شاید تصور کنید انتخاب لباس عروس سخت‌ترین تصمیم عروس خانم‌ها است اما انتخاب یک مدل آرایش مناسب هم در میان مدل‌های آرایش عروس متنوع و بی‌شمار کار ساده‌ای نیست. متاسفانه تصور درستی از آرایش عروس در کشور ما وجود ندارد و اکثر خانم‌ها تصور می‌کنند آرایش عروس یعنی گریم و تغییر چهره و استفاده بیش از  حد از مواد آرایشی در حدی که کسی شما را نشناسد. اما آرایش عروس می‌تواند ساده و ملایم باشد، شاید اگر مدل‌های آرایش عروس معرفی شده در این مقاله را ببینید فکر کنید بیش از حد ساده هستند در حالی که هدف از آرایش تغییر چهره نیست بلکه پوشاندن عیوب چهره و تاکید روی زیبایی‌های آن است.

مدل آرایش تک رنگ

مدل‌های آرایش عروس

مدل آرایش تک رنگ عروس یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین مدل‌های آرایش در سال‌های  اخیر بوده است که ظاهری خانمانه و جذاب به شما می‌دهد. در این مدل آرایش رنگ سایه چشم و رژگونه یکی است (یعنی در واقع می‌توانید از یک محصول برای هر دو قسمت استفاده کنید) و رنگ رژ لب را نیز با این دو رنگ هماهنگ کنید. برای کامل کردن آرایش چشم نیز از یک خط چشم نازک مشکی و  ریمل ساده استفاده کنید.

آرایش براق، ساده و بیرنگ

مدل‌های آرایش عروس

خانم‌هایی که پوست خیلی روشن و موهای بور دارند معمولا در انتخاب آرایش عروس دچار مشکل می‌شوند و هرچیزی روی صورت آن‌ها بیش از حد خودنمایی می‌کند. اگر شما هم جزو این افراد هستید توصیه می‌کنیم در میان مدل‌های آرایش عروس از مدل آرایش ساده و بیرنگ براق استفاده کنید. در این مدل همه چیز در کمرنگ‌ترین حالت و نزدیک به رنگ طبیعی چهره شما است، یک کرم  پودر همرنگ پوست عیوب چهره را کامل کرده است و براق کننده نیز قسمت‌های خاصی را مثل گونه پوشش داده و برجسته کرده است. آرایش چم و لب نیز در کمرنگ‌ترین شکل ممکن است.

مدل آرایش جسورانه و جذاب

مدل‌های آرایش عروس

اگر جزو خانم‌هایی هستید که دوست دارند آرایشی متفاوت و جسورانه در روز عروسی خود داشته باشند این مدل مناسب شما است. در این مدل آرایش از یک کرم پودر غیرپوشاننده برای درخشش پوست استفاده شده و سپس با خط چشم رنگی (اینجا آبی فیروزه‌ای که با تن تیره پوست هماهنگ است) استفاده شده و در نهایت با یک رژ لب گوشتی تیره و براق آرایش کامل شده است.

آرایش جوانانه یکی از مدل‌های آرایش عروس

مدل‌های آرایش عروس

آرایش جوانانه یکی از مدل‌های آرایش عروس و به طور کلی یک مدل آرایش محبوب است و همان طور که از نامش پیداست از آرایش مخصوص نوجوانان الهام گرفته شده است و بخش اعظم آن را آرایش براق و ساده تشکیل می‌دهد. اگر دوست دارید در روز عروسی خود طوری آرایش کنید که چهره جوان‌تری داشته باشید این مدل را توصیه می‌کنیم که برای آن کافی است از هایلایت کننده در گوشه داخلی چشم و کمی هم روی گونه‌ها استفاده کنید، سپس با سایه صورتی چرک چشم‌ها را آرایش کنید و در انتها از یک رژ لب براق تمشکی برای آرایش لب کمک بگیرید.

آرایش ساده با سایه چشم نارنجی

مدل‌های آرایش عروس

شاید هرگز تصور نمی‌کردیم که رنگ سایه نارنجی مایل به کرم روی چشم چنین زیبایی ایجاد کند و حتی برای آرایش عروس هم مناسب باشد. اما این رنگ تنها برای خانم‌هایی مناسب است که ته رنگ پوست گرم و مایل به زرد دارند و همه خانم‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. اگر شما نیز از این دسته هستید و یا رنگ نارنجی را دوست ندارید می‌توانید از سایه با ته رنگ صورتی و گلی استفاده کنید. برای کامل کردن این آرایش بهتر است از پس از آماده کردن پوست و استفاده از برنزه کننده کمرنگ آرایش ملایم چشم و یک رژ لب کالباسی ساده و براق استفاده کنید.

آرایش عروس با رژ لب قرمز

مدل‌های آرایش عروس

شاید برخی از آرایشگرها به شما توصیه کنند که رژ  لب قرمز برای روز عروسی مناسب نیست و حالتی سطح پایین دارد اما این مدل آرایش زیبا ثابت می‌کند که چنین ادعایی درست نیست. شما باید از رنگ رژ لب قرمزی که مناسب رنگ پوست شما باشد استفاده کنید و بقیه آرایش خود را نیز با آن هماهنگ کنید. البته کارشناسان توصیه می‌کنند رژ لب قرمز مات برای آرایش عروس انتخاب بهتری است و ظاهر شیک‌تری به آرایش عروس می‌دهد. برای کامل کردن این آرایش نیز بهتر است مانند تصویر از یک آرایش ساده و مختصر برای چشم استفاده کنید.

آرایش ساده و رمانتیک با سایه بنفش

مدل‌های آرایش عروس

رنگ بنفش به خصوص تن روشن آن یعنی یاسی و لوندر زیبایی خاصی دارد و حالتی رمانتیک به چهره می‌دهد که مناسب روز عروسی هم هست. این رنگ سایه چشم تقریبا به هر رنگ پوست و مویی می‌آید اما اگر موهای مایل به قهوه‌ای و بلوند و چهره‌ای با پوست روشن دارید این رنگ سایه برای شما مناسب‌تر خواهد بود. برای انجام این مدل آرایش ابتدا آرایش پوست را با کرم پودر و کانسیلر کامل کنید و پس از استفاده از سایه چشم بنفش اکلیلی خوشرنگ با یک رژ لب گوشتی روشن که همرنگ لب‌های شما باشد آن را کامل کنید. آرایش ملایم لب کمک می‌کند تا رنگ سایه بنفش شما بیشتر به چشم بیاید.

آرایش چشم دودی و لب‌های ساده

مدل‌های آرایش عروس

اگر دوست دارید ظاهر آرایش شما در روز عروسی تا حدودی چشمگیر و جسورانه باشد اما ساده و طبیعی به نظر برسد بهتر است از میان مدل‌های آرایش عروس این مدل را امتحان کنید. در این مدل تنها از یک لایه کرم پودر غیرپوشش دهنده برای ایجاد ته رنگ و گرمی در پوست استفاده شده و سپس برنزه کننده برای ایجاد حجم در چهره به کار رفته است. در نهایت یک سایه دودی قهوه‌ای و ملایم آرایش چشم را کامل کرده است و برای آرایش لب‌ها نیز از یک رژ لب در رنگ طبیعی لب‌ها با ته رنگ صورتی استفاده شده است تا چهره جذاب و دلنشین شود.

آرایش کلاسیک عروس

مدل‌های آرایش عروس

شاید تصور کنید این دیگر آرایش عروس محسوب نمی‌شود ولی در واقع روی چهره این مدل کار زیادی انجام شده است که به آن جذابیت زیادی اضافه کرده اما چیزی از سادگی آن کم نکرده است. اگر این مدل آرایش کلاسیک درست انجام شود یکی از زیباترین و کامل‌ترین مدل‌ها خواهد بود و لزومی ندارد برای آن چهره‌ای بی‌نقص داشته باشید. در این مدل پس از رفع ایرادهای صورت و ایجاد تعادل در چهره از یک سایه چشم صورتی چرک و یک رژ لب براق با ته رنگ طبیعی صورتی استفاده شده است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)