فروش محصول جدید بنتلی از هم اکنون آغاز شده است.

منبع: تی تری (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.