سمعک‌های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت، مورد جدیدی نیستند؛ اما شرکت ReSound، سمعک هوشمند LiNX 3D را تولید کرده که قابلیت سازگاری با محصولات اپل (Apple) را دارد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد سمعک هوشمند LiNX 3D بیشتر بدانید.

سمعک هوشمند LiNX 3D و قابلیت اتصال آن به آیفون و اپل واچ

 سمعک هوشمند LiNX 3D می‌تواند به دکترها امکان دسترسی به سمعک بیمار خود را بدهد و همچنین امکان انجام تغییرات کوچک را بدون نیاز به ویزیت فراهم می‌کند. سمعک هوشمند LiNX 3D با iOS و watchOS سازگار است.

دکترها می‌توانند از طریق اپلیکیشن با بیماران خود صحبت کنند. همچنین از این طریق می‌توان درمورد سمعک هوشمند LiNX 3D  اطلاعات بیشتری به دست آورد.

شرکت ReSound پیش از ساخت این گجت، سمعک دیگری به نام سمعک LiNX 2 تولید کرده بود که همانند سمعک هوشمند LiNX 3D صداها را در محیط های شلوغ، نسبت به صدای نویز محیط، در اولویت قرار می‌دهد.

سمعک هوشمند LiNX 3D نیز نوعی از IoT (Internet of Things) محسوب می‌شود. این سمعک، گامی بزرگ نسبت به نسل قبلی خود بود که زندگی افرادی که نیازمند استفاده از آن هستند و همچنین دکترها را ساده‌تر کرده و بهبود می‌بخشد. در این سمعک، زیرساختار مبتنی بر cloud (سیستم ابری) به کار رفته است که ReSound Smart Fit نام دارد.

سمعک ReSound LiNX که نسخه اولیه‌ی سمعک‌های هوشمند تولید شده توسط شرکت ReSound بود به کاربران امکان تنظیم سمعک را می‌داد، اما در سمعک هوشمند LiNX 3D می‌توانند از اپلیکیشن و یا دکترها نیز برای تنظیم آن کمک بگیرند. در ReSound LiNX از یک پروتکل ۲٫۴ گیگاهرتزی منحصر به فرد استفاده شده بود.

سمعک هوشمند LiNX 3D - اپلیکیشن

سمعک هوشمند LiNX 3D تنها گجتی است که توانایی تنظیم شدن دقیق از راه دور را به طور کامل دارد که به کاربران امکان در ارتباط بودن با دکتر خود را می‌دهد. یکپارچه سازی cloud به کار رفته در این گجت، به کاربران این امکان را می‌دهد که برای تنظیم سمعک خود نیاز به مراجعه به دکتر نداشته باشند و از طریق اپلیکیشن نیز، امکان تنظیم آن وجود دارد. فناوری به کار رفته در سمعک هوشمند LiNX 3D و LiNX امکان پشتیبانی از سیستم هوشمندتری را می‌بخشد که می‌تواند به سرعت خاموش و روشن شود تا در مصرف باتری صرفه جویی کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کاربران قادر به اشتراک گذاری فیدبک‌های خود درمورد هر مشکلی در شنیدن صدا در لحظه خواهند بود. استفاده از اپلیکیشن برای برقراری ارتباط با دکترها، هم در زمان دکتر و هم کاربر صرفه جویی خواهد کرد.

در سمعک هوشمند LiNX 3D از نسل پنجم فناوری بی سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی GN Hearing استفاده شده است که به کاربران صدایی واضح، طبیعی و درک عالی از سخن و محل صدا را ارائه می‌دهد.

در زمان اتصال به اپلیکیشن‌های جدید در آیفون و اپل واچ (ساعت اپل) کاربران امکان دسترسی به ویژگی‌های کنترلی سفارشی سازی شده برای سمعک را خواهند داشت و راهنمای توکار چند مرحله‌ای برای درک سخت افزار و نرم افزار آن در دسترس‌شان قرار دارد. علاوه بر آن، یک دستیار راهنما برای یادگیری بیشتر درمورد این گجت وجود دارد. سمعک هوشمند LiNX 3D در مقایسه با رقیبان، ۵۰% عملکرد بهتری در شناسایی سخن در محیط‌های مختلف دارد که کاربران را قادر به شنیدن ۸۰% بیشتر صداهای اطرافشان می‌کند و تا ۴۰% درک بیشتری از سخن را در محیط‌های شلوغ خواهند داشت.

شرکت GN Hearing، سمعک هوشمند دیگری با ویژگی‌های مشابه تحت برند Beltone نیز عرضه خواهد نمود.

  • به نظر شما سمعک هوشمند LiNX 3D توانایی بهبود بخشیدن به زندگی افرادی که مشکلات شنوایی دارند را خواهد داشت؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Ashley Carman و Mitchel Broussard

منبع: theverge و macrumors