فیلم برداری با سیستم پهپاد برای آسان کردن صنعت سینما و کاهش دردسر در زمان فیلم برداری مناسب است. ضبط ویدویی باکیفیت حرفه‌ای با یک پهپاد (Drone)، کار ساده‌ای نیست و اغلب نیازمند چندین اپراتور انسانی است. محققین در آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT (CSAIL) گمان می‌کنند راهی برای انجام چنین عملی یافته‌اند که نیازی به وجود انسان در این معادله ندارد. این گروه در حال توسعه‌ی سیستمی هستند که در کنفرانس ماه می ۲۰۱۷ پرده برداری می‌شود و فیلم سازان به وسیله‌ی آن می‌توانند پارامترهای خاصی را تعیین کرده و بگذارند پهپاد، کارهای فیلم برداری را انجام دهد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد فیلم برداری با سیستم پهپاد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فیلم برداری با سیستم پهپاد به چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد؟

این گروه، سیستم پهپاد را “برنامه ریزی حرکت بلادرنگ برای فیلم برداری هوایی” می‌نامند که به کارگردان امکان تعریف پارامترهای ابتدایی برای تصویربرداری، همانند پهنای قاب یا محل قرار گیری شیء در درون قاب را می‌دهد. علاوه بر این می‌توانند این تنظیمات را در حال پرواز تغییر داده و پهپاد نیز نحوه‌ی فیلم برداری خود را با تنظیمات جدید، منطبق می‌کند. شاید مهم‌ترین ویژگی آن را بتوان اجتناب از موانع دانست که در زمان تصویربرداری، بسیار کاربردی است.

درحالی که تعدادی پهپادها همانند DJI Mavic Pro در حال حاضر سیستم تشخیص شیء و ردیابی دارند، اما پروژه‌ی MIT، سیستم پهپاد خود را با افزودن نسخه‌هایی قوی‌تر از این فناوری‌ها مجزا ساخته و میزان بسیاری کنترل جزئی در آن تعبیه کرده است. این سیستم پهپاد مدام سرعت‌های اشیاء متحرک اطراف خود را اندازه گیری کرده و تخمین می‌زند. این فرایند ۵۰ بار در ثانیه انجام می‌شود.

بنا به اظهارات محققین، یک کارگردان با استفاده از سیستم پهپاد قادر به سنجش متفاوت برخی متغیرها خواهد بود تا پهپاد بداند دقیقاً در یک تصویر، چه موردی بیشترین اهمیت را دارد.

کاربر می‌تواند مشخص کند که عامل‌های مختلف چطور نسبت به یکدیگر سنجیده شوند. محل نسبی سوژه روی صفحه حفظ می‌شود و ممکن است این مورد از حفظ فاصله‌ای دقیق، مهم‌تر باشد یا بالعکس. کاربر می‌تواند از شیوه‌ای نیز استفاده کند تا یک سوژه، دوربین دیگری را مسدود نکند.

فیلم برداری با سیستم پهپاد را می‌توان گامی در مسیر تغییر فیلم سازی با سخت افزار و نرم افزار جدید دانست.

  • نظر شما درمورد فیلم برداری با سیستم پهپاد چیست؟ آیا به نظر شما این سیستم صنعت سینما را متحول خواهد کرد؟ دیدگاه‌های خود را با بخش علمی و فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Sean O’Kane

منبع: theverge