در این مطلب از مجله قرمز، به بررسی یکی دیگر از فروشگاه های اینترنتی موفق (Newegg) می‌پردازیم. این فروشگاه در رتبه بندی بهترین خرده فروش های اینترنتی در سال گذشته رتبه‌ی هفدهم را کسب کرده است. مطلب زیر، خبر جدیدی را در مورد شرکت Newegg در مورد ایجاد شعبه در کشور چین بیان می‌کند و توضیحاتی نیز در مورد این شرکت موفق می‌دهد. مطالعه‌ی این مطلب برای مدیران و علاقه مندان به حوزه‌ی کسب و کارهای الکترونیکی مفید خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی Newegg، تصمیم گرفته است که یک شعبه‌ی آنلاین در کشور چین ایجاد کند. (گزارش ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷) این فروشگاه اینترنتی، تصمیم گرفته است تا در سال جدید (۲۰۱۷) در ۲۰ کشور جهان شعبه های خود را ایجاد نماید. فروشگاه مورد نظر، به فروشنده های دیگر اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم از طریق Newegg محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانند. در واقع، شعبه های جدید این سایت، برای تولید کنندگان و خرده فروشان در آمریکا و اروپا امکانی فراهم کرده است تا محصولات خود را به مصرف کنندگان در سایر کشورها بفروشند. از طریق پورتال فروشگاه Newegg، فروشندگان می‌توانند لیست محصولات خود را در بازارهای خارجی به نمایش بگذارند و محصولات خود را بفروشند.

اخیرا این شرکت امکانات فروش را برای ۸ کشور انگلیسی زبان فراهم کرده است تا به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی موجود در آمریکا و اروپا خرید کنند. کشورهایی که این شرکت تصمیم گرفته است تا در سال جدید در آن ها گسترش پیدا کند، یا می‌توانند از خود سایت Newegg محصولات مورد نیاز خود را خریداری نمایند و یا اینکه می‌توانند از سایت جداگانه ای که به زبان خودشان ترجمه شده است، خرید کنند.

این شرکت، که جزء خرده فروشان موفق اینترنتی محسوب می‌شود (رتبه‌ی ۱۷)، فرصت های خوبی را برای گسترش در کشور چین تشخیص داده است. شرکت مورد نظر، همچنین یک اپلیکیشن موبایل، که فقط برای استفاده‌ی کاربران چینی زبان است، طراحی کرده است؛ چرا که اکثریت مصرف کنندگان و افرادی که اینترنتی خرید می‌کنند، از تلفن های هوشمند برای سفارش دهی استفاده می‌نمایند. قابل ذکر است که این شرکت در حال ورود به بازاری است که اکثر سهم آن را هولدینگ علی بابا در دست دارد که دو فروشگاه برتر Tmall  و Taobao را راه اندازی کرده است. فروشگاه های زیر مجموعه‌ی علی بابا در چین، حدود ۸۰% از سهم بازار خرده فروشی اینترنتی را در دست دارند. در طی یک سال، فروشگاه های Tmall  و Taobao حدود ۷۴۲ میلیارد دلار فروش داشته اند.

مزیت رقابتی شرکت Newegg در مواجهه با سهم بازار هشتاد درصدیِ شرکت علی بابا

مزیت رقابتی برای این شرکت، ارتباط آن با فروشنده های آمریکایی و اروپایی و توانایی آن در مقابله با چالش های فروش محصول در چین (توانایی زیاد در عملیات اجرایی فرا مرزی و فروش در کشورهای خارجی) بیان شده است. نکته‌ی دیگر اینکه، مصرف کنندگان چینی، آگاهی زیادی از برند های معتبر دارند و این امر به فروش محصولات و برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی کمک خواهد کرد.

خود شرکت Newegg در حال حاضر یک وب سایت به زبان چینی نیز دارد، که در آن محصولات خود را می‌فروشد. این سایت جدید، محصولات فروشندگان را لیست می‌کند. زمانی که این شرکت کارهای اجرایی لازمه را انجم دهد، در این سایت محصولات آمریکایی و اروپایی به فروش خواهد رسید. اما احتمالا مقداری محصول از تولید کنندگان چینی را نیز به فروش می‌رساند. البته این امر مشروط به این است که مشتریان از محصولات چینی ارائه شده توسط این خرده فروش اینترنتی، استقبال کنند. لازم به ذکر است که ورژن چینی خرده فروش اینترنتی Newegg رتبه‌ی ۲۱ را در بین خرده فروشان اینترنتی برتر آسیایی دارد.

آمار نیز بیان می‌کند که تعداد فروشندگان شرکت اصلی Newegg، سالانه حدود ۳۰% رشد دارد. همچنین این شرکت علاوه بر شعبه های خود در آمریکا، کانادا و چین، سایت دیگری نیز برای محصولات تکنولوژیکی که مشمول تخفیف می‌شوند نیز دارد. این سایت که نام آن NeweggFlash است، در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد و تا به حال رشد زیادی داشته است و تصمیم این شرکت در سال جدید، گسترش این شرکت و افزایش تعداد محصولات تخفیفی، از جانب فروشندگانِ بیشتر نیز می‌باشد.

یک سایت تخفیفی خارجی به نام NeweggFlash

این سایت تخفیفی برای این ایجاد شده است که رشد تکنولوژی به قدری زیاد است که همیشه تعدادی از محصولات کهنه تر شده و یا از رده خارج می‌شوند و در نتیجه با ورود محصولات تکنولوژیکی جدیدتر، محصولات قدیمی تر تخفیف می‌خورند و به فروش می‌روند. به گفته‌ی این شرکت، خصوصا لپ تاپ ها و آی پد ها فروش خوبی پس از تخفیف خوردن دارند. این موضوع باعث رشد روز افزون فروشگاه تخفیفی NeweggFlash شده است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی  موفق شدن در حوزه‌ی خرده فروشی اینترنتی رجوع کنید.
  • ممقالات در حوزه‌ی E-commerce و فروشگاه های اینترنتی، به صورت به روز ترجمه شده و در اختیار شما قرار می‌گیرند. اگر به این دسته علاقه مند هستید، به دسته بندی تجارت الکترونیک رجوع کنید.