سری سوم از ساعت‌های هوشمند اختصاصی اپل یا به عبارتی ساعت هوشمند Apple Watch 3 شب گذشته در جریان برگزاری کنفرانس زنده‌ای که شرکت اپل ترتیب داده بود، به علاقه‌مندان معرفی شد. هنگام رونمایی از ساعت هوشمند Apple Watch 3 شاهد ارائه شدن اطلاعات مهمی از این محصول توسط سران شرکت اپل بودیم. اطلاعات و جزئیاتی که در ادامه‌ی مطلب پیش رو به تشریح مه‌مترین موارد آن‌ها خواهیم پرداخت. پس در صورت تمایل می‌توانید همچنان با مجله‌ قرمز همراه باشید.

ساعت هوشمند Apple Watch 3 نخستین ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شود که قادر به برقراری ارتباط سلولی و بهره‌مندی از قابلیت ارتباطی LTE است. این به آن معنی است که لزوم اتصال همیشگی سری سوم از ساعت‌های هوشمند اختصاصی اپل به تلفن همراه شما بسیار کمتر از ساعت‌های هوشمند سری اول و سری دوم خواهد بود. به عبارت بهتر در ساعت هوشمند Apple Watch 3 شما می‌توانید بدون متصل شدن به تلفن هوشمند خود، به انجام فعالیت‌هایی نظیر استریم موزیک، ارسال پیامک و حتی برقراری تماس تلفنی بپردازید. در واقع سری سوم از ساعت‌های هوشمند اپل برای انجام فعالیت‌های مهم و کاربردی یک ساعت هوشمند، نسبت به نسخه‌های پیشین Apple Watch استقلال بیشتری را از تلفن همراه به نمایش می‌گذارد.

قابلیت‌های مهم ساعت هوشمند Apple Watch 3

تمام مدل‌های ساعت هوشمند Apple Watch 3 برای انجام وظایف خود از وجود یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای کاملا جدید بهره می‌برند. پردازنده‌ای که بنابر ادعای اپل ۷۰ درصد سریع‌تر از نمونه‌های مشابه پیشین بوده و وجود چیپ W2 در آن موجب می‌شود که هنگام برقراری ارتباط توسط وای فای ۸۵ درصد سریع‌تر عمل کند و در عین حال افزایش کارایی و قدری معادل ۵۰ درصد را به نمایش بگذارد. با این حال میزان دوام باتری ساعت هوشمند Apple Watch 3 چیزی بیش از ۱۸ ساعت است که نسبت به سری دوم ساعت‌های هوشمند اختصاصی اپل رقم کمتری به حساب می‌آید. هرچند که بهره‌مندی از سخت افزار قدرتمندتر تاثیر چندانی در تغییر اندازه‌ی ساعت هوشمند Apple Watch 3 نگذاشته و این محصول جدید تنها ۰.۲۵ میلی متر از مهم‌ترین مدل‌های سری دوم ساعت های هوشمند اختصاصی اپل ضخیم‌تر است. علاوه بر آن بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمندتر موجب شده تا بتوان به شکل بسیار کارآمدتری از وجود Siri در مدل‌های مختلف ساعت هوشمند Apple Watch 3 بهره گرفت.

اپل واچ

به منظور همسان سازی هرچه موثرتر با قابلیت ارتباطی LTE، صفحه نمایش ساعت هوشمند Apple Watch 3 به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند به عنوان یک آنتن عمل کند. در مجموع به مدد وجود قابلیت ارتباط سلولی و همچنین بهره‌مندی از GPS داخلی، ساعت هوشمند Apple Watch 3 برای انجام فعالیت‌های مهم نیاز کمتری به وجود تلفن همراه خواهد داشت و به شکل مستقل‌تری عمل می‌کند. البته همچنان می‌توان با اتصال ساعت هوشمند Apple Watch 3 به تلفن همراه، از این ابزار درست مانند مدل‌های پیشین اپل واچ بهره گرفت. به بیان ساده‌تر پیشرفت‌های موجود در سری سوم ساعت‌های هوشمند اختصاصی اپل به معنای عدم نیاز کامل این محصول جدید به تلفن همراه نیست.

قیمت و زمان عرضه ساعت هوشمند Apple Watch 3

ساعت هوشمند Apple Watch 3 در نسخه‌های مبتنی بر قابلیت ارتباط سلولی و نسخه‌هایی که از وجود این قابلیت بی‌بهره‌اند به بازار عرضه می‌شود. البته نسخه‌های بی‌بهره از این قابلیت به لحاظ کارایی تفاوت چندانی با سری پیشین ساعت‌های هوشمند اپل ندارند. در واقع وجود قابلیت ارتباطی LTE از جمله معدود ویژگی‌هایی است که موجب می‌شود ساعت هوشمند Apple Watch 3 با نسخه‌های پیشین موجود در سری دوم ساعت‌های هوشمند اپل متفاوت باشد. در هر حال نسخه‌های مبتنی بر قابلیت ارتباط سلولی ساعت هوشمند Apple Watch 3 با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه‌های معمولی نیز با قیمت ۳۲۹ دلار به بازار عرضه می‌شوند.

دوست‌داران ساعت هوشمند Apple Watch 3 می‌توانند از همین جمعه یعنی روز ۲۴ شهریور ماه این محصول جدید را پیش‌خرید کنند و در آخرین روز تابستان امسال یعنی ۳۱ شهریور نیز شاهد عرضه رسمی آن به بازار باشد. در مجموع باید اعتراف کرد که نسخه‌ی جدید اپل واچ به اندازه‌ی نسخه‌ی جدید آیفون هیجان انگیز جلوه نمی‌کند و تغییرات اندک‌تری را نسبت به اسلاف خود بازتاب می‌دهد.

منبع: ورج (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.