فعالیتی که فروشگاه های اینترنتی موفق – از جمله فروشگاه اینترنتی Newegg – در حال اجرای آن هستند، ایجاد پلتفرمی برای سایر فروشندگان است. به طوری که دیگر فروشندگان بتوانند از طریق فروشگاه اینترنتی Newegg به فروش محصولات خود بپردازند. این مطلب برای مدیران و کسانی که علاقه مند به بهبود فروشگاه اینترنتی خود هستند مفید خواهد بود. 

فروشگاه اینترنتی Newegg و امکانات آن برای سایر فروشندگان

فروشگاه اینترنتی Newegg که یک خرده فروشی اینترنتی است، خدمات بازاریابی و اجرایی را به شرکت های استارتاپی ارائه می‌کند و در حال سرمایه گذاری بیشتر بر روی این مساله است. این شرکت کمک هایی در زمینه‌ی بازاریابی و دیده شدن برند شرکت های استارتاپی، و همچنین عملیات اجراییِ مربوط به سفارشات، حمل و نقل و سایر حمایت های لجستیکی (حمل و نقلی) ارائه می‌دهد.

فروشگاه اینترنتی Newegg و فعالیت آن

لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی Newegg در سال ۲۰۱۶ رتبه‌ی هفدهم در بین بهترین خرده فروشی های اینترنتی را داشت. این شرکت، یک خرده فروشی صرفاً اینترنتی است (عملیات فیزیکی تولید محصول را خود انجام نمی‌دهد) و اجزاء کامپیوتری و سایر محصولات تکنولوژیکی را به فروش می‌رساند و همچنین به دیگر فروشندگان اجازه می‌دهد تا از طریق سایت Newegg به فروش مستقیم محصولات خود بپردازند. این شرکت، سرویس حمل و نقل ویژه‌ی خود را به بیش از ۱۰ هزار فروشنده که از طریق این سایت محصولات خود را به فروش می‌رسانند، ارائه می‌کند. فروشگاه اینترنتی Newegg به تقلید از برترین خرده فروشی اینترنتی –یعنی آمازون- که سرویس حمل و نقل خود را به فروشندگانی که از طریق سایت آمازون اقدام به فروش محصولات خود کنند ارائه می‌کند، عمل کرده است. به این صورت که مدیریت انبارداری، حمل و نقل و برگشت محصولات را برای فروشندگان فراهم کرده است. این شرکت اظهار می‌کند که در مقایسه با سایر رقبا، از جمله آمازون، قیمت بسته بندی هایش ۵% کمتر از سایرین است (هر بسته بندی، ۷۵ سنت) و همچنین هزینه های کنترل و مدیریتش حدود ۱۴% کمتر می‌باشد. هزینه‌ی بسته بندی در شرکت آمازون برای محصولات سفارش داده شده از طریق سایت آمازون، ۱٫۰۶ دلار به ازای هر بسته بندی است و برای محصولاتی که از طریق سایر کانال های فروش – مثلا سایت یک خرده فروش – به فروش می‌رسد ۶۰ سنت است.

بنابراین، Newegg نیز یکی دیگر از خرده فروش های اینترنتی است که سایت خود را برای استفاده‌ی سایر فروشندگان نیز بهینه سازی کرده است. از جمله دیگر خرده فروشان اینترنتی که اقدام به این کار کرده اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه اینترنتی والمارت (Wal-Mart) (رتبه‌ی ۹ در بین بهترین خرده فروشی های اینترنتی در سال ۲۰۱۶)
  • فروشگاه اینترنتی سیرز (Sears) (رتبه‌ی ۱۴ در بین بهترین خرده فروشی های اینترنتی در سال ۲۰۱۶)
  • فروشگاه اینترنتی بلو فلای (Bluefly) (رتبه‌ی ۲۲۳ در بین بهترین خرده فروشی های اینترنتی در سال ۲۰۱۶)

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ژون سال ۲۰۱۶ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک و شرکت Newegg، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی تصمیمات جدید شرکت Newegg در سال ۲۰۱۷ رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.