شال، روسری و دستمال گردن از پرکاربردترین اکسسوری‌ها هستند که هم برای آقایان و هم خانم‌ها کاربرد دارند. روش‌های متنوعی برای بستن شال و روسری و دستمال گردن وجود دارد و هر روشی را می‌توان با نوع خاصی از این اکسسوری و در سایز و شکل خاصی به کار برد که  یاد گرفتن این روش‌ها می‌تواند به شما در ساختن استایل و تیپی متفاوت و مد روز کمک کند. در این مقاله می‌خواهیم ۱۲ روش متنوع و به روز برای بستن روسری و شال به عنوان یک اکسسوری زیبا را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

استفاده اصلی شال و روسری در فرهنگ ما به عنوان پوشش سر است و روش‌هایی که در این مقاله آموزش داده شده برای استفاده به عنوان اکسسوری در کنار پوشش اصلی می‌باشد و برای استفاده در گردن، سرشانه‌ها و حتی به عنوان کمربند هم کاربرد دارد. اما می‌توان از این روش‌ها در بستن روسری و شال به عنوان حجاب هم کمک گرفت که این کاربرد به خلاقیت خود شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که روش‌های معرفی شده در این مقاله تنها روش‌های گره زدن شال و روسری نیستند و روش‌های متعدد و متنوع دیگری هم وجود دارد که در مقالات بعدی آن‌ها را آموزش خواهیم داد.

بستن شال به روش گره فرانسوی

روش‌های بستن شال و روسری

این روش که به روش فرانسوی موسوم است از شیک‌ترین  روش‌ها برای گره زدن شال است که هم برای شال‌های عریض و هم شال‌های باریک متوسط و بلند کاربرد دارد و حتی شال بافتنی زمستانی را هم می‌توان به این روش گره زد. ابتدا شال را از وسط تا کنید و دوطرف گردن بیندازید سپس یک طرف شال را از یک جهت و طرف دیگر را از جهت مخالف از حلقه عبور دهید و سفت کنید.

بستن شال به روش گره شل

روش‌های بستن شال و روسری

این روش ساده را می‌توان برای گره زدن انواع شال بلند و کوتاه تابستانی و زمستانی به کار برد. ابتدا شال را دو طرف گردن بیندازید سپس در یک طرف یک گره حلقوی شل ایجاد کنید و طرف دیگر را از این حلقه عبور دهید. گره را سفت کنید اما نه زیاد که بعدا باز کردن آن دشوار شود.

بستن روسری به روش دستمال گردن

روش‌های بستن شال و روسری

این روش را برای شال هم می‌توان به کار برد اما با روسری زیباتر دیده می‌شود. ابتدا روسری را مثلثی تا کنید و دو گوشه آن را به هم گره بزنید سپس این حلقه را دور گردن بیندازید و یک دور دیگر پیچ بدهید و به جلو منتقل کنید.

بستن شال به روش پیچ دوطرفه

روش‌های بستن شال و روسری

این روش بسیار ساده است و در کمترین زمان انجام می‌شود و آن را روی انواع شال و حتی روسری هم می‌توان استفاده کرد. شال یا روسری را تا کنید تا مستطیلی شود سپس دوطرف گردن بیندازید و یک دور شل دور گردن بپیچید تا دو انتهای آن روی قسمت جلوی بدن بیفتد.

بستن شال به روش پیچی راحتی

روش‌های بستن شال و روسری

این روش برای شال‌های ظریف و نازک مناسب است و برای شال ضخیم و زمستانی ممکن است حجم زیادی دور گردن ایجاد کند. شال را دو طرف گردن بیندازید و یک طرف آن را یک دور بپیچید و در جلو گره بزنید. با طرف دیگر شال نیز همین کار را تکرار کنید.

بستن شال به روش گره پیچی

روش‌های بستن شال و روسری

این روش تقریبا مشابه روش پیچ دوطرفه است با این تفاوت که پس از پیچیدن شال دور گردن دو طرف آن در جلوی بدن گره می‌خورد و این گره زیر حلقه شال مخفی می‌شود. این روش برای کسانی که نگران به هم خورد تیپ خود بر اثر باد و … هستند توصیه می‌شود.

بستن شال و روسری به روش گره در پشت

روش‌های بستن شال و روسری

این روش برای بستن شال‌های عریض و روسری بزرگ مناسب است و با کمک آن می‌توانید بازوهای خود را در روزهای خنک بپوشانید. شال یا روسری را روی شانه‌ها بیندازید و پشت بدن مانند تصویر یک گره ساده بزنید و گره را زیر شال مخفی کنید.

بستن شال به روش حلقه کلاسیک

روش‌های بستن شال و روسری

این روش یک روش ساده و شیک برای گره زدن انواع شال اعم از ضخیم و نازک است. شال را از وسط تا کنید و دو طرف گردن بیندازید سپس دو طرف را از حلقه ایجاد شده در طرف دیگر عبور دهید و حلقه را به حد نیاز تنگ کنید.

بستن شال به روش بافته

روش‌های بستن شال و روسری

این روش تا حدی زمان‌بر و دشوار است و نیاز به استفاده از شال بلند و نازک دارد اما اگر شال بلند و دست و پاگیری دارید بهتر است این روش را یاد بگیرید. شال را پشت گردن بیندازید، یک طرف بلندتر و یک طرف کوتاه‌تر، سپس یک چره شل در قسمت پایین بزنید و طرف بلندتر را به صورت حلقه به سمت بالا گره بزنید تا تمام شود.

بستن شال به روش حلقه دوپیچ

روش‌های بستن شال و روسری

این روش نیز مشابه روش پیچ دوطرفه است اما پس از از پیچیدن حلقه دور گردن هر طرف شال را مانند تصویر به صورت قرینه یک بار داخل حلقه می‌برید و بیرون می‌آورید تا اندازه حلقه ثابت بماند.

بستن روسری و شال به روش حلقه دوبل

روش‌های بستن شال و روسری

این روش را بهتر است با شال یا روسری نازک امتحان کنید. روسری را دوبار دور گردن بپیچید سپس هرطرف را از یکی از حلقه‌ها عبور دهید و در قسمت جلو متمایل به پهلو گره بزنید.

استفاده از شال یا روسری به عنوان کمربند

روش‌های بستن شال و روسری

این روزها در دنیای مد استفاده‌های متنوعی از شال و روسری انجام می‌گیرد که یکی از این استفاده‌های غیرمنتظره بستن شال و روسری به عنوان کمربند است. کافی است روی لباسی که پوشیده‌اید روی کمر آن شال یا روسری را گره بزنید و یا از سنجاق سینه برای محکم نگه داشتن و استایل زیباتر آن کمک بگیرید تا هم تیپ متفاوتی داشته باشید و هم کمر باریک خود را به رخ بکشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Hello Glow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)