داشتن صورت زیبا با پوست صاف نشانه جوانی و شادابی است اما اگر زیر این صورت صاف یک گردن پر از چروک با پوست آویزان وجود داشته باشد چطور؟ سفت کردن پوست گردن و صاف و بدون چروک شدن آن به عوامل متعددی وابسته است، این که تا جه حد مراقبت از پوست گردن را جدی می‌گیرید، چه عاداتی در حرکت دادن گردن و نگه داشتن آن دارید و برای سفت کردن پوست گردن از چه محصولات و درمان‌هایی استفاده می‌کنید. در هر صورت داشتن گردن صاف و خوش فرم نقش مهمی در جوانی و زیبایی شما دارد و لازم است که مراقبت از آن را جدی بگیرید، به همین دلیل ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که سفت کردن پوست گردن با کدام محصولات مراقبتی و روش‌های درمان کلینیکی امکان پذیر است، در ادامه نیز شما را با یکی از فواید ناشناخته بوتاکس آشنا خواهیم کرد.

روش‌هایی برای سفت کردن پوست گردن و جوان‌تر کردن آن

همان طور که می‌دانید پوست گردن نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌ها از جمله صورت است. از طرف دیگر عضلات و بافت‌های این قسمت ضعیف‌تر هستند و خیلی زود دچار آسیب می‌شوند، بنابراین این قسمت نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارد تا دچار چروک و افتادگی نشود. بیشتر افراد تصور می‌کنند تنها قسمتی از پوست که در معرض تابش نو خورشید قرار دارد و نیاز به مراقبت دارد پوست صورت است در حالی کهگردن هم کاملا نزدیک به صورت است و هر آسیبی که به پوست صورت وارد شود گردن را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها و آقایان در مراقبت از پوست گردن دقت کافی ندارند و به ندرت از مرطوب کننده و ضدآفتاب در این قسمت استفاده می‌کنند. عملیات پاکسازی و لایه برداری و تقویت عضلات گردن هم کارهایی نیست که ما هر روز به انجام دادن آن‌ها عادت داشته باشیم در نتیجه پوست گردن خیلی سریع‌تر از پوست صورت دچار چروک می‌شود، لکه‌های آفتاب در آن ظاهر می‌شوند و پوست افتاده‌تر شده و سن واقعی ما را لو می‌دهد! اما چطور می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ کدام محصولات برای جوانسازی و سفت کردن پوست گردن مناسب و موثر هستند؟ اگر دچار پیری و افتادگی در ناحیه گردن شده باشیم آیا راهی برای درمان آن وجود دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

روش‌هایی برای سفت کردن پوست گردن

کدام محصولات برای سفت کردن پوست گردن مناسب هستند؟

از آن‌جایی که ضخامت پوست گردن با قسمت‌های دیگر متفاوت است در نتیجه ممکن است محصولاتی که برای پوست صورت مناسب هستند برای سفت کردن پوست گردن مناسب نباشند و باعث التهاب و واکنش‌های آلرژیک شوند. محصولاتی که قدرت آبرسانی بالایی دارند همیشه بهترین انتخاب برای مراقبت از پوست گردن هستند. اگر این محصولات حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی هم باشند جوانسازی پوست گردن را تسریع کرده و اثر بسیار بهتری خواهند داشت. یکی از ترکیباتی که معمولا برای سفت کردن پوست گردن تجویز می‌شود خانواده رتینویید است، همان طور که می‌دانید این ماده شکلی از ویتامین A است که اثری قوی در بازسازی و تقویت پوست دارد و می‌تواند چروک‌های سطحی را از بین برده و پوست را شاداب‌تر و جوان‌تر کند.

رتینویید اشکال مختلفی دارد مثل رتین آ و رتینول که هر یک می‌توانند با تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرند اما محصولات حاوی رتینویید اگر حاوی کافئین هم باشند جذب عمیق‌تری خواهند داشت و نتیجه بهتر و سریع‌تری از آن خواهید گرفت. البته فناوری مرتبط با این محصولات روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است و هر روز محصولات جدیدی وارد بازار می‌شوند که می‌توانند اثری بهتر و عمیق‌تر داشته باشند اما در هر صورت شما نباید بدون تجویز و مشورت با پزشک متخصص از آن‌ها استفاده کنید.

