بسیاری از علاقه مندان به دنیای بازی‌های کامپیوتری شرکت Razer را به عنوان سازنده‌ی لوازم گیمینگ و ابزارهای جانبی ریز و درشتی می‌شناسند که این شرکت در طول سال‌های اخیر برای پلتفرم های مختلف بازی عرضه کرده است. با این حال شرکت Razer نیز همانند سایر شرکت‌های موفق و شناخته شده‌ی فعال در دنیای تکنولوژی، در طول چند سال گذشته فعالیت‌های خود در این عرصه را گسترش داده و به حوزه‌های مختلفی از دنیای تکنولوژی وارد شده است. حال به نظر می‌رسد که سران این شرکت قصد دارند با حضور در بازار تلفن همراه، به زودی نخستین تلفن هوشمند اختصاصی خود را به علاقه‌مندان معرفی نمایند.

ظرف روزهای گذشته شرکت Razer از طریق حساب توییتری خود و از طریق انتشار یک تصویر (همان تصویری که به عنوان تصویر اصلی این متن مشاهده می‌کنید)، خبر از این داد که در تاریخ دهم آبان امسال (مصادف با روز نخست از ماه نوامبر) اقدام به رونمایی از یک ابزار جدید می‌کند. ابزاری که با توجه به تصویر منتشر شده توسط این شرکت، احتمالا یک تلفن هوشمند جدید خواهد بود. به این ترتیب اعضای شرکت Razer، که تا پیش از این عمده فعالیت‌هایشان روی تولید ابزارهای جانبی گیمینگ و محصولات اصلی مرتبط با اجرای بازی‌های کامپیوتری متمرکز بود، می‌روند تا از نخستین تلفن هوشمند خود رونمایی کنند.

خیز شرکت Razer برای حضور در بازار تلفن‌های هوشمند

در نخستین ماه از سال جاری میلادی شرکت Razer اقدام به خرید یکی از شرکت‌های فعال در دنیای موبایل یعنی شرکت Nextbit کرد. با توجه به این نکته که آخرین فعالیت مهم شرکت Nextbit، پیش از آن که زمام اداره‌ی امور آن به دست شرکت Razer بیافتد، تولید گوشی هوشمند Nextbit Robin بود، بسیاری از کارشناسان از همان ابتدا بر این اعتقاد بودند که شرکت Razer با این معامله قصد حضور در بازار تلفن‌های هوشمند را دارد. حال به نظر می‌رسد که این گمانه زنی‌ها در حال تبدیل شدن به حقیقت هستند و شرکت Razer قصد دارد در روز نخست از ماه نوامبر امسال ورود خود به بازار تلفن‌های هوشمند را به طور رسمی اعلام کند.

البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا فعالیت شرکت Razer در بازار تلفن‌های هوشمند تنها به معرفی محصول جدید این شرکت محدود می‌شود یا این که اعضای این شرکت قصد دارند به شکل جدی‌تری در دنیای موبایل فعالیت کنند. با این حال با توجه به سابقه‌ی شرکت Razer در دنیای بازی‌های کامپیوتری انتظار می‌رود که تلفن هشمند جدید این شرکت نیز تمرکز قابل توجهی بر بخش گیمینگ داشته باشد. امری که در تصویر منتشر شده در حساب توییتری شرکت Razer نیز به خوبی قابل مشاهده است. به گونه‌ای که در پس زمینه‌ی این تصویر، تصاویری از بازی‌های کامپیوتری مختلف به چشم می‌خورد. علاوه بر آن با توجه به تمرکز شرکت Nextbit بر توسعه و استفاده از سرویس‌های ابری انتظار می‌رود که محصول جدید شرکت Razer نیز از قابلیت‌های مبتنی بر سرویس‌های ابری بهره بگیرد.

استفاده از تجربیات Nextbit توسط شرکت Razer

در واپسین ماه‌هایی که شرکت Nextbit به شکل مستقل و در قالب یک شرکت مجزا به فعالیت در دنیای تکنولوژی می‌پرداخت، اعضای این شرکت در حال تولید یک تلفن هوشمند جدید به نام Nextbit Robin بودند. محصولی که در کنار استفاده از ۳۲ گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی داده‌ها، از وجود ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری نیز به عنوان مکمل بهره می‌گرفت. با این حال پروژه‌ی ساخت این محصول، که بودجه‌ی مورد نیاز برای تکمیل آن از طریق پروسه‌ی کراودفاندینگ تامین شده بود، با خرید شرکت Netbix توسط شرکت Razer در نهایت به فرجام مشخصی نرسید و آن گونه که انتظار می‌رفت پاین نیافت. حال مشخص نیست که آیا اعضای شرکت Razer قصد دارند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم گوشی نافرجام Nextbit Robin در محصول جدید خود بهره بگیرند، یا این که نخستین تلفن هوشمند آن‌ها قرار است از پایه یک محصول کاملا جدید لقب بگیرد.

تجربیات شرکت Razer در ساخت محصولات قابل حمل

البته این برای نخستین بار نیست که شرکت Razer اقدام به طراحی و تولید یک ابزار هوشمند قابل حمل می‌کند. چرا که اعضای این شرکت پیش از این نیز در انجام این کار تجربه داشتند و مدت‌ها قبل  اقدام به ساخت تبلت Razer Edge Pro کرده بودند. یک تبلت ۱۰ اینچی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز که از مشخصات سخت افزاری قابل توجهی بهره می‌برد و برای جلب نظر علاقه مندان به بازی‌های کامپیوتری طراحی شده بود. حال اعضای شرکت Razer قصد دارند مدل ارتقا یافته تری از آن تجربه را در قالب تولید نخستین تلفن هوشمند خود پیاده نمایند.

در مجموع علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری باید تا روز دهم آبان ماه امسال منتظر باقی بمانند تا از این نکته باخبر شوند که تلفن هوشمند جدید شرکت Razer از چه مشخصات ویژه‌ای برخوردار است و تا چه اندازه می‌تواند نظر مثبت آنان را به سوی خود جلب نماید.

منبع: ورج (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.