انتخاب لباس عروس یکی از تصمیمات مهم و حیاتی هر زوج در آستانه ازدواج است و انتخاب از میان مدل‌های جدید لباس عروس گاهی می‌تواند پیچیده و سخت باشد. لباس عروس هم مثل هر نوع لباس دیگری ترندهای خاص خود را دارد و در هر سال و هر فصل مدل‌های جدید لباس عروس توسط برندهای لباس‌های سفارشی معرفی می‌شوند. اما چیزی که در میان این مدل‌های جدید لباس عروس بیشتر به چشم می‌آید عناصر مشترک و سبک خاصی است که در طراحی آن‌ها به کار رفته است. همین عناصر و سبک‌ها و مدل‌ها هستند که ترندهای لباس عروس را می‌سازند و مزون‌ها و طراحان از آن‌ها برای مدل‌های جدید لباس عروس خود بهره می‌برند. ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز مدل‌های جدید لباس عروس را که در سال آینده محبوب و پرطرفدار خواهند بود به شما معرفی خواهیم کرد تا با دیدی بازتر بتوانید لباس عروس خود را انتخاب کنید.

مدل لباس عروس یک انتخاب شخصی است که به سلیقه عروس خانم‌ها، موقعیت و شرایط و همچنین ویژگی‌های اندام و ظاهر آن‌ها بستگی دارد. انتخاب مدل‌های کلاسیک که در طول زمان کهنه نمی‌شوند همیشه انتخاب مناسبی برای لباس عروس است اما هرچقدر هم که کلاسیک پسند باشید باز هم دوری کردن کامل از ترندهای روز غیرممکن است. در هر دوره‌ای سبک‌ها و مدل‌های خاصی از لباس‌های عروس باب می‌شوند مثلا در یک دوره لباس‌های دکلته محبوب هستند اما در دهه بعد مدل‌های آستین دار و یقه بسته محبوب می‌شوند و کمتر لباسی را می‌توان یافت که این ویژگی‌ها در آن وجود نداشته باشد. در نتیجه آشنایی با سبک‌ها و مدل‌های جدید لباس عروس در هر دوره یک ضرورت است و همه عروس خانم‌هایی که می‌خواهند یه عروسی به یاد ماندنی داشته باشند باید این ترندها را بشناسند و سبک‌های مورد نظر خود را در انتخاب لباس عروس به کار گیرند.

یقه بسته از مدل‌های جدید لباس عروس

این سبک را شاید بتوان متاثر از عروسی سلطنتی و لباس دوم مگان مارکل در روز عروسی‌اش دانست. اما لباس‌های عروس یقه بسته هر مبدا و منشاءی که داشتن باشند این روزها بسیار محبوب هستند و خانم‌های جوان دوست دارند در روز عروسی خود لباس‌هایی به تن کنند که یقه آن تا زیرگلو می‌رسد. البته در این مدل‌ها شانه لباس تا حد ممکن باز است و برش یقه کم عرض انتخاب می‌شود. به این ترتیب شانه‌ها عریض‌تر و پهن‌تر به نظر می‌رسند و تناسبات اندامی به طور کامل برقرار می‌شود این مدل لباس عروس برای هر فرم و شکل اندام مناسب است و حتی خانم‌های چاق با اندام درشت هم می‌توانند این مدل را برای خود انتخاب کنند.

مدل‌های جدید لباس عروس

لباس عروس سلطنتی

الهام از لباس‌های مگان مارکل در روز عروسی‌اش به همین یک مورد ختم نمی‌شود، در واقع دوشس ساسکس و سلیقه خاص او در لباس پوشیدن منبع ایده‌های زیادی برای طراحان بوده است و ترندهای مختلفی را شکل داده است. اولین لباس مگان مارکل یک لباس ساده شانه باز بود که فرم اندامی داشت و در عین این که قوانین سلطنتی هم در آن رعایت شده بود جذابیت و مدرن بودن را در خود داشت. در واقع هر لباسی که این ویژگی‌ها را در خود داشته باشد یک لباس عروس مد روز محسوب می‌شود که خود واقعی شما را نشان می‌دهد و عروس خانم‌ها می‌توانند با استفاده از آن شیک و زیبا به نظر برسند.

