شما می‌توانید در یک هتل عادی و امن تعطیلات خود را بگذرانید یا اینکه سعی کنید تجریه اقامت در یکی از عجیب‌ترین هتلهای دنیا را داشته باشید. باور کنید کمی غیر عادی بودن و رفتن به مکانهای جدید هیچ بلایی سر شما نمی‌آورد.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: هتل لیبرتی در بوستونهتل لیبرتی بوستون

وقتی در حال برنامه ریزی برای تعطیلات هستید، می‌خواهید مطمئن شوید که همه چیزهایی که از یک هتل انتظار دارید، بهترین باشد و بعد می‌خواهید که مطمئن شوید اقامت شما به یاد ماندنی هم باشد. یکی از این مسیرها پیش روی شماست: ماساچوست، هتل لیبرتی در بوستون، زندان سابق خیابان چارلز که یک زندان تغییر یافته است که در گذشته زندانیان معروفی در آنجا زندانی شده بودند، مانند مالکوم ایکس و یکبار هم جیمز کرلی شهردار مشهور بوستون.

این هتل لوکس حتی از نامهایی که به زندان ارتباط داشته استفاده کرده است مانند Clink که نام یک رستوران است، و Alibi کوکتل بار هتل است و قبلا در رستوران و به عنوان مسئول نوشیدنی کار می‌کرد. لوازم جانبی شامل تهویه مطبوع، گاو صندوق دراتاق، مینی بار، شیشه‌های شگفت انگیز درخشان در طول شب و نگهبان در محل است. مطمئن باشید که هرگز زندانبانی به این خوبی نخواهید داشت.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: هتل هاکسپت سوئدهتل هاکسپلت

هتل هاکسپت توسط هنرمندی به نام مایکل ژنبرگ در واستراس سوئد در سال ۱۹۹۸ ساخته شده  که تنها یک اتاق است که ۴۲ فوت بالاتر از زمین روی یک درخت بلوط ۱۳ ساله به وسیله کابل معلق است. مهمانان برای اقامت خود از طریق یک سیستم مهار قرقره‌ای استفاده می‌کنند (از هیچ لنگری برای ثابت نگه داشتن آن روی زمین استفاده نشده است). این اتاق مناظر دیدنی از پارک عمومی واقع شده در دریاچه مالارن را ارائه می‌دهد. اقامتگاه‌ها روستایی با یک توالت خشک بدون برق یا وسایل گرمایشی هستند، بنابراین فقط در فصل تابستان استفاده می‌شوند. فکر می‌کنم با دیدن ظاهر این ساختمان متوجه شده‌اید که ظاهر روستایی آن بسیار شبیه هتل زیر آبی است که توسط همین هنرمند یعنی مایل ژنبرگ روی دریاچه مالارِن ساخته شده است.

عجیب‌ترین هتلهای جهان: کاکلاوستانن در فنلاندهتل کلبه یخی

آیا می‌خواهید برای بازدید از یکی از مجللترین اقامتگاه‌های جهان نگاهی بیندازید؟ یا پس از نمایش هیجان انگیز شفق‌های قطبی توی تختخواب گرم خود در خانه یخی (کلبه اسکیمو) شیشه‌ای لم بدهید؟ هتل کاکلاوستانِن در فنلاند قطبی دارای تعدای از خانه‌های یخی شیشه‌ای است به طوری که زوجها و دوستان صمیمی می‌توانند با همدیگر و از سقف شیشه‌ای به تماشای رقص نور آسمان یا همان شفق زیبای قطبی در آسمان شب بالای سرشان بنشینند. این خانه‌های یخی شیشه‌ای فقط در طول فصل شفق قطبی در اواخر ماه اوت تا پایان ماه آوریل در دسترس هستند.

هتل کاکسلاوتانن همچنین برای مهمانان، اتاق سنتی یا خانه اسکیمو ارائه می‌دهد که در آن صورت شما می‌توانید واقعا بفهمید خوابیدن در یک کیسه خواب گرم در یک غار یخی چه حسی دارد. تجربه آبگرم از طریق سونای هتل و تشتهای آب گرم را هم می‌توانید در این هتل داشته باشید.

