قاب Mokase (قاب موکیس)، یک قاب برای گوشی است که قطعاً مشتاقان اسپرسو را به هیجان می‌آورد. این قاب گوشی، به عنوان ابزاری برای تهیه اسپرسو نیز به کار می‌رود! با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد چگونگی عملکرد قاب Mokase، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قطعاً برای شما نیز موقعیتی پیش آمده است که در سوز سرمای زمستان، در انتظار تاکسی یا اتوبوس باشید و تنها موردی که در ذهن شما می‌گذرد، طعم دلگرم کننده‌ی یک نوشیدنی داغ باشد… در چنین شرایطی، قاب Mokase یاریگر شما خواهد بود و یک شات ۲۵ میلی لیتری اسپرسو گرم برای شما سرو می‌کند.

بنا به تبلیغات، قاب Mokase قادر به گرم کردن اسپرسوی شما بین ۵۰ الی ۶۰ درجه سلسیوس خواهد بود. بنابراین یک شات ۲۵ میلی لیتری را همیشه با خود خواهید داشت. البته به خاطر داشته باشید که ۲۵ میلی لیتر، چندان زیاد نیست. یک شات اسپرسوی استاندارد، مقداری حدود ۱ اونس (۲۹ میلی لیتر) است.

 

نحوه‌ی عملکرد قاب Mokase

ظاهراً در این قاب، محفظه‌ای وجود دارد که با یک اسپرسوی خاص پر می‌شود. نحوه‌ی گرم شدن این اسپرسو توسط باتری توکاری خواهد بود که در خود قاب Mokase تعبیه شده است. لوله‌ای در این قاب وجود دارد که اسپرسو از طریق آن حرکت می‌کند. این لوله از جنس آلیاژ آلومینیوم – سیلیکون است و می‌تواند مایع داغ را بدون آنکه سم آزاد کند، در خود نگه دارد. کل این فرایند از طریق اپلیکیشن همراه این قاب، فعال خواهد شد. دانه‌های اسپرسوی به کار رفته در قاب موکیس، دانه‌هایی خاص بوده که ظاهراً توسط خود شرکت تولید کننده‌ی قاب، ارائه می‌شود. از آنجا که این قاب، توسط Kickstarter (کیک استارتر) منتشر شده است، می‌توان از کیفیت خوب اسپرسو، اطمینان داشت.

قاب Mokase را می‌توان برای برخی تلفن‌های همراه ساخت اپل، سامسونگ، هوآوی و LG تهیه کرد و قیمت پایه‌ی آن، ۵۴ دلار خواهد بود. هدف اصلی این شرکت، فروش ۸۲۰۰۰ دلاری است که البته تاکنون چندان موفق نبوده است زیرا کانسپت آن برای بسیاری افراد، منطقی نیست. چرا باید این محصول را به شکل قاب تلفن همراه ساخت؟ چرا به عنوان یک ماشین اسپرسوی کوچک مجزا تهیه نشده است؟ با این حال، هنوز کمپین فروش این محصول، حدود ۴۰ روز فرصت دارد؛ بنابراین شاید افرادی که به اسپرسو علاقه دارند، به زودی شروع به حمایت از تولید انبوه آن کنند.

  • نظر شما درمورد قاب Mokase با قابلیت سرو اسپرسو چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Ashley Carman

منبع: theverge