طرح پوست حیوانات در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها در دنیای مد و فشن است و این تاثیر و محبوبیت به دنیای طراحی دکوراسیون هم نفوذ کرده است. در میان این طرح‌ها، طرح پلنگی یکی از طرح‌های پوست حیوانات است که در این میان محبوبیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد دوست دارند نه تنها لباس‌ها بلکه محیط خانه خود را هم با آن تزئین کنند. اما چطور می‌توان از طرح‌های پوست حیوانات برای دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟ بایدها و نبایدهای این کار چیست؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به معرفی طرح پوست حیوانات در دکوراسیون منزل خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چطور از این طرح برای زیباتر کردن فضای خانه خود استفاده کنید.

طرح پوست حیوانات در دنیای مد و دنیای دکوراسیون

اگر اهل مد و فشن باشید و نمایش‌های مد فصل‌های اخیر را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که طرح‌های پوست حیوانات به خصوص طرح پلنگی در حال حاضر به شدت محبوب و مد روز است و از برند ایتالیایی روبرتو کاوالی گرفته تا کالوین کلاین و ویکتوریا بکهام از این طرح‌های زیبا در محصولات برند خود استفاده کرده‌اند. طرح‌های پوست حیوانات نشانه‌ای از طبیعت در طراحی است و جنبه‌ای از طبع وحشی و طبیعت گرایانه انسان را در لباس‌ها نشان می‌دهد. این سبک و طرح لزوما و دقیقا کپی از طرح‌های موجود در طبیعت نیست و در بسیاری از موارد با تغییر و نوآوری در رنگبندی و سایز و ترکیب بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما طرح‌های پوست حیوانات تنها محدود به دنیای مد نیست و تاثیر و نفوذ آن به دنیای طراحی داخلی هم راه پیدا کرده است. این روزها می‌توان عناصر مختلف طراحی داخلی را مشاهده کرد که از طرح پوست حیوانات در آن‌ها استفاده شده است، از روبالشی و روتختی گرفته تا رومبلی و حتی غیرمنسوجاتی مثل ظرف و ظروف. این سبک اگرچه یک سبک جدید در دکوراسیون است اما به طور کلی در دسته سبک‌ها و طرح‌های کلاسیک قرار می‌گیرد و استفاده از آن در هر موقعیت و هر فصل و هر اتاقی ممکن است. شما می‌توانید با استفاده از عناصر دکوراسیون سبک پوست حیوانات، طبیعت گرایی ذاتی خود را نشان دهید و حال و هوایی شیک و خاص به منزل خود بدهید.

طرح‌های پوست حیوانات

نکات مهم برای استفاده از طرح پوست حیوانات در دکوراسیون منزل

اگر از علاقمندان به طرح‌های پوست حیوانات مثل طرح پلنگی و گورخری و … هستید وقت آن رسیده است که طبیعت وحشی را در آغوش بگیرید و از این طرح کلاسیک برای تزئین خانه خود استفاده کنید. استفاده از این طرح محدودیت خاصی ندارد و شما می‌توانید در تمام اتاق‌ها و فضاهای منزل به خصوص اتاق‌هایی که تعداد زیادی مبلمان و منسوجات نرم در آن‌ها وجود دارد استفاده کنید. قبل از هر کاری، به فضایی که می‌خواهید بسازید فکر کنید، آیا دوست دارید این فضا جسورانه باشد یا کلاسیک یا شیک و سطح بالا؟ طرح پوست حیوانات می‌تواند با همه این سبک‌ها تطبیق پیدا کند و فضای مورد نظر شما را بسازد.

طرح‌های پوست حیوانات

اما هر کاری ترفندهای خاص خود را دارد و شما برای تزئین منزل با طرح‌های پوست حیوانات هم باید نکاتی را رعایت کنید تا دچار افراط و تفریط نشوید. به طور مثال در اتاق نشیمن می‌توانید از کوسن‌هایی با طرح پلنگی روی یک کاناپه ساده استفاده کنید و ترکیبی شاد و جذاب و در عین حال کلاسیک به وجود آورید. چنین ترکیبی می‌تواند با شمع‌های تزئینی و گیاهان سبز هم همراه شود تا بیشتر ذات طبیعت دوست شما را نشان دهد. اگر دوست دارید طرح‌های حیوانات بیش از این‌ها در فضای منزل شما خودنمایی کند می‌توانید از یک شیء با طرح پلنگی به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون اتاق استفاده کنید مثل یک فرش یا یک زیرپایی با طرح گورخری یا پلنگی. در این صورت باید بقیه اشیای دکوراسیون را ساده و مینیمال انتخاب کنید و ترجیحا از طرح چوب و فلزات گرم استفاده کنید تا حسی از جنگلی کوچک و ساده در فضای منزل شما تداعی شود.

طرح‌های پوست حیوانات

خوشبختانه طرح پلنگی و دیگر طرح‌های پوست حیوانات با بافت و حجم هماهنگی بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید از منسوجاتی مثل مخمل، خز و ابریشم و چیزهای دیگر در کنار این طرح‌ها استفاده کرده و ترکیبی دلپذیر و جذاب بسازید. البته لازم به ذکر است که طرح پلنگی حال و هوایی پاییزی دارد و به خصوص زمانی که با بافت‌هایی مثل خز و پشم و مخمل ترکیب می‌شود حال و هوایی پاییزی در منزل شما به وجود می‌آورد و بیشتر برای دکوراسیون در این فصل مناسب است. برای  هماهنگی بیشتر و لوکس شدن فضای منزل با این طرح، توصیه می‌کنیم از اکسسوری‌ها ی چرم (مثل مبل‌های دسته چرم) در کنار آن‌ها استفاده کنید.

ویژگی مهم دیگر طرح‌های پوست حیوانات، هماهنگی و تطبیق پذیری آن‌ها با یکدیگر است مثلا شما می‌توانید از طرح پلنگی در کنار طرح گورخری، چرم گاوی طرح قدیمی و حتی بافت پوست ماری هم استفاده کنید به شرطی که زمینه رنگی به کار رفته در این طرح‌ها، خنثی باشند و همدیگر را کامل کنند. شاید این نکات به عنوان تئوری، ساده به نظر برسند اما وقتی نوبت به عمل کردن می‌رسد خواهید دید که این کار چندان ساده نیست و استفاده از طرح‌های پوست حیوانات، در فضای منزل ممکن است به جسارت زیادی نیاز داشته باشد.

طرح‌های پوست حیوانات

اما گاهی شما جسارت کافی برای این کار را دارید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. در این شرایط ایده گرفتن از چیزهای مختلف می‌تواند بسیار کمک کننده باشند. منبع الهام شما برای این کار می‌تواند چیزهای مختلفی باشد از تصاویر دکوراسیون منازل مختلف تا نمایش‌های مد و لباس‌های پوست پلنگی و گورخری و … گرفته تا حتی تصاویری از حیات وحش و چیزهایی از این دست. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید فضای مطلوب خود را بسازید و با رعایت اصول اولیه همیشه می‌توانید طرحی موفق و زیبا ارائه کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه دکوراسیون داخلی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Amara (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)