عجیب‌ترین هتلهای جهان: هتل جرثقیل در هلندهتل روی جرثفیل

بسیاری از مردم به دنبال یک منظره دیدنی از ارتفاع بالا هستند. یکی از عجیب‌ترین هتلهای جهان این امکان را به شما می‌دهد. هتل جرثقیلی فارالدا واقع در رودخانه‌ای در آمستردام، سه سوئیت لوکس دو طبقه است که داخل یک جرثقیل ساختمانی ساخته شده‌اند. پایین‌ترین سوئیت معلق به نام «روح آزاد» است که ۱۱۴ فوت ارتفاع دارد در حالی که سوئیت «راز» ۱۳۱ فوت از زمین ارتفاع دارد.  بلندترین سوئیت با نام «جاذبه عرفانی» است که ۱۴۷ فوت بالاتر از زمین است.

همه سوئیتهای سه ستاره دارای نشیمن و حمام اختصاصی در طبقه اول و چهار خواب در طبقه دوم یک استخر آبگرم برای همه مهمانان در عرشه بالا، پرش از طناب هستند و همچنین منظره آبشار شگفت انگیز که با جهت باد تغییر می‌کند. همچنین دارای یک اتاق پانورامای آسمانی است که حدود ۴۹ فوت بالاتر از زمین قرار گرفته است.

عجیب‌ترین هتلهای جهان: اقامتگاه سیلویی  Silo Stay در نیوزیلندهتل سیلو در نیوزیلند

آیا تا به حال دلتان خواسته که در یک سیلو بخوابید؟ Silo Stay در کریسچرچ نیوزیلند خواسته شما را برآورده خواهد کرد. این مجموعه که در وسط زمین‌های کشاورزی قرار دارد، دارای هشت سیلوی مجزا است که هرکدام برای اقامت و خواب دو نفر مناسب است. طبقه بالای هر واحد یک اتاق خواب عالی دارد و حمام با دوش، در حالی که آشپرخانه و میز ناهار خوری در طبقه زیرین از طریق یک نردبان پیچ در پیچ قابل دستیابی است. حتی واحدهایی دارد که برای خانواده‌های ساخته شده است (و پنجره هم دارد).

این هتل بوسیله استوارت رایت استو و تیم سه نفره‌اش طراحی شده، هر سیلو سازگار با محیط زیست و نوآورانه است. یک سیستم بخار چوبی این مجموعه را گرم کرده و انرژی این مجموعه را تامین می‌کند که می‌تواند آن را از طریق شیشه شفاف در هر واحد دید.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: هتل قطار اکسپرس ارورا در آلاسکاهتل قطار

مهمانانخانه اقامتگاه قطار سریع السیر اورورا با صبحانه و رختخواب در داخل قطار راه آهن آلاسکا است که در طول قرن نوزدهم میلادی در ایالت آلاسکا به سر می‌برد، تبدیل شده و دوباره بازسازی شده است. معمان همچنین گزینه‌ای را برای اقامت در تعدادی از واگنهای لوکس مجزا که به نام Golden Neellie، National Emblem، Gold Mine و Bordello هستند. اما مهم نیست که شما در کجای هتل اقامت دارید، هر مهمان در رختخواب خود در هتل اکسپرس اورورا می‌تواند مناظر نفس گیر دره فیربنکس و رشته کوه آلاسکا را ببینند.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: No Man’s Land، انگلستانهتل no man,s land

تقریبا ۱۶۰ سال پیش اقامتگاه No Man’s Land در پورتموث انگلیس یک مرکز دریایی انگلیسی در دوره عصر ویکتوریا بود. در ابتدا برای کمک به حفظ فرانسوی‌ها در بندر ساخته شد، اما در طول جنگهای جهانی نیز استفاده شد. بعد از سال ۱۹۵۶ از کاربری خارج شد و بعدها در سال ۲۰۰۹ به یک هتل لوکس چهار ستاره تبدیل شد. این هتل در حال حاضر دارای ۲۳ سوئیت لوکس، حمام داغ، سالن و پیشنهاد شام رسمی و غیر رسمی است. این هتل از طریق هلیکوپتر یا قایق قابل دسترسی است و از مناظر دیدنی خط ساحلی انگلیس و فرانسه است.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: Free Spirit Spheres در ساحل کوالیسیوم، بریتیش کلمبیاعجیب‌ترین هتلهای دنیا

این یک نوع متفاوت از عجیب‌ترین هتلهای دنیا است زیرا تنها برای بزرگسالان است و اتاق‌ها کره‌های چوبی آویزان در میان درختان در یک جنگل بارانی هستند. مجتمع مسکونی درختی در جزیره ونکوور، بریتیش کلمبیا در کانادا واقع شده است، خانه‌ای درختی که در تمام طول سال باز است و آرامش درون کره‌هایی با سه سایز متفاوت را ارائه می‌دهد که به نامهای اِوه، ارن و ملودی نامگذاری شده‌اند.