مدل‌های جدید لباس عروس مدل‌های جدید لباس عروس

آستین‌هایی خاص در مدل‌های جدید لباس عروس

همان طور که قبلا هم گفته‌ایم آستین‌های لباس‌های زنانه این روزها یکی از مهم‌ترین بخش‌های لباس به شمار می‌روند چون طراحان علاقه خاصی به این آستین‌ها پیدا کرده‌اند و سعی می‌کنند با مانور دادن روی این بخش از لباس مدل‌هایی متفاوت و جذاب بیافرینند، لباس‌های عروس هم به عنوان خاص‌ترین لباس‌های زنانه از این قاعده مستثنی نبوده‌اند و مدل‌های جدید این لباس‌ها با تاکید روی آستین طراحی و ابداع می‌شوند. آستین‌های خاص لباس عروس به خصوص مدل‌هایی مثل آستین بیشاپ الهام گرفته از سبک رمانتیسیسم دوره ادواردی هستند که در عین پوشیده بودن، زیبایی و جذابیت خاصی دارند و با وجود الهام گرفته شدن از یک سبک قدیمی، مدرن و امروزی به نظر می‌رسند.

مدل‌های جدید لباس عروس مدل‌های جدید لباس عروس

لباس عروس شیک و ساده

یک لباس عروس ساده، تروتمیز، بدون تزئینات اضافی که فرم تنه آن نیز صاف و ساده است جزو پرفروش‌ترین مدل‌های لباس عروس است. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها از مدل‌های  ساده دوری می‌کنند چون این ذهنیت در آن‌ها وجود دارد که لباس ساده و کار نشده ارزان به نظر می‌رسد. اما بهتر است بدانید که بسیاری از برندهای مطرح و مهم در زمینه طراحی لباس عروس به تولید مدل‌های ساده و مینیمال روی آورده‌اند که قیمت بالایی هم دارند مثل برند تیا، ژیوانشی و امیلیا ویکستد که هر کسی نمی‌تواند آن‌ها را تهیه کند. پس به خاطر داشته باشید که سادگی به معنای ارزان بودن نیست و لباس‌های کار شده هم لزوما گران و لوکس نیستند.

مدل‌های جدید لباس عروس مدل‌های جدید لباس عروس

پارچه‌های نیمه مات در مدل‌های جدید لباس عروس

توری، دانتل، گیپور و انواع دیگر پارچه‌های شفاف که پشت آن‌ها مشخص است از پارچه‌های پرمصرف در طراحی و دوخت لباس‌های مجلسی هستند. اما این پارچه‌ها کمتر در دوخت لباس عروس مورد استفاده قرار می‌گیرند چون بیشتر عروس خانم‌ها لباس‌های سنگین و ضخیم را که دارای ساختار باشند و به بدن فرم دهند ترجیح می‌دهند. ولی استفاده از پارچه‌های ظریف و توری حالتی رمانتیک و جذاب به لباس عروس شما خواهد داد و به خصوص اگر اندام زیبا و متناسبی داشته باشید در این پارچه‌های نیمه مات زیبایی شما بیش از هر زمان دیگری به چشم خواهد آمد. به همین دلیل است که این پارچه‌ها مد روز شده‌اند و در لباس‌های عروس امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل‌های جدید لباس عروس

مدل‌های جدید لباس عروس

 

سرهمی عروس!

