ربات Hana Chan محصول جدیدی است از کشور آفتاب تابان که به صاحبان خود این اجازه را می‌دهد تا از بوی بد پا یا جوراب خود باخبر شوند. موضوعی که می‌تواند از بروز شرمندگی در میان جمع جلوگیری به عمل آورد. اگر مایل به آشنایی بیشتر با ربات Hana Chan و قابلیت‌های آن هستید، می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

در بسیاری از مواقع انسان‌ها نسبت به بوی بد بدن خود از جمله بوی بد پاهایشان تردید دارند و دوست دارند به نحوی از این موضوع خاطرجمع شوند. با این حال انجام این کار در حالت عادی چندان راحت به نظر نمی‌رسد. چرا که شما نمی‌توانید به همین راحتی از دیگران درخواست کنید که نسبت به خوب یا بد بودن بوی پاهایتان نظر دهند. به همین دلیل ژاپنی‌ها دست به کار شده‌اند تا با طراحی ربات Hana Chan تدبیری برای حل این مشکل بیاندیشند.

ربات Hana Chan دوست وفادار و بوشناس شما

ربات Hana Chan سگ کوچکی است که از شکل و شمایل با نمکی برخوردار بوده و شما را در خاطرجمع شدن از کیفیت بوی پاهایتان یاری می‌رساند. در نگاه نخست ربات Hana Chan به سگ‌های کوچک اسباب‌بازی شباهت دارد. سگ‌هایی که علاوه بر واق‌واق کردن قادرند پشتک بزنند و کودکان (و حتی بزرگسالان) را سرگرم کنند. اما کار اصلی ربات Hana Chan پشتک زدن و سرگرم کردن دیگران نیست و این سگ کوچک بانمک برای انجام کار مهم‌تری ساخته شده است.

کار اصلی ربات Hana Chan اظهار نظر و تعیین تکلیف در رابطه با کیفیت بوی پاها یا جوراب‌های شما است. به این معنی که اگر پا یا جوراب خود را جلوی صورت ربات Hana Chan قرار دهید، این سگ کوچک قادر است به کمک سنسورهای داخلی خود، پس از لحظه‌ای بو کشیدن، شما را از کیفیت بوی پاهایتان آگاه کند. این امر از طریق واکنش‌های متفاوت ربات Hana Chan قابل انجام خواهد بود. به این معنی که اگر پاهای شما از بوی مناسبی برخوردار باشد، دوست وفادار و بوشناس شما با خوشحالی شروع به دم تکان دادن می‌کند. اما در غیر این صورت ربات Hana Chan غش کرده و روی زمین می‌افتد. نشانه‌ای کاملا گویا برای یادآوری این موضوع که بوی پاهای شما به قدری بد است که می‌تواند یک سگ کوچک بانمک را از هوش ببرد. البته در این میان ممکن است بوی پاهای شما چندان هم آزار دهنده نباشد. در این حالت ربات Hana Chan با واق واق کردن به شما هشدار می‌دهد که پاها یا جوراب‌هایتان در حال بو گرفتن است و بهتر است فکری به حال آن‌ها بکنید.

ربات Hana Chan دوست خوب مردم مشرق زمین

در کشور ژاپن نیز همانند کشور ما کندن کفش‌ها هنگام حضور در اماکن مختلف عمومی یا خصوصی امر بسیار رایجی محسوب می‌شود. بنابراین بهره بردن جوراب‌ افراد از بوی مناسب از اهمیت فراوانی برخوردار است. همان گونه که در مطالب پیشین خود نیز به آن اشاره کرده بودیم، ژاپنی‌ها نسبت به بوی بدن خود و دیگران بسیار حساس هستند و طی سال‌های اخیر ابزارهای مختلف و متفاوتی را برای مبارزه با بوی بد بخش‌های مختلف بدن طراحی کرده‌اند. در همین راستا می‌توان گفت که ساخت ربات Hana Chan نیز به منظور مبارزه با بوی بد پا انجام گرفته است.

ربات Hana Chan قرار است از اوایل سال آینده با قیمتی معادل ۹۰۰ دلار در اختیار مردم ژاپن قرار گیرد. در این میان همانند سایر ابزارهای مشابه هیچ نشانه‌ای مبنی بر عرضه‌ی این محصول در خارج از مرزهای ژاپن وجود ندارد. هرچند که شاید کاربرد ربات Hana Chan در سایر نقاط دنیا، مانند مشرق زمین چندان به چشم نیاید. چرا که در بسیاری از نقاط جهان کندن کفش‌ها هنگام حضور در مکان‌های مختلف کار چندان رایجی محسوب نمی‌شود. بنابراین در اغلب اوقات کسی از بوی بد پاهای دیگران آگاه نمی‌شود. به هر حال ژاپنی‌ها ترجیح داده‌اند برای آگاهی از بوی بد پاهای خود اقدام به طراحی یک ربات ۹۰۰ دلاری نمایند.

منبع: دیجیتال ترندزر (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.