هتل Free Spirit Spheres حمامهایی با توالت کمپوزیت روی سطح زمین، میان وعده‌‌های مکمل، ملحفه تازه، سونا، باربکیو و آشپزخانه  ارائه می‌دهد در عین حال که هر کره با اسپیکر و مهمتر از همه وای فای همراه است.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: مسافرخانه Dog Bark Park

عجیبترین هتلهای دنیا اگر تا کنون نتوانسته‌اید یکی از بهترین دوستان انسان را داشته باشید، پس شاید یک شب ماندن در شکم یک سگ به شما کمک کند. در کتان وود، آیداهو مسافرخانه داگ بارک پارک (پارک پوست سگ) به عنوان بزرگترین سگ بیگل در جهان شناخته می‌شود. ساختمان مهمانسرا با تختخواب و صبحانه شبیه یک سگ بیگل  جوان با جثه‌ای غول پیکر و چهره ای مهربان ساخته شده است.

یک شب اقامت یک صبحانه کنتیننتال به میهمانان ارائه می‌دهد و مهمانان می‌توانند در اتاق‌های راحت اقامت کنند که برای راحتی خواب چهار نفر با چندین نوع امکانات مختلف مانند حمام کامل، تهویه مطبوع، کتاب‌های متنوع، بازی‌ها و پازل‌ها موجود است. بدون تلفن یا تلویزیون است اما وای فای دارد. با توجه به محوطه هتل در هتل Dog bark park خواب در خانه سگی چیز جالبی است.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: هتل Costa Verde در کاستاریکاعجیبترین هتلهای دنیا

نمی‌توانید در هواپیما بخوابید؟ خب این یکی شاید متفاوت باشد: یک محصول بوئینگ ۷۲۷ تعمیر شده و تغییر یافته به یک مجموعه لوکس دو خوابه است که در یک جنگل استوایی میان پارک ملی آنتونیو مانوئل و اقیانوس آرام در کاستاریکا واقع شده است. مهمان می‌تواند همه چیزهایی را که هتل Costa Verde ارائه می‌دهد مانند استخرهای صخره‌ای، میز آفتابی و بار را همگی داخل بدنه هواپیما تجربه کند. شما نمی‌توانید از این پرواز جا بمانید چون در آنجا هستید!

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: هتل هیلتون جزیره کنراد رنگالی مالدیوهتل زیر آبی کنراد رنگالی

شما قبلا با این هتل به عنوان یکی از زیباترین هتلهای زیر آبی جهان آشنا شده بودید اما باید بدانید که این هتل لوکس و منحصر بفرد یک کشور جزیره‌ای در میانه اقیانوس هند است که به عنوان یکی از عجیب‌ترین هتلهای جهان نیز مشهور شده است. ویلاهای رو باز با کف شیشه‌ای که نگاه کردن به اقیانوس زیر پایتان را میسر می‌کند. این هتل همچنین اتاقها و رستورانهای زیر آب را به شما ارائه می دهد در صورتی که بخواهید همراه با ماهی‌ها غذا بخورید و بخوابید.

عجیب‌ترین هتلهای دنیا: هتل کوهستان جادویی در شیلیعجیبترین هتلهای دنیا

هتل کوهستان جادویی که در دل کوهستان هویلو هویلو واقع شده یکی از عجیب‌ترین و منحصر بفردترین هتلهای دنیا است که مناظری دیدنی را به روی چشم می‌گشاید. این هتل که تنها بوسیله یک پل چوبی قابل دسترسی است که مانند یک آتشفشان غول پیرک شکل گرفته و از همه طرف در انبوهی از خزه سبز پوشیده شده است. این هتل یک آبشار دارد که درقله آن قرار دارد و بوسیله یک جنگل بارانی عمیق، دریاچه‌های زیبا و تالاب‌ها، چشمه‌های آب گرم و رشته کوهی یکسان محصور شده است.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست