گردشگری اکوتوریسم روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود اما سخت‌ترین مقاصد گردشگری اکوتوریسم در جهان کجا هستند. این مقاصد گردشگری که در واقع منحصربفردترین مقاصد گردشگری از نظر آب و هوا و عوارض جغرافیایی هستند، هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند از گرمترین و خشکترین و سردترین نقاط جهان هستند که آنها را به عنوان یک مقصد منحصر بفرد در دنیا گزینش کرده است. شاید جالب باشد بدانید که یکی از ترینهای آن در کشور خودمان قرار گرفته است. خب برای آشنایی با سخت‌ترین مقاصد گردشگری اکوتوریسم ادامه مطلب را بخوانید.

شیبدارترین قله جهان: قله تور، نوناووت کاناداسخت‌ترین مقاصد گردشگری

قله تور با ۵۴۹۵ فوت بزرگترین قله جهان نیست اما شیبدارترین است. مشهورترین قله در کانادا و ساخته شده از گرانیت خالص، ۴۱۰۱ فوت شیب عمودی در زاویه متوسط ۱۰۵ درجه دارد. با وجود این که این کوه در ناحیه‌ای دور افتاده قرار دارد اما یک مقصد گردشگری محبوب برای کوهنوردان مشتاق است. اگر رفتن به قله برای شما دشوار است می‌توانید در عوض از سایت و کمپ آن بازدید کنید.

سردترین مکان مسکونی روی زمین: اویمیاکن، روسیهسخت‌ترین مقاصد گردشگری

سردترین مکان مسکونی جهان شهر کوچک اویمیاکون با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر به عنوان محلی برای تبعید سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. دماهای زمستان آن به میانگین ۴۵ درجه زیر سفر می‌رسد  که شدیدترین تاثیر را روی عملکرد بدن دارد (سردترین دمای ثبت شده منفی ۷۱ در سال ۱۹۲۴ بود). زمین این ناحیه بطور دائم یخ زده است و این شهر در حال حاضر تنها یک هتل دارد. ورزشهای محبوب عبارتند از اسکی، هاکی روی یخ و ماهیگیری در یخ.

سخت‌ترین مقاصد گردشگردی در خشکترین مکان روی زمین: بیابان آتاکاما، شیلیسخت‌ترین مقاصد گردشگری

اگر قصد سفر به این بیابان را دارید، قطعا نیاز به نوع مناسبی از کرمهای ضد آفتاب خواهید داشت. به گفته ناسا و موسسه نشنال جغرافی، صحرای آکاتاما در شیلی دارای خاکی قابل مقایسه با مریخ است. (یک موضوع جالب: صحنه‌های مربوط به مریخ در سریال تلویزیونی ادیسه فضایی، سفر به سیارات در اینجا فیلمبرداری شده است). از اکتبر ۱۹۰۳ تا ژانویه ۱۹۱۸، کویر آتاکاما طولانیترین دوره بی باران را در کل تاریخ ثبت شده دنیا داشت. کویر کم جمعیت آتاکاما هتلهای متعددی دارد که به مسافران برای کشف این سرزمین توصیه می‌کند.

نزدیکترین مکان به فضا: کوه کیمبورازو، اکوادورسخت‌ترین مقاصد گردشگری

اکثر مردم هرگز فضای بیرون از کره زمین را ندیده‌اند، بنابراین ما دو تا گزینه داریم،  گرفتن تور مجازی بین المللی ایستگاه فضایی یا رفتن به کوه کیمبورازو.این آتشفشان غیر فعال که آخرین فوران آن در سال ۵۵۰ پس از میلاد رخ داد، تقریبا ۲۰ هزار فوت ارتفاع دارد. درست است قله اورست بالای ۲۹۰۰۰ فوت ارتفاع دارد اما به دلیل موقعیت کوه روی سطح زمین، قله کیمبورازو دورترین نقطه از مرکز زمین است. این بدان معناست که ایستادن روی آن نزدیکترین نقطه به فضا است که یک انسان می‌تواند با پای خود به آن برسد. قله آن کاملا بوسیله یخچالهای طبیعی پوشیده است اما این کوه چندین مسیر متفاوت برای کوهنوردان دارد.

