اپل اغلب به گونه‌ای سیستم‌های خود را طراحی می‌کند که امکان ارتقاء نداشته باشند و آی مک جدید اپل نیز به صورت رسمی قابلیت ارتقاء ندارد. دستگاه خود را با هر مشخصاتی که خریداری کنید، آنچه خواهد بود که تا زمان خرید دستگاهی جدید، از آن استفاده می‌کنید. اما آی مک جدید (iMac) تعدادی اجزاء دارند که می‌توانید جایگزین کنید و سیستم خود را تقریباً ارتقاء دهید. با مجله قرمز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درمورد قابلیت ارتقاء آی مک جدید اپل کسب کنید.

باز کردن قطعات آی مک جدید اپل

شاید در ابتدا باز کردن یک دستگاه، ساده به نظر برسد و گویی چند پیچ را می‌چرخانید؛ اما حقیقت، فراتر از آن‌ها است. گشودن دستگاه‌ها، خصوصاً آن‌هایی که ساخت اپل (Apple) هستند و طراحی خاص خود را دارند، بسیار دشوار بوده و به تخصص نیاز دارد. البته این مورد به میزان شجاعت شما نیز وابسته است زیرا با باز کردن دستگاه، گارانتی آن از بین خواهد رفت و دیگر نمی‌توانید از مزایای آن استفاده کنید؛ پس باید مراقب باشید که صدمه‌ای به دستگاه گران قیمت شما وارد نشود.

قابلیت ارتقا آی مک جدید اپل

قطعاً با سرویس iFixit آشنا هستید که هم به صورت اپلیکیشن و هم سایت وجود دارد و نحوه‌ی باز کردن و بستن قطعات الکترونیکی و گجت‌ها و حتی تعمیر بسیاری از دستگاه‌ها را به صورت گام به گام، به شما می‌آموزد. جالب است بدانید که آن‌ها در حین باز کردن یک آی مک جدید اپل، متوجه شدند حافظه رم و یک CPU ماژولار آن قابل جدا شدن است. این مدل دستگاه، اولین آی مک اپل از سال ۲۰۱۲ است که یک پردازنده‌ی ماژولار دارد و همچنین از سال ۲۰۱۳، اولین مدلی است که حافظه‌ی آن قابل افزایش است. با وجود آن که iFixit درمورد این تحولات، بسیار هیجان زده است، اما ارتقاء دادن برای کاربرانی با سطح متوسط، عمل آسانی نخواهد بود. بنا به اظهارات iFixit، جدا کردن قطعات آی مک جدید بسیار دشوار بوده و تعمیر آن بدون تخصص امکان پذیر نیست؛ اما حداقل، حال می‌توان آن را تا حدودی ارتقاء داد.

اگر از کاربران آی مک جدید اپل هستید که ماجراجو و سرمایه گذارید، می‌توانید کامپیوتر ۱۱۰۰ دلاری خود را بگشائید و آن را ارتقاء دهید. در زیر، تصویر حافظه‌ی رم آی مک جدید اپل را مشاهده می‌کنید:

حافظه رم آی مک جدید اپل

  • نظر شما درمورد آی مک جدید اپل و قابلیت ارتقاء برخی اجزای آن چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Ashley Carman

منبع: theverge