ساعاتی قبل همایش معرفی Pixel 2 توسط شرکت گوگل برگزار شد. همایشی که در طول برگزاری آن علاوه بر رونمایی از این تلفن هوشمند جدید و همچنین گوشی Pixel 2 XL تعدادی محصول جدید دیگر نیز توسط گوگل به علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی‌ معرفی شد. اگر مایل به دانستن نام و مشخصات کامل مربوط به تمام محصولات جدید رونمایی شده در همایش معرفی Pixel 2 هستید، می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

در طول برگزاری همایش معرفی Pixel 2، شرکت گوگل از تعدادی محصول جدید دیگر نیز رونمایی کرد. ابزارهایی که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند و به منظور جلب سلیقه‌های گوناگون طراحی شده‌اند.

پیکسل 2

رونمایی از دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL در همایش معرفی Pixel 2

بی شک مهمترین محصولاتی که توسط شرکت گوگل در همایش معرفی Pixel 2 رونمایی شدند، دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL بودند. محصولاتی که به نظر می‌رسد قرار است فرآیند تولید نسخه‌های بعدی آن‌ها نیز در طول سال‌های آینده به شکل منظمی ادامه یابد و هر سال شاهد رونمایی از نسخه‌های جدید آن‌ها در طول برگزاری همایش‌های مشابه باشیم. در واقع این گونه می‌نماید که شرکت گوگل قصد دارد راهی مشابه با رقیب کنونی خود در دنیای تلفن‌های هوشمند یعنی شرکت اپل در پیش بگیرد و محصولات خانواده‌ی پیکسل را به هماوردان جدید خانواده‌ی آیفون تبدیل سازد.

در همین راستا همانند الگوی مشابه شرکت اپل در طول سال‌های گذشته، شاهد رونمایی از دو گوشی هم خانواده در طول برگزاری همایش معرفی Pixel 2 بودیم. دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL که قرار است با قابلیت‌ها و توانایی‌های خود، دو انتخاب تازه‌ پیش روی علاقه‌مندان به تلفن‌های هوشمند اندرویدی قرار دهند.

هر دو محصول یاد شده به پردازنده‌‌ی مدل Qualcomm Snapdragon 835 مجهز هستند و از وجود ۴ گیگابایت رم بهره می‌برند. در واقع این دو گوشی جدید علاوه بر شباهت‌های یاد شده، به لحاظ برخورداری از برخی خصوصیات دیگر نیز با یکدیگر اشتراک دارند. به عنوان مثال هر دوی آن‌ها در قالب دو نسخه‌ی متفاوت ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند و علاوه بر بهره بردن از USB-C به قابلیت ارتباطی Bluetooth 5.0 نیز مجهز هستند. افزون بر آن هر دوی این گوشی‌ها از وجود قابلیت‌هایی نظیر اتصال هدفون و شارژ بی‌سیم بی‌بهره هستند.

علاوه بر موارد فوق، شباهت دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL به یکدیگر را می‌توان در مشخصات دوربین این دو محصول نیز مشاهده کرد. به گونه‌ای که هر دو محصول یاد شده علاوه بر برخورداری از دوربین عقب ۱۲.۲ مگاپیکسلی، که به قابلیت‌هایی نظیر تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس خودکار و تثبیت الکترونیکی و نوری تصویر مجهز هستند، از وجود دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی هم بهره می‌برند.

با این حال موارد یاد شده به آن معنی نیست که دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL هیچ تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند. چرا که نخستین تفاوت این دو محصول در صفحه نمایش آن‌ها قابل مشاهده است. به گونه‌ای که گوشی Pixel 2 از وجود یک صفحه نمایش ۵ اینچی OLED با پشتیبانی از کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی برخوردار است. این در حالی است که بزرگی صفحه نمایش Smart OLED گوشی Pixel 2 XL به ۶ اینچ می‌رسد و از کیفیت تصویر ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

از دیگر تفاوت‌های موجود میان این دو گوشی می‌توان به وجود باتری بزرگ‌تر در گوشی Pixel 2 XL اشاره کرد. در سوی مقابل گوشی Pixel 2 تا حدی سبک‌تر و باریک‌تر از مدل XL طراحی شده است و اندکی خوش دست‌تر جلوه می‌کند.

بنابر تایید اعضای شرکت گوگل در همایش معرفی Pixel 2 هر دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL در حال حاضر قابل پیش خرید هستند و در تاریخ ۲۷ مهر ماه امسال به بازار عرضه می‌شوند. با این توضیح که مدل ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی گوشی Pixel 2 به ترتیب از قیمتی معادل با ۶۴۹ و ۷۴۹ دلار برخوردار خواهد بود و قیمت دو مدل ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی گوشی Pixel 2 XL نیز به ترتیب ۸۴۹ دلار و ۹۴۹ دلار تعیین شده است.

گوگل کلیپس

رونمایی از دوربین Google Clips در همایش معرفی Pixel 2

در کنار دو گوشی جدید گوگل، دوربین Google Clips نیز دیگر محصولی بود که در جریان برگزاری همایش معرفی Pixel 2 به علاقه‌مندان معرفی شد. این دوربین از وجود نوعی هوش مصنوعی اختصاصی بهره می‌برد که به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که بدون دخالت مستقیم به ثبت تصاویر یا ویدئوهای مد نظر خود بپردازند. به عنوان مثال اگر شما حیوان خانگی یا کودکی داشته باشید که رابطه‌ی چندان مناسبی با دوربین نداشته باشد، می‌توانید بدون جلب توجه آن‌ها و تنها با استفاده از دوربین Google Clips به ثبت فعالیت‌های مختلف آن‌ها در قالب عکس یا ویدیو بپردازید.

البته برای آن که شرکت گوگل به شکل ناخواسته وارد دعواهای حقوقی مربوط به نقض حریم خصوصی نشود، ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین گوگل کلیپس از وجود صدا بی‌بهره هستند. افزون بر آن، این دوربین هوشمند جدید به یک چراغ ال ای دی چشمک زن واضح مجهز است که با رشن و خاموش شدن متناوب به افراد نزدیک به آن هشدار می‌دهد که فعالیت هایشان در حال ضبط شدن است. به این ترتیب (به زعم طراحان دوربین Google Clips) دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای مبنی بر نقض حریم خصوصی افراد توسط این دوربین وجود نخواهد داشت.

دوربین Google Clips به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است و لنز آن میدان دیدی با زاویه ۱۳۰ درجه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ضمن آن که این دوربین منحصر به فرد و ۲۴۹ دلاری، که با هر بار شارژ تا سه ساعت قادر به استفاده‌ی مداوم خواهد بود، به ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز بوده و قادر است تصاویر مختلف را با نرخ ۱۵ فریم در ثانیه به ثبت برساند.

هوم مینی

رونمایی از ابزار  Google Home Mini و مدل Max در همایش معرفی Pixel 2

ابزار Google Home Mini هم از جمله ابزارهای دیگری بود که توسط شرکت گوگل در حول و حوش برگزاری همایش معرفی Pixel 2 به علاقه‌مندان معرفی شد. توسط این ابزار جدید هوشمند که از تاریخ ۲۷ مهرماه امسال، در سه رنگ سفید و سیاه و قرمز به بازار عرضه می‌شود، شما قادر به گوش سپردن به محتویات صوتی مختلفی نظیر اخبار، پادکست یا سایر موارد مشابه خواهید بود.

علاوه بر این ابزار جدید، شرکت گوگل از هدفون های بی‌سیم خود که با نام Pixel Buds شناخته می‌شوند و محصولی مشابه با AirPod اپل هستند نیز رونمایی کرد. هدفون‌هایی که از طریق درگاه یو اس بی سی قابل شارژ خواهند بود و با هر بار شارژ قابلیت استفاده به مدت پنج ساعت مداوم را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. علاوه بر آن شما می‌توانید ابزار اختصاصی ترجمه‌ی گوگل را نیز روی این هدفون‌ها فعال کنید تا بتوانید به شکل هم‌زمان از امکان ترجمه‌ی مکالمه‌ها بهره‌مند شوید.

در کنار ابزار Google Home Mini اسپیکر Google Home Max نیز توسط شرکت گوگل به علاقه‌مندان معرفی شد. اسپیکر قدرتمندی که از نمونه‌ی اصلی خود یعنی Google Home حدود ۲۰ برابر قدرتمندتر بوده و همراه با دو ووفر ۴.۵ اینچی و با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

لپ تاپ پیکسل بوک

رونمایی از  Google Pixelbook در همایش معرفی Pixel 2

شاید بتوان نسخه ی جدید از لپ تاپ Google Pixelbook را دومین محصول مهم رونمایی شده در جریان برگزاری همایش معرفی Pixel 2 پس از دو گوشی جدید خانواده‌ی پیکسل قلمداد کرد. جدیدترین نسخه از لپ تاپ Google Pixelbook با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد. با این حال علاقه مندان به لپ تاپ جدید گوگل می‌توانند با پرداخت رقم ۱۶۴۹ دلار نسخه ای قدرتمندتر از این محصول را در اختیار داشته باشند. نسخه‌ای مجهز به رم دو برابر، پردازنده‌ی نسل هفتم Core i7 اینتل و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی NVMe که نسبت به نسخه‌ی پایه این محصول از جذابیت بیشتری برخوردار است.

در مجموع لپ تاپ ۱۲.۳ اینچی Google Pixelbook نخستین لپ تاپ شرکت گوگل خواهد بود که به دستیار اختصاصی این شرکت مجهز است. به این ترتیب شما می‌توانید از طریق این لپ تاپ به سخن گفتن با دستیار گوگل بپردازید و در هنگام فعالیت هایی نظیر تایپ کردن از یاری آن بهره مند شوید. برای تایپ کردن با صفحه کلید لپ تاپ Google Pixelbook نیز با مشکل خاصی مواجه نخواهید بود. چرا که این صفحه کلید علاوه بر راحتی و کارایی بالا به نور پس زمینه نیز مجهز است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که عمر باتری لپ تاپ Google Pixelbook در هر بار شارژ حدود ده ساعت خواهد بود و خریداران این محصول می‌توانند با پرداخت ۹۹ دلار اضافه از وجود قلم اختصاصی این لپ تاپ، که توسط شرکت تبلت‌سازی Wacom طراحی و تولید شده است، بهره‌مند گردند. گفتنی است که لپ تاپ Google Pixelbook و ابزارهای جانبی آن به طور رسمی در تاریخ ۹ آبان امسال در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

گوگل دی دریم

رونمایی از هدست واقعیت مجازی  Google Daydream View در همایش معرفی Pixel 2

هدست واقعیت مجازی  Google Daydream View آخرین محصولی به شمار می‌رود که شاهد رونمایی از آن توسط شرکت گوگل در همایش معرفی Pixel 2 بودیم. این محصول در مجموع نسخه‌ای ارتقا یافته نسبت به نسخه‌ی قبل به شمار می‌رود و حدود ۲۰ دلار نیز از آن گران‌تر خواهد بود. به بیان دقیق‌تر هدست واقعیت مجازی  Google Daydream View با قیمت ۹۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و قادر به پشتیبانی از گوشی‌های هوشمندی نظیر Pixel 2، Samsung Galaxy S8 ،  Samsung Galaxy Note 8 و  LG V30 خواهد بود.

منبع: ورج (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.