سخت‌ترین مقاصد گردشگری با گرمترین مکان روی زمین: کویر لوت، ایرانسخت‌ترین مقاصد گردشگری

اینجا درجه حرارت تا ۷۰ درجه سانتی گراد هم افزایش می‌یابد بنابراین لازم است که یک برنامه ریزی برای خنک نگه داشتن بدن  داشته باشید و در مورد علائم سکته قلبی که ممکن است بر اثر گرما بوجود بیاید، موارد لازم را بدانید. طبق یک افسانه محلی نام دشت لوت در زبان فارسی به معنی «گندم برشته» است که اشاره به یک داستان در مورد یک بار گندم است که به طور تصادفی در بیابان رها شده‌اند و بر اثر گرمای زیاد برشتته شدند. اگر چه برای گردشگرانی که از این سرزمین بیابانی به عنوان یکی از سخت‌ترین مقاصد گردشگری دیدن می‌کنند، چالش زنده ماندن در گرما و خشکی غیر قابل تحمل است.

دور افتاده‌ترین مکان روی زمین: جزیره تریستا دکوناسخت‌ترین مقاصد گردشگری

به دنبال فرار از روزمرگی هستید؟ پس این جزیره گریز محبوب را فراموش نکنید (جزیره گریز نام یک سریال تلویزیونی قدیمی است). این جزیره خیلی دور از دسترس است. درست است که به لحاظ قانونی بخشی از قلمرو خارجی بریتانیا است اما جزیره تریستا دا کونها بیش از ۱۷۵۰ مایل دورتر از نزدیکترین خشکی در آفریقا است. این جزیره در سال ۱۵۰۶ توسط تریستائو دا کونای پرتقالی کشف شد و کمتر از ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و هیچ فرودگاهی ندارد. تریستا دا کونا فقط از طریق دریا قابل دستیابی ست.

قدیمی‌ترین قاره روی زمین: قطب جنوبسخت‌ترین مقاصد گردشگری

این قاره با جمعیتی حدود ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر، پنجمین قاره جهان، سخت‌ترین مقصد گردشگری سردترین و خشکترین قاره روی کره زمین است. گردشگران تنها می‌توانند از طریق کشتی‌های یخ شکن که مخصوص دریاهای سخت است به آنجا سفر کنند. اگر چه این مکان بخاطر مناظر نفس گیر خود شناخته شده است، اما بازدید کنندگانی که به این سرزمین وحشی سفر می‌کنند یا باید از قبل آمادگی کامل را داشته باشند یا یک راهنمای تور که بخوبی منطقه را بشناسد، به همراه خود داشته باشند.

مرطوبترین مکان روی زمین: ماسینرام، هندسخت‌ترین مقاصد گردشگری

این شهر کوچک هندی هر سال بطور میانگین ۱۱۲۰ سانتی متر بارندگی دارد. در سال ۱۹۸۵، کتاب رکورد گینس عنوان مرطوبترین نقطه جهان را پس از ۲/۵ متر بارندگی در طول یک سال، به آن نسبت داد. ماسینرام که به دلیل آب و هوای نیمه گرمسیری و اقلیم مونسون، هم مکانی دشوار برای زندگی و هم یکی از سخت‌ترین مقاصد گردشگری برای توریستهاست.

بلندترین آبشار جهان: آبشار آنجل، ونزوئلاسخت‌ترین مقاصد گردشگری

اگر چه آبشار آنجل در ناحیه‌ای جنگلی دور افتاده است و به آسانی نمی‌توان به آن دست پیدا کرد، اما به عنوان یکی از سخت‌ترین مقاصد گردشگری، در صدر مکانهای توریستی کشور ونزوئلا است و تصاویری که از آن می‌بینید براحتی به شما می‌گویند که چرا این مکان یکی از سخت‌ترین مقاصد گردشگری است. آبشار در حدود ۹۸۰ متر ارتفاع دارد و شامل ۸۰۷ متر شیب تند و ۴۰۲ متر آبشار در سطحی پایینتر و البته با شیبی باز هم تند است. بنابراین رفتن به این مکان بسیار سخت‌تر از آن است که بتوان تصور کرد. جالب بدانید که نام این آبشار از نام خلبان هلیکوپتری گرفته شد که اولین بار این آبشار را کشف کرد و در فیلم سینمایی معناگرای سنجاقک با بازی کوین کاستنر این مکان نقشی مهم در داستان فیلم دارد.

خطرناکترین آبهای روی زمین: گانسابی، آفریقای جنوبیسخت‌ترین مقاصد گردشگری

از سال ۱۹۹۵، غواصی در قفس همراه با کوسه‌های سفید تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی مهم در گانسابی آفریقای جنوبی شده است. احتمالا در سالهای گذشته مستندهایی از رویارویی غواصان با کوسه‌های سفید دیده‌اید. گانسابی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای مشاهده موجوداتی مرگبار از فاصله‌ای نزدیک است. اگر می‌خواهید که یک تفریح بی خطر داشته باشید و از این قاتلان سفید دور باشید، می‌توانید به تماشای نهنگهای عنبر در که در همین ساحل زیبا هستند، بروید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست