در این مطلب از مجله قرمز که یک نکته درباره‌ی مدیریت فروشگاه اینترنتی را بیان می‌کند، به بررسی یک استراتژی مهم برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی می‌پردازیم. پس از خواندن این مطلب، به نکات جالبی برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود پی خواهید برد.  همکاری با یک فروشگاه اینترنتی قوی در هر حوزه ای که مناسب شرکت ما است، می‌تواند باعث رشد سریع فروشگاه ما شود. البته این امر مستلزم رسیدن به مکان قابل قبولی در بازار است. با ما همراه باشید تا با این موضوع و مصداق های آن در آمریکا، بیشتر آشنا شوید. 

معرفی یک استراتژی مدیریت فروشگاه اینترنتی – شرط بقا در بازار

به گفته‌ی شرکت آمازون، فروشندگانی که از سرویس های آمازون برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، سالانه بیش از ۷۰% رشد داشته اند. در سال گذشته، به خاطر وجود مزیت هایی مثل محبوبیت های خاص آمازون و زیرساخت حمل و نقلی آن (زمان تحویل کوتاه تر، هزینه‌ی کمتر و غیره)، بسیاری از فروشندگان، از سرویس آمازون برای فروش محصولات خود استفاده نمودند.

فروشگاه آمازون اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۶، بیش از ۲ میلیارد آیتم از فروشندگان، توسط سیستم های حمل و نقل آمازون انجام شده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۵، دو برابر شده است. FBA نام سرویسی است که در آن، فروشندگان مقداری پول به آمازون می‌پردازند تا کالاهای آن ها را انبار نموده و حمل و نقل مربوط به آن ها را نیز انجام دهد. این شرکت ها برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود، و رشد سریع تر آن، این اقدام را انجام داده اند. فروشندگان فعالی که از این سیستم (FBA) استفاده می‌کردند، سالیانه بیش از ۷۰% رشد پیدا کرده اند.

مدیریت فروشگاه اینترنتی- سرویس حمل و نقلFBA

زمانی که محصولات یک فروشگاه برای کارهای خود از سرویس آمازون استفاده می‌کنند، محصولات آن ها واجد شرایط حمل و نقل ویژه (اصلی) می‌شود. این حمل و نقل برای کاربران ویژه ی آمازون است که سالانه مبلغ ۹۹ دلار به عنوان حق عضویت ویژه می‌پردازند و به ازای آن، می‌توانند محصولات سفارشی خود را سریع تر دریافت کنند، محصولاتی مثل بعضی از فیلم ها و موزیک ها را قبل از انتشار عمومی آن خریداری کنند و مزایای دیگر. بنابراین، استفاده از سرویس FBA توسط فروشندگان خارجی، برای مدیریت فروشگاه اینترنتی آن ها، بسیار مهم و قابل توجه است چرا که می‌توانند عضوی از این کانال حمل و نقل پر سرعت باشند و محصولاتشان زودتر به دست مشتریان برسد.

 Jam Paper & Envelope شرکتی است که در سال ۲۰۱۵ در جهت مدیریت فروشگاه اینترنتی خود به طور موثرتر، برای بعضی از محصولات خود از سرویس FBA آمازون استفاده کرد و در حال حاضر، ۲۵% از محصولات خود را با این سیستم می‌فروشد. در پایان سال ۲۰۱۵ (ماه دسامبر)، میزان فروش محصولات این شرکت از طریق سیستم آمازون رشد سالانه‌ی ۵۴% داشته است؛ یعنی حدود ۳ برابرِ میزان محصولی که این شرکت با سیستم خودش به فروش می‌رساند! در مواقعی که میزان سفارشات برای شرکت  Jam Paper زیاد بود، آن ها این سفارشات را با تاخیر به دست مشتریان می‌رساندند و همین موضوع باعث شده بود که میزان فروش آن ها در روزهای نزدیک کریسمس، افت پیدا کند. چرا که مشتریان کالای سفارش داده شده را سریع می‌خواستند. اما وقتی که این شرکت از سیستم FBA آمازون استفاده کرد، به جهت ارسال سریع به مشتریان، میزان سفارشات و فرش محصولات آن افزایش پیدا کرد.

مدیریت فروشگاه اینترنتی- سرویس حمل و نقل

همچنین در سال گذشته آمازون یکی از سیستم های خود را بهبود بخشید که به فروشگاه ها اجازه می‌دهد لیست محصولات خود را برای مشتریان نمایش دهند ولی حمل و نقل آن ها نیز به عهده‌ی خود آن شرکت ها باشد. برای بعضی از شرکت ها هزینه‌ی استفاده از این سیستم در جهت مدیریت فروشگاه اینترنتی آن ها، در مقایسه با سیستم FBA بسیار کمتر است چرا که نیاز به ارسال محصول به انبارهای آمازون ندارند و هزینه های حمل از طریق سیستم خودشان، برایشان به صرفه تر است. نکته‌ی مورد توجهی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که:

استفاده از این سیستم به این شرکت ها کمک کرده است تا حجم فروش بالاتری داشته باشند و در نتیجه، قدرت بیشتری برای مذاکره با شرکت های حمل و نقل بزرگی مثل Fedex و UPS داشته باشند.

امروزه آمازون بیش از ۴۰۰ هزار مشتری تجاری در سراسر آمریکا دارد. سال گذشته (۲۰۱۶)، برند های American Girl (رتبه‌ ۱۱۸ در خرده فروشی های اینترنتی)، Lands’ End (رتبه‌ ۴۴ در خرده فروشی های اینترنتی) و Segway نیز شروع به فروختن محصولات خود از طریق آمازون کرده اند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در این حوزه، پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی فروشگاه های لوازم خانگی آنلاین را نیز مطالعه نمایید.
  • لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید.