لباس‌های چرم از محبوب‌ترین لباس‌ها هستند که در پوشاک مردانه و زنانه کاربرد دارند. لباس‌های چرم زنانه را می‌توان به چند دسته کلی تقسیم کرد که دو نوع ژاکت چرم و دامن چرم جزو پرکاربردترین آن‌ها در کنار اکسسوری‌های چرم یعنی کیف و کفش هستند. لباس‌های چرم زنانه از نظر استایل و رنگ تنوع بالایی دارند اما مشکل اصلی در ارتباط با آن‌ها ترکیب درست این لباس‌ها با لباس‌های دیگر برای داشتن تیپی متعادل و سطح بالا است. در پوشیدن لباس‌های چرم زنانه همیشه این خطر وجود دارد که تیپ شما بیش از حد جسورانه یا حتی خسته کننده شود اما اگر اصول ترکیب لباس را رعایت کنید این اتفاق نخواهد افتاد. در این مقاله به شما می‌گوییم که دامن چرم و ژاکت چرم زنانه را چطور بپوشید.

ژاکت چرم مشکی با شلوار گشاد و کفش اسپورت لژدار

ژاکت چرم تنوع استایل بالایی دارد اما معمولا به عنوان یک لباس نیمه اسپورت و نیمه رسمی شناخته می‌شود و بهترین هماهنگی را با لباس‌هایی دارد که حالت نیمه رسمی دارند. حال اگر بخواهید با بازی با تناسبات لباس‌ها تنوعی در استایل آن به وجود آورید توصیه می‌کنیم از شلوارهای گشاد کوتاه یا به اصطلاح دامن شلواری مشکی و کفش اسپورت لژدار همرنگ کت استفاده کنید.

لباس‌های چرم زنانه

کت چرم مشکی با دامن ابریشمی و دمپایی پاشنه بلند بهترین ترکیب برای لباس‌های چرم زنانه

یک کت چرم مشکی شیک یا به اصطلاح موتورسواری می‌تواند بخشی از استایل خانمانه و سطح بالای شما هم باشد و به نوعی حالت تعادل جنسیتی در آن به وجود آورد. برای داشتن چنین استایلی توصیه می‌کنیم آن را با یک دامن ابریشمی یا یک مانتوی تابستانی بلند همراه کنید و با یک دمپایی شیک پاشنه بلند استایل خانمانه و جسورانه خود را کامل و متعادل کنید.

لباس‌های چرم زنانه

کت چرم مشکی با دامن گلدار و صندل لژدار

اگر بلوز و دامن ترکیب مورد علاقه شما است و دوست دارید بین استایل جسورانه و خانمانه راحتی و ساده تعادل برقرار کنید توصیه می‌کنیم کت چرم مشکی خود را با یک تیشرت طرح‌دار و یک دامن گلدار بپوشید. اگر از یک جفت صندل لژدار زیبا هم استفاده کنید این ترکیب برای روزهای بهاری بسیار مناسب خواهد شد در پاییز هم می‌توانید از بوت لژدار استفاده کنید.

لباس‌های چرم زنانه

ژاکت چرم مشکی با مانتوی سفید و شلوار طرح‌دار

اگر مانتوی سفیدی در منزل دارید که نمی‌دانید چطور باید آن را بپوشید بهتر است سراغ یک عدد ژاکت چرم مشکی بروید. تضاد رنگی این دو جزء زیبایی خاصی به وجود می‌آورد که هر دو را کاملا متعادل می‌کند و ترکیبی راحت و روزمره به وجود می‌آورد. برای کامل کردن این ترکیب هم از یک شلوار دورنگ سیاه و سفید کمک بگیرید و راحتی خود را با یک جفت کفش کتانی یا چرم کلاسیک کامل کنید.

لباس‌های چرم زنانه

کت چرم مشکی با تیشرت طرح‌دار و دامن مشکی کوتاه پیلی

این ترکیب هم تا حدی مشابه مورد دوم است اما حالتی پاییزی‌تر و کلاسیک‌تر دارد. باز هم رنگ‌های سیاه و سفید و تضاد زیبای آن‌ها ترکیبی متعادل به وجود می‌آورد که با یک دامن پیلی مشکی حالتی کلاسیک و سطح بالاتر دارد. این ترکیب را با مدل‌های مختلفی از کفش می‌توان پوشید از بوت ساق کوتاه گرفته تا صندل مجلسی مشکی و حتی کفش کتانی.

لباس‌های چرم زنانه

کت چرم مشکی با مانتوی طرح‌دار و بوت ساق کوتاه

اگر مانتوی بلند و طرح‌داری دارید که نمی‌دانید چطور آن را بپوشید سراغ کت چرم مشکی بروید. کت چرم با متعادل کردن مانتوی بلند و طرح‌دار شما پوشیدن آن را ساده‌تر می‌کند و دیگر لازم نیست نگران شلوغی استایل خود باشید. اگر طرح مانتو طرحی باشد که رنگ مشکی هم در خود داشته باشد (مثل پلنگی) کار شما ساده‌تر خواهد بود. یک جفت بوت ساق کوتاه مشکی هم این استایل را کامل و عالی می‌کند.

لباس‌های چرم زنانه

کت چرم رنگی با شلوار جین و بوت همرنگ چرم

این ترکیب یکی از زیباترین و ایده‌آل ترین ترکیب‌ها است که برای خانم‌هایی که نسبت به تناسبات رنگی لباس‌های خود حساس هستند بسیار مناسب است. اگر کت چرم شما رنگی است کافی است یک جفت بوت همرنگ آن تهیه کنید و همراه با کت چرم و شوار جین آبی بپوشید و استایلی شیک و کلاسیک و جذاب داشته باشید. بقیه لباس‌ها و اکسسوری‌ها را هم از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید.

لباس‌های چرم زنانه

کت مشکی چرم با شلوار جین تنگ و کفش چرم بنددار

اگر ترکیب مورد قبل را می پسندید اما کت چرم شما مشکی است نگران نباشید شما می‌توانید همان ترکیب را با کت مشکی چرم و کفش چرم مشکی هم بسازید. برای این کار می‌توانید از یک جفت بوت چرم بنددار مشکی و یا کفش کلاسیک چرم بنددار استفاده کنید. این استایل با یک شلوار جین تنگ ساده و اکسسوری‌های اسپورت هم کامل خواهد شد.

لباس‌های چرم زنانه

دامن چرم قرمز بلند با بلوز طرح‌دار

حال سراغ دامن‌های چرم به عنوان یکی از لباس‌های چرم زنانه پرکاربرد می‌رویم. دامن چرم را تنها به عنوان لباس نیمه رسمی و در مهمانی‌ها و در منزل می‌توان پوشید اما این دامن‌ها مدل‌های مختلفی دارند و هر مدل را به شکلی متفاوت می‌توان پوشید مثلا دامن چرم قرمز بلند را با بلوزی بپوشید که طرح‌دار باشد و رنگ قرمز جزو رنگ‌های طرح آن باشد. این حرکت، جسورانه و در عین حال کلاسیک است.

لباس‌های چرم زنانه

دامن چرم مشکی کوتاه با بوت قرمز

برای شیکبودن لازم نیست حتما ست و همرنگ بپوشید، این قانون در مورد دامن و کفش بیشتر قابل نقض است مثلا اگر دامن چرم کوتاهی به رنگ مشکی دارید برای کامل کردن آن می‌توانید از یک جفت بوت با رنگ و جنس متفاوت مثلا جیر قرمز استفاده کنید. اگر این ترکیب با یک ژاکت بافتنی هم همراه شود زیبایی آن چندبرابر خواهد شد و بوت و دامن شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

لباس‌های چرم زنانه

دامن راسته چرم با ژاکت بافتنی یک ترکیب زیبا برای لباس‌های چرم زنانه

اگر به دنبال استایلی ساده‌تر و کلاسیک‌تر و مناسب برای فصل پاییز هستید دامن چرمی انتخاب کنید که فرم راسته داشته باشد و رنگ آن مشکی باشد. این دامن را با ژاکت بافتنی و اکسسوری‌های جذاب بپوشید و برای مهمانی پاییزی آخر هفته خود آماده شوید. اگر می‌خواهید ژاکت به روزتری داشته باشید از مدل‌های نوشته‌دار و اورسایز استفاده کنید.

لباس‌های چرم زنانه

دامن کوتاه چرم رنگی با پیراهن دکمه‌دار

دامن کوتاه چرم رنگی (از جنس چرم مصنوعی) از ترندهای غالی این فصل است که برای خانم‌هایی که جسارت زیادی در انتخاب لباس دارند توصیه می‌شود. این مدل دامن زیبا را می‌توانید با یک پیراهن دکمه‌دار ساده بپوشید تا استایل جسورانه دامن متعادل‌تر شود و شما راحت‌تر بتوانید از کفش پاشنه بلند یا صندل برای کامل کردن آن استفاده کنید.

لباس‌های چرم زنانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)