یک انتخاب برای عروس خانم‌هایی که دوست دارند متفاوت باشند و از پوشیدن دامن حتی در شب عروسی نیز خوششان نمی‌آید قطعا سرهمی عروس است. سرهمی عروس از یک شلوار سفید و گشاد تشکیل شده است که قسمت بالای آن به صورت بنددار، پوشیده، دکلته یا اشکال دیگر کامل می‌شود و یک لباس عروس زیبا و متفاوت را شکل می‌دهد. این سرهمی‌ها معمولا به رنگ سفید هستند و با تزئینات معمول لباس‌های عروس (به خصوص در قسمت تنه) تزئین می‌شود. اگر شما جزو افرادی هستید که متفاوت بودن را دوست دارند و مدل‌های معمولی و کلاسیک لباس عروس برایشان مناسب نیست می‌توانید از سرهمی عروس به عنوان لباس شب عروسی خود استفاده کنید. شما این می‌توانید این سرهمی‌ها را به مزون سفارش دهید و یا از برندهای معتبر تهیه کنید.

مدل‌های جدید لباس عروس

لباس‌های عروس با سرشانه‌های خاص

از نقش آستین‌ها در زیبا کردن و متفاوت کردن لباس‌های زنانه گفتیم اما نمی‌توانیم نقش سرشانه‌ها را در این مورد نادیده بگیریم. اگرچه سرشانه هم بخشی متصل به آستین است اما فرم و شکل آن می‌تواند تفاوتی چشمگیر در مدل لباس ایجاد کند. طراحان لباس عروس هم به این نکته واقف هستند و با طراحی اشکال جدید و جذاب در سرشانه‌های‌های لباس عروس، مدل‌هایی متفاوت و زیبا پدید آورده‌اند از مدل‌های پف دار گرفته تا سرشانه‌های توری و کار شده در اشکال مختلف. پس اگر به دنبال لباس عروسی هستید که خاص شما باشد و ویژگی‌های منحصر به فرد ظاهر و شخصیت شما را در خود منعکس کند یک لباس با سرشانه‌های متفاوت همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

مدل‌های جدید لباس عروس مدل‌های جدید لباس عروس

لباس‌های براق و درخشان

شما در شب عروسی ستاره مجلس هستید و قرار است مرکز توجه همه باشید. پس درخشیدن به معنای واقعی کلمه هیچ اشکالی برای شما نخواهد داشت بلکه باعث زیباتر شدن لباس شما نیز خواهد شد. لباس‌هایی که از پارچه‌های درخشان و براق مثل مدل‌های اکلیلی، پولکی و … تهیه می‌شوند می‌توانند بهترین انتخاب برای لباس عروس شما باشند. این دانه‌های روشن روی لباس سفید جلوه بسیار زیبایی خواهند داشت و همه نگاه‌ها را به سمت شما منعطف خواهند کرد. البته فراموش نکنید لباس‌هایی که از پارچه‌های براق و درخشان تهیه می‌شوند ترجیحا باید ساده باشند و از کار و … باید در حد تعادل و به میزان کم روی آن‌ها استفاده شده باشد.

مدل‌های جدید لباس عروس مدل‌های جدید لباس عروس

مدل‌های جدید لباس عروس در رنگ‌هایی غیر از سفید

وقتی صحبت از لباس عروس می‌شود همه به رنگ سفید فکر می‌کنند، البته لباس عروس باید سفید باشد اما نه سفید خالص. چون سفید خالص تخت و دوبعدی به نظر می‌رسد و چهره و اندام شما در آن جلوه چندانی نخواهد داشت. از طرف دیگر رنگ سفید خالص به بیشتر افراد نمی‌آید و رنگ پوست را کدر و یا تیره نشان می‌دهد. اما در مقابل رنگ‌هایی که نزدیک به  رنگ سفید هستند اما سفید نیستند مثل شیری، مرواریدی، استخوانی و … نه تنها تطبیق پذیری بیشتری دارند بلکه مد روز هم هستند. این رنگ‌ها لباس عروس را از حالت دو بعدی خارج کرده و به ظاهر و اندام شما عمق بیشتر و بهتری می‌دهند.

مدل‌های جدید لباس عروس

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)