در این مقاله، به بررسی سه سایت که بیشترین فروش اینترنتی را از طریق موبایل یا تبلت دارند، پرداخته می‌شود. آمازون (Amazon)، ای بِی (eBay) و QVC بیشترین فروش اینترنتی با استفاده از موبایل یا تبلت را دارند و خریداران آن ها، از اعتماد بالایی نسبت به این سایت ها برخوردارند. جزئیات مربوطه را در این مطلب از مجله قرمز مطالعه کنید.

آمار بازدید از سایت آمازون (Amazon.com) به طور میانگین ۵ بار در هر ماه بوده و بازدید از سایت های QVC.com و eBay.com به طور میانگین ۴ بار در هر ماه بوده است ( از دسامبر ۲۰۱۶ تا فوریه ی ۲۰۱۷). بیش از ۵۰ درصد از ترافیک سایت ها، مربوط به استفاده کنندگان موبایل و تبلت می‌باشد. بنابراین، درک عمیق از خریدارانی که با موبایل یا تبلت اقدام به خرید از یک فروشگاه اینترنتی می‌کنند، امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است. سایت های زیادی از جمله  Target.com و Costco.com نیز از نظر فروش اینترنتی در رقابت با سایت های مذکور می‌باشند.

برترین فروشگاه های آنلاین در زمینه ی فروش اینترنتی

برترین سایت های فروش اینترنتی

طبق یک پژوهش، ۱۵ خرده فروشی اینترنتی برتر از دسامبر ۲۰۱۶ تا فوریه ی ۲۰۱۷ به صورت زیر معرفی شدند:

سایت های پر بازدید در فروش اینترنتی

در پژوهش مورد نظر، تعداد مراجعه ی کابران موبایل و تبلت به هر سایت در دوره ای ۳ ماهه بررسی شده و میانگین بازدید کاربران در هر ماه به ترتیب در بالا آورده شده است و می توان از آن، تخمینی در مورد میزان فروش اینترنتی نیز به دست آورد. همان طور که مشاهده می‌شود، آمازون (با میانگین بازدید ۵ بار در هر ماه)، در صدر قرار گرفته است و eBay و QVC پس از آن در رده های دوم و سوم قرار دارند.

تعداد بازدید مشتریان از یک سایت فعال در زمینه ی تجارت الکترونیک و یا فروش اینترنتی، در هر دوره ی زمانی، می تواند گواهی بر میزان اعتماد مشتریان به سایت مورد نظر و اشتیاق آن ها به خرید از آن فروشگاه نیز باشد. اگر سایتی با آمار کمی از نظر میزان بازدید افراد در یک دوره، در مقایسه با سایت های موفق، مواجه باشد، بهتر است به فکر چاره ای برای برگرداندن مجدد بازدید کننده به سایت بود؛ مثلا می‌توان از تبلیغات در سایر سایت ها و ارجاع به سایت مورد نظر بهره برد و در این زمینه سرمایه گذاری نمود.

فروش اینترنتی یا آنلاین

سه سایت برتر در زمینه ی تعداد بازدید مشتریان از سایت در هر ماه، همچنین از نظر تعداد بازدید از صفحات وب در سایت در وضعیت خوبی قرار دارند. این نشان می‌دهد که برای مشتریان به قدر کافی جذاب هستند. این رقم برای آمازون (رتبه ی اول) در دوره ی سه ماهه ی مذکور، حدود ۸ صفحه، برای eBay حدود ۷٫۵ و برای QVC حدود ۵٫۵ صفحه در هر بار بازدید از سایت بوده است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع: digitalcommerce360.com

  • اگر این مطلب درباره ی فروش اینترنتی و فروشگاه های برتر در این حیطه را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی خواربار فروشی های اینترنتی را نیز مطالعه فرمایید.
  • همچنین خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با تیم مجله قرمز در قسمت زیر در میان گذارید.