دسرها حسن ختام یک میز پذیرایی زیبا هستند؛ درست مثل آخرین نت یک قطعه موسیقی می‌نشینند روی تمام زحمت‌هایی که برای کل آن قطعه کشیده‌اید و طعمی خوش را به یادگار می‌گذارند. برای اینکه بتوانید آخرین بخش میز پذیرایی‌تان را به بهترین شکل ممکن دربیاورید، با این مقاله همراه شوید تا دستور درست کردن چهار دسر خوشمزه را یاد بگیرید.

  • چیز کیک شکلاتی یخچالی

برای درست کردن چیز کیک شکلاتی، همان طور که از اسمش پیداست به فر احتیاجی ندارید و از پخت و پز خبری نیست. کافی است مواد زیر را تهیه کنید:

  • پنیر خامه‌ای یا ماسکار پونه یک و نیم پیمانه
  • شکلات چیپس شده یک و نیم پیمانه
  • کره نرم یک چهارم پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • خامه یخ زده قنادی ۱۵۰ گرم

تا اینجای کار این موارد را تهیه کنید و در عین حال حواستان به بخش بیسکویتی چیز کیک هم باشد که به مواد زیر نیاز دارد:

یک سوم پیمانه شکر، نصف پیمانه کره آب شده/ دو پیمانه بیسکویت پودر شد(می‌توانید از بیسکویت‌های کم شیرین مثل پتی بور استفاده کنید)

در مرحله اول بیسکویت را داخل یک کیسه بریزید و با گوشت کوب یا وردنه روی آن بزنید تا خوب پودر شود. اگر میکسر دارید، بیسکویت‌ها را داخل میکسر بریزید.  بعد شکر و کره آب شده را به بیسکویت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یک دستی تهیه شود. این مخلوط را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و قسمت دیواره و کف آن را بپوشانید. این ترکیب را داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. معمولا بعد از یک ساعت آماده خواهد شد؛ اما اگر به زمان بیشتری نیاز داشت، از آن دریغ نکنید.

در مرحله بعدی اولین کاری که باید انجام دهید این است که پنیر خامه‌ای، کره و شکر را با استفاده از هم زن بزنید تا خمیر نرم و یکدستی تهیه شود. تقریبا هم زمان با درست کردن این خمیر، شکلات چیپس شده را روی شعله ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا به خوبی آب شود و گلوله گلوله نباشد. سپس آن را به خمیرتان اضافه کنید و مجددا با دور کند هم زن بزنید. آخرین مرحله، مرحله اضافه کردن خمیر قنادی به خمیرتان است. این مخلوط را هم خوب هم بزنید. ترکیب نهایی به دست آمده را داخل قالب بیسکویتی‌تان بریزید و سطح آن را استفاده از قاشق یا کار پهن صاف کنید. این ترکیب خوشمزه را برای حداقل ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را خوب بگیرد و سپس آن را با خامه یا میوه‌هایی که دوست دارید تزئین کنید. کیک شما آماده است.

  • پاناکوتای انبه

طرز تهیه دسر پاناکوتا با طعم انبه

دسر پاناکوتا با طعم انبه

 

این روزها برای تهیه انواع دسر تمام مواد لازم که روزی پیدا کردنشان خیلی هم آسان نبود، مثل ژلاتین، به راحتی در دسترس است. علاوه بر این دسرهای آماده هم در بازار پیدا می‌شوند، دسرهایی مثل انواع پودینگ، کارامل های خوشمزه و تیرامیسو لذیذ. با وجود این لذت درست کردن بعضی دسرها از پایه و اساس آنقدر زیاد است که نمی‌توان آن را در نظر نگرفت. یکی از این دسرها پاناکوتای انبه است که چون میوه تازه در آن به کار می‌رود، بسیار خوشمزه خواهد بود.