روش‌هایی برای سفت کردن پوست گردن

آیا استفاده از محصولات مراقبتی برای سفت کردن پوست گردن کافی است؟

اما این سوال پیش می‌آید که آیا محصولات مراقبتی مثل رتینول و کافئین و … برای سفت کردن پوست گردن کافی هستند؟ پاسخ دقیقا مثبت نیست چون اگر یک فرد میانسال که نشانه‌های پیری و افتادگی در پوست گردن او ظاهر شده است استفاده از این محصولات را آغاز کند و در این راه ثابت قدم هم باشد نتیجه قابل توجهی را مشاهده نخواهد کرد. چون کارشناسان معتقدند در مراقبت از پوست به خصوص پوست گردن، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و اگر می‌خواهید پوست گردن شما سفت و صاف باقی بماند، قبل از این که چروک‌ها شکل بگیرند و عمیق شوند و پوست افتاده شود باید وارد عمل شوید. هر چه سن شما بالاتر برود از بین بردن نشانه‌های پیری روی گردن دشوارتر خواهد شد پس بهتر است استفاده از محصولات مراقبتی معمول مثل ضدآفتاب و مرطوب کننده و پاک کننده و لایه بردار و … را به همراه رتینوئیدها (در صورت نیاز) روی پوست گردن ادامه دهید تا در آینده کار شما ساده‌تر شود.

روش‌هایی برای سفت کردن پوست گردن

بهترین درمان‌های کلینیکی برای سفت کردن پوست گردن

اگر شما به دلیل ناآگاهی یا تنبلی و یا هر دلیل دیگری در مراقبت از پوست گردن خود کوشا نبوده‌اید و دچار چروک‌های سطحی و حتی عمیق و یا لک و افتادگی در پوست گردن شده‌اید ناامید نشوید، برای شما هم روش‌های درمانی وجود دارد که اگرچه شاید به اندازه مراقبت صحیح و پیشگیری موثر نباشند اما می‌توانند تا حد زیادی جوانی و شادابی این ناحیه را بازگردانند و پوست گردن را سفت و صاف کنند. یکی از این روش‌ها که یک روش غیرتهاجمی است و باعث تولید کلاژن در لایه‌های زیرین پوست می‌شود روش اولتراپی است. در این روش امواج مافوق صوت به طور متمرکز زیر پوست فرستاده شده و با تحریک پوست باعث سفت‌تر شده آن می‌شوند. البته این روش روی ۲۰ درصد از بیماران اثر محسوسی ندارد و بیمار هرچه جوان‌تر باشد نتیجه بهتری از اولتراپی خواهد گرفت.

روش ترماژ Thermage نیز یکی از روش‌های جدید برپایه رادیوفرکانسی است که باعث تولید کلاژن در پوست شده و آن را جوان‌تر می‌کند. این روش نتایج فوق العاده‌ای دارد البته هزینه آن به مراتب بیشتر از اولتراپی است. یک روش کم هزینه‌تر برای سفت کردن پوست گردن روش میکرونیدلینگ است که احتمالا با آن آشنایی دارید. در این روش سوزن‌های ریزی در پوست فرو می‌روند و سوراخ‌های بسیاری ریزی از خود به جا می‌گذارند، پوست برای بازسازی این سوراخ‌ها کلاژن بیشتری ترشح می‌کند و در نتیجه جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

روش‌هایی برای سفت کردن پوست گردن

آیا بوتاکس می‌تواند باعث بهبود وضعیت بدن شود؟

همه ما بوتاکس را به عنوان یک روش درمانی جوان کننده می‌شناسیم. در این روش با تزریق سم بوتاکس زیر پوست، اعصاب مرتبط با عضلات صورت فلج می‌شوند و با متوقف شدن حرکت این عضلات چروک‌های صورت نیز برطرف می‌شوند. با متوقف شدن این حرکات احتمال بروز چروک در آینده نیز کمتر شده و در نتیجه صورت شما جوان‌تر به نظر خواهد رسید. اما آیا این تمام کاربرد بوتاکس است؟ متخصصان نظر دیگری دارند. گاهی بسیاری از مشکلات جسمی و سلامتی ما بر اثر وضعیت غلط بدنی رخ می‌دهند مثلا ما به دلیل فشارهای عصبی عضلات فک را منقبض می‌کنیم و به اختلالات فک و دهان مبتلا می‌شویم که می‌تواند روی سلامت دندان‌ها نیز اثر بگذارد.

در این شرایط تزریق بوتاکس می‌تواند یک راه حل بسیار مناسب باشد. وقتی قسمتی از بدن به دلیل فشارهای عصبی و انقباض دچار مشکل و دردهای مزمن می‌شود با تزریق بوتاکس می‌توان به شل شدن عضلات و برطرف شدن دردهای عضلانی کمک کرد. حتی کسانی که وضعیت بدنی نادرستی دارند مثلا عادت دارند گردن خود را پایین بگیرند یا شانه‌ها را جلو بیندازند می‌توانند با تزریق بوتاکس این مشکل را برطرف کرده و وضعیت بدنی بهتر و مناسب‌تری داشته باشند. پس اگر از مشکلات مشابهی رنج می‌برید می‌توانید با مراجعه به متخصص مغز و اعصاب و مشورت با وی، از یک درمان بوتاکس مناسب بهره مند شوید و این مشکات را برطرف کنید. با بهبود وضعیت بدنی بسیاری از مشکلات بدن مثل خستگی، دردهای عضلانی ضعف عمومی و … نیز برطرف شده و شما زندگی بسیار سالم‌تری خواهید داشت.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)