ابزارهای آرایشی انواع مختلفی دارند از برس‌های مختلف گرفته تا اسفنج اشکی، پد و حتی انگشت خودتان! به طور مثال کرم پودر را می‌توان با اسفنج، برس و یا حتی انگشت روی صورت زد اما نتیجه‌ای که از هر کدام می‌گیرید با ابزار دیگر متفاوت است و هر روشی ترفندهای خاص خود را دارد مثلا استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی روش خاص خود را دارد و اگر اصول آن رعایت نشود نتیجه کار بی‌نقص و حرفه‌ای نخواهد بود. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با روش استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی آشنا خواهید شد و در ادامه نیز دوازده نوع مختلف برس آرایشی، ویژگی‌ها و کاربرد هر یک را خواهید شناخت.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

روش صحیح استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

نیک باروز که کار آرایش چهره‌های معروفی مثل لوپیتا نیونگو و ریچل وایز را به عهده داشته است معتقد است که بهترین روش برای زدن فونداسیون و کرم پودر استفاده از برس آرایشی است. او می‌گوید زدن فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی این امکان را به شما می‌دهد که با سرعت بالاتر و بدون کثیف کاری و استفاده زیاد از مواد آرایشی کار خود را انجام دهید. برس‌های مخصوص کرم پودر سطحی یکدست با ظاهری حرفه‌ای به وجود می‌آورند که دست یافتن به چنین نتیجه‌ای با ابزارهای دیگر مثل اسفنج ممکن نیست. پس اگر زدن کرم پودر جزو برنامه روزانه آرایشی شما است لازم است که یک برس کرم پودر باکیفیت تهیه کنید و به خوبی از آن مراقبت کنید. علاوه بر این نیک باروز توصیه می‌کند که اگر قصد زدن کرم پودر با برس‌ آرایشی را دارید از کرم پودرهای مایع و رقیق استفاده کنید چون هر نوع کرم پودر یا ماده غلیظ دیگر با برس آرایشی قابل استفاده نیست و سطحی صاف و یکدست به شما نخواهد داد.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

اما برای زدن فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی باید از برس‌هایی استفاده کنید که موهای مصنوعی دارند، برس مخصوص کرم پودر نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و می‌تواند نواحی مختلف صورت را به خوبی و با سرعت بپوشاند. اگر می‌خواهید کرم پودر شما پوشش زیادی روی صورت داشته باشد از برس‌هایی استفاده کنید که موهای پرپشت‌تری دارد. کار زدن کرم پودر را  با یک برس آرایشی تمیز آغاز کنید، مطمئن شوید که برسی که برداشته‌اید کاملا تمیز است و هیچ ماده آرایشی قدیمی روی آن باقی نمانده است در غیر این صورت ممکن است آرایش شما حالت خمیری ناخوشایندی پیدا کند.

روش صحیح استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی روش نقطه نقطه و محو کردن است. به این شکل که ابتدا برس را به کرم پودر می‌زنید سپس آن را به صورت نقطه نقطه روی صورت گذاشته و با حرکات دورانی در یک جهت آن را محو می‌کنید. با این ترفند جای موهای برس روی صورت باقی نخواهد ماند و کرم پودر به شکل یکدست روی سطح پوست پخش خواهد شد. اگر می‌خواهید نتیجه کار صاف‌تر و یکدست‌تر شود در مرحله بعد یک اسفنج آرایشی بردارید و با ضربات آرام روی پوست بزنید. این کار باعث می‌شو کرم پودر اضافی از روی پوست برداشته شود و آرایش شا حالت چروک و خمیری پیدا نکند.

آشنایی با انواع برس‌های آرایشی

همان طور که می‌دانید برس‌های آرایشی انواع مختلفی دارند اما هر یک از این برس‌ها به دلیل خاصی در فرم و اندازه متفاوتی طراحی شده‌اند. علت این تنوع شکل و اندازه برس‌های آرایشی این است که هر کدام برای ماده آرایشی و مرحله خاصی از آرایش مناسب هستند و اگر می‌خواهید آرایشی حرفه‌ای و درست داشته باشید باید انواع مختلف برس‌ها را بشناسید و هر کدام را به روش صحیح و با محصول آرایشی مناسب برای آن به کار ببرید. در ادامه با ۱۲ نوع کلی برس‌های آرایشی و کاربرد هر یک آشنا خواهید شد.