مواد لازم:

  • دو عدد انبه متوسط رسیده
  • یک پیمانه شیر پر چرب تازه
  • یک و یک چهارم پیمانه خامه کم چرب
  • چهار قاشق چای خوری ژلاتین
  • نصف پیمانه شکر
  • و نصف قاشق چای خوری اسانس وانیل

برای درست کردن پاناکوتای انبه ژلاتین را در ظرفی حاوی آب گرم به مدت ۱۰ دقیقه بخیسانید. همین طور ژلاتین خیس می‌خورد، انبه را خرد کنید و با استفاده از میکسر آن را به شکل یک مخلوط کاملا نرم و یکدست دربیاورید. سپس شکر، شیر و خامه را در یک قابلمه با هم ترکیب کنید و روی شعله بگذارید و هم بزنید. آنقدر هم زدن را ادامه دهید تا شکر کاملا حل شود و یک مخلوط غلیظ به دست بیاید. در همین حین ظرف یا قابلمه حاوی ژلاتین را هم روی شعله بگذارید و هم بزنید تا کاملا حل شود. حواستان به ترکیب خامه و شیر و شکر باشد؛ تا به محض جوش آمدن زیرش را خاموش کنید. حالا ژلاتین را به شیر و شکر اضافه کنید و هم بزنید. بعد چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط کمی خنک شود. حالا اسانس وانیل و انبه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. این مخلوط را داخل ظرف‌های مورد نظرتان بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت پنج ساعت توی یخچال بگذارید. دسر شما آماده است.

  • ترکیب خوشمزه فالوده و ژله

تزیین ژله میوه ای

ژله میوه ای

فالوده طرفداران خودش را دارد و ژله هم عشاق خودش را دارد؛ برای اینکه بتوانید دل هر دو گروه را در مهمانی‌هایتان به دست آورید و چشمشان را به دیدن یک دسر زیبا مهمان کنی، سراغ ژله فالوده بروید که درست کردنش هم خیلی آسان است.

مواد مورد نیاز برای درست کردن این دسر خوشمزه شامل:

  • پودر ژله (یک یا دو بسته)
  • فالوده آماده (۲۵۰ گرم الی نیم کیلو)
  • آب جوش یک الی دو پیمانه

اگر این دسر را برای دو الی سه نفر تهیه می‌کنید از مقادیر نوشته شده اول استفاده کنید و اگر تعداد مهمان‌هایتان حدود سه الی شش نفر است، مقادیر دوم را تهیه کنید.

برای تهیه این دسر ابتدا پودر ژله و آب جوش را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا تمام پودر به خوبی حل شود. سپس این ترکیب را به حال خودش بگذارید تا حرارتش را از دست دهد و خنک شود. سپس مقداری ژله را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید؛ مراقب باشید ژله نباید کاملا خودش را بگیرد؛ بلکه حالتی بین مایع و جامد کافی است.سپس رشته‌های فالوده خیس را از آب جدا کنید و به همراه بقیه مایع ژله به قالب اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق به فالوده‌های داخل ژله شکل بدهید و برای اینکه ظاهر ژله‌تان دارای پستی و بلندی نباشد، رشته‌های فالوده را از دیواره قالب دور کنید. این ترکیب را به مدت دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را به خوبی بگیرد. همچنین می توانید برای دیدن سایر دسر های مجلسی شیک و نحوه درست کردن آنها این مطلب را مطالعه کنید.

  • مافین عسل و سیب

برای تهیه این مافین خوشمزه به ۳۰۰ گرم آرد، دو عدد سیب پوست کنده و خرد شده، ۱۲۰ گرم کره آب شده، نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر، ۵۰ گرم شیر، دو عدد تخم مرغ و ۲۰۰ گرم عسل نیاز دارید. فرقی ندارد تهیه عسل را چطور انجام دهید؛ اما بهتر است عسل طبیعی و ارگانیک بخرید. بهترین انواع عسل موارد تهیه شده از دل  کوهستان هستند که به صورت  ارگانیک تهیه می‌شوند. عسل چهار گیاه هم برای این دسر مناسب است.

برای تهیه مافین عسلی فر را روی درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. آرد و بیکینگ پودر را با سیب‌های خرد شده در ظرفی بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. سپس کره آب شده و عسل را با هم ترکیب کنید و بعد شیر را اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید مقداری پوست لیموی رنده شده هم اضافه کنید تا مافین عطر خوبی بگیرد. سپس تخم مرغ‌ها را به آرد، بیکینگ پودر و سیب اضافه کنید و بعد کره و عسل را به این ترکیب بیفزایید. این مخلوط را داخل قالب‌های مافین بریزید. (قالب را کاملا پر نکنید چون پف می‌کند، تنها دو سوم قالب را پر کنید.) مافین را به مدت نیم ساعت در فر بپزید و سپس بیرون بیاورید و بگذارید خنک شود. دسر شما آماده است.