در این مطلب کوتاه از مجله قرمز، به بررسی سرویس جستجو در سایت آمازون می‌پردازیم. این سرویس که به AMS معروف است، طبق نتایج برخی از بررسی ها، در حال سبقت گرفتن از موتور های جستجویی مثل گوگل، بینگ، یا یاهو است.

در مطالعه ای که در سپتامبر ۲۰۱۶ انجام شد، مشخص شد که ۵۵% از مصرف کنندگان برای جستجوی محصولات، به جای استفاده از موتورهای جستجویی مانند گوگل (Google)، بینگ (Bing) یا یاهو (Yahoo)، از سرویس بازاریابی آمازون (Amazon Marketing Services/AMS) استفاده کردند. این سرویس به بازاریابان اجازه می‌دهد تا از طریق انواع مختلف تبلیغات که در نتایج صفحه ی جستجوی آمازون وجود دارد، فروش کالا ها و محصولات خود را افزایش دهند.

سرویس های جستجو

مطالعه ی دیگری نشان داد که ۹ نفر از ۱۰ نفر مصرف کننده، ترجیح می‌دهند که جستجو و مقایسه ی کالاهای مورد نیاز خود را از طریق سرویس آمازون (comparison shop) انجام دهند، حتی اگر در نهایت کالای مورد نظر را از خرده فروش یا فروشگاه اینترنتی دیگری به جز آمازون خریداری کنند.

بر طبق این گفته ها، ارزش حضور داشتن در این سیستم (AMS) برای هر خرده فروشی حائز اهمیت است. این سرویس، یک پلتفرم یا زیرساخت را ایجاد کرده است که واحدهای آگهی چندگانه ای را شامل می‌شود و یک الگوریتم جستجوی خوب و کاملی را دارد.

 در مقایسه با موتور های جستجوی مرسوم، AMS هنوز در دوران کودکی خود به سر می‌برد و در حال رشد به عنوان یک زیرساختِ تبلیغاتی است. تکنیک هایی وجود دارد که به بازاریابان کمک می‌کند تا به موفقیت بیشتری با استفاده از این سیستم دست پیدا کنند. مثلا اگر کسی بخواهد پول های برندش در سیستم، برای او بیشتر کار کنند و در یک جریان مثبت و رو به رشد قرار بگیرد، به عبارت دیگر در این سیستم AMS موفق باشد، بهتر است مواردی را مد نظر قرار دهد. مثلا، با انواع مختلف مدل های بازاریابی در این سیستم و کارکرد هر کدام به خوبی آشنا باشد و تفاوت های آن ها را بداند. یا اینکه، کلمات کلیدی برای سرچ یا جستجو را به دقت انتخاب کند. رعایت این نکات در ابتدا به نظر ساده می‌رسند اما در واقع همین نکته های ساده می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

ترجمه ی اختصاصی سایت مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • اگر این مطلب مورد علاقه ی شما بود، پیشنهاد می‌شود مقاله ی بهترین فروشگاه های اینترنتی را نیز مطالعه کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.