برس پودر: برس پودر موهای بلند، پرپشت و نرمی دارد که مواد پودری را به خوبی در خود نگه می‌دارد و به صورت یکسدت روی پوست پخش می‌کند بدون آن که مقدار زیادی پودر روی پوست زده شود. اگر این برس‌ها بزرگ باشند برای زدن پودر تثبیت کننده آرایش مناسب هستند و اگر کوچک‌تر باشند بهتر است پودر برنزه کننده یا رژگونه را با آن استفاده کنید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس رژگونه: برس رژگونه هم مانند برس پودر موهای بلند و نرمی دارد اما کوچک‌تر از آن است و معمولا حالت گرد و گنبدی دارد. این نوع برس هم قدرت محو کنندگی بالایی دارد و هم این امکان را به شما می‌دهد که ماده آرایشی را با تمرکز و تراکم بیشتری روی نقطه مورد نظر بزنید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس کانتور: برس کانتور معمولا زاویه‌دار است و موهای بلند و متراکمی دارد. زاویه دار بودن این برای برای آن است که بتوانید آن را به سادگی زیر گونه بکشید و موهای متراکم و بلند آن نیز برای این است که بتوانید برنزه کننده و مواد کانتور را با تراکم بیشتر روی پوست بکشید و محو کنید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس کابوکی: کابوکی نوعی نمایش ژاپنی است که در آن بازیگران صورت‌های خود را رنگ می‌کنند و به نقش آفرینی می‌پردازند. برس‌های کابوبکی پرمو و نرم هستند و سر صافی دارند و جزو برس‌های پرکاربرد در آرایش به شمار می‌روند چون شما می‌توانید مواد آرایشی مختلفی مثل پودر و برنزه کننده را با آن استفاده کرده و به راحتی محو کنید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس فونداسیون: برس‌های فونداسیون انواع مختلف دارند و سر آن‌ها می‌تواند صاف، زاویه دار یا گرد باشد. البته نوع کلاسیک برس فونداسیون سر گردی دارد و با استفاده از آن به راحتی می‌توان کرم پودر‌ها و فونداسیون‌های مایع و رقیق را روی پوست استفاده کرد و پوشش کاملی روی آن به وجود آورد.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس بادبزنی: برس بادبزنی همان طور که از نامش پیداست فرمی شبیه به بادبزن دارد و موهای آن در جهت شعاعی گسترده شده است. این نوع برس موهای صاف و محکمی دارد و مهم‌ترین کاربرد آن زدن هایلایت کننده پودری روی گونه‌ها و بالای بینی است. البته با برس بادبزنی می‌توان اضافات و پودرهای ریخته شده روی صورت را نیز پاکسازی کرد.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس کانسیلر: برس کانسیلر نوعی برس گرد و کوچک است که موهای کوتاه و متراکمی دارد و با استفاده از آن می‌توان کانسیلر را با تراکم بالا روی قسمت‌های مختلف پوست مثل زیر چشم و اطراف بینی استفاده کرد. اگر می‌خواهید جوش‌ها را با کانسیلر بپوشانید بهتر است از برس کانسیلر ضدباکتری استفاده کنید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس تخت سایه چشم: برس تخت سایه چشم  یا برس بزرگ سایه چشم موهای نرم و نسبتا متراکمی دارد (اما نه خیلی متراکم) این برس نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است و معمولا سایز متوسطی دارد و با کمک آن می‌توان سایه را به خوبی و با تراکم متوسط روی پلک بالا پخش و محو کرد.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس کوچک سایه چشم: برس کوچک سایه چشم همان طور که از نامش پیداست از برس تخت سایه کوچک‌تر است و سر نسبتا تیزی دارد و موهای آن متراکم‌تر است. با چنین برسی شما به سادگی می‌توانید سایه تیره رنگ خود را روی خط تای پلک بالا بکشید و کاملا محو کنید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس خط چشم: آرایشگرهای حرفه‌ای به ندرت از برسی که داخل خط چشم وجود دارد استفاده می‌کنند و برس خط چشم مخصوص خود را دارند. شما هم اگر می‌خواهید آرایشی حرفه‌ای داشته باشید به یک برس خط چشم باکیفیت نیاز دارید. این نوع برس موهایی ظریف، نرم و بلند دارد و تراکم آن پایین است طوری که می‌توان باریک‌ترین و دقیق‌ترین خطوط را با آن کشید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس ابرو: برس ابرو دو نوع است، نوع اول شباهت زیادی به برس ریمل دارد و به شکل یک استوانه است که موهایی محکم و ضخیم دور آن را گرفته است و این نوع بیشتر برای شانه کردن و حالت دادن و تثبیت کردن موهای ابرو به کار می‌رود. نوع دوم هم برسی کوچک با موهای زاویه‌دار است که با کمک آن به راحتی می‌توانید بین موهای ابرو را تیره و محو کنید و ابروها را با حالتی طبیعی، پرپشت نشان دهید.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

برس لب: برس لب نوعی برس با موهای نسبتا بلند و نوک تیز است که برای آرایش دقیق و حرفه‌ای لب به خصوص در آرایش با رنگ‌های تیره کاربرد دارد. با این برس شما به راحتی می‌توانید فرم لب را با دقت و ظرافت بکشید و حتی رنگ‌های دلخواه خودتان را بسازید، کاری که با استفاده مستقیم از خود رژ لب نمی‌توان انجام داد.

استفاده از فونداسیون و کرم پودر با برس‌ آرایشی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)