دستور Remember در Google Home می‌تواند به شما برای یادآوری مسائل مهم کمک کند؛ مثلاً محلی که گذرنامه‌ی خود را قرار داده‌اید و یا اینکه پسورد WiFi شما چیست. در مقاله‌ی زیر نحوه استفاده از دستور Remember گوگل برای یادآوری مواردی که فراموش می‌کنید را می‌آموزیم. با مجله قرمز همراه باشید.

 دستور Remember چیست؟

دستور جدیدی با عنوان دستور Remeber وجود دارد که شما را قادر به ثبت یادداشتی شفاهی درمورد مواردی خاص مانند آنچه فراموش می‌کنید خواهد نمود. این یادداشت شفاهی برای مواردی مفید است که به سرعت تغییر نمی‌کنند، همانند محلی که کارت امنیت اجتماعی خود را نگه می‌دارید یا حتی کد ورودی آپارتمان‌تان. علاوه بر آن بهتر است از این ویژگی برای اطلاعات شخصی خود همانند شماره کارت اعتباری استفاده نکنید زیرا هر فردی در خانه (حتی مهمان‌ها) می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

برای استفاده از این ویژگی (دستور Remember) نیاز به دستکاری کردن هیچ تنظیمات یا فعال کردن خدمات متفرقه ندارید. تا زمانی که Google Home شما به اینترنت متصل باشد (که البته درصورت وصل نبودن به اینترنت بلا استفاده هم هست)، به روز و آماده‌ی استفاده است.

نحوه استفاده از دستور Remember

ابتدا باید به دستیار گوگل، اطلاعاتی برای به خاطر سپاری بدهید. دقت کنید که تمام این دستورات و عبارات باید به زبان انگلیسی بیان شود. با گفتن عبارت “Ok Google” شروع کنید. مثلا: Ok Google, remember that I put my passport in a lock box؛ که از گوگل درخواست می‌شود تا به خاطر داشته باشد که شما پاسپورت‌تان را در گاوصندوق قرار داده‌اید.

استفاده از دستور Remember

زمانی که نیاز به یادآوری این اطلاعات دارید، با پرسیدن عبارتی، می‌توانید از گوگل اطلاعاتی که پیش‌تر به آن داده‌اید را درخواست کنید. مثلاً درمورد مثال ما، می‌توانید بپرسید: Ok Google, where is my passport?؛ که از گوگل می‌خواهید محل پاسپورت‌تان را به شما اطلاع دهد.

درخواست از گوگل برای یادآوری

پس از آن گوگل هر آنچه قبلاً به آن گفته‌اید برای شما بازخوانی خواهد کرد. به نظر گوگل شروع به اسکن برای اطلاعات مرتبط با آنچه پرسیده‌اید خواهد کرد. برای مثال ما، می‌توانید علاوه بر پرسیدن اینکه “پاسپورت من کجاست”، از عبارتی مانند “Where’s my lockbox” هم استفاده کنید (گاوصندوق من کجاست) و گوگل نتایج یکسانی را برای شما نشان خواهد داد (گرچه پاسخ گوگل دقیقاً پاسخی نیست که برای سوال دوم انتظار دارید، اما با توجه به اینکه از نظر گوگل عبارت “Lock box” به “Passport” مرتبط شده است، در پاسخ به هر دوی این سوال‌ها، محل پاسپورت‌تان را به شما خواهد گفت.)

اهمیت کلمات کلیدی در دستور Remember

اگر از کلمه کلیدی یکسانی برای چندین مورد استفاده کنید ممکن است گاه سبب پیچیدگی شود. به عنوان مثال، عبارت “Remember that my lockbox is in my closet” (به خاطر داشته باش که گاو صندوق من در کمد است) را به گوگل دستور می‌دهیم. حال اگر بپرسیم “Where is my lockbox?” (گاو صندوق من کجاست؟)، گوگل پاسخ می‌دهد که “پاسپورت ما درون گاوصندوق قرار دارد”!! معمولاً این موضوع، مسئله‌ای ایجاد نمی‌کند اگر به خاطر داشته باشید که برای هر موضوع، کلمه‌ی کلیدی خاصی استفاده کنید.

نحوه حذف دستور Remember

اگر مایلید دستوری را که قبلاً برای به خاطر سپاری به گوگل داده‌اید، حذف کنید، می‌توانید از گوگل بخواهید که آن را فراموش کند. به عنوان مثال: “Ok Google, forget that my passport is in my lock box” (خب گوگل، فراموش کن که پاسپورت من در گاوصندوق است).

نحوه حذف دستور Remember

در این مورد، باید دقت کنید که دقیقاً چه عبارتی را به زبان می‌آورید و دستور درست را بیان کنید. زیرا مثلاً اگر بگوئید: “Ok Google, forget where my passport is” (خب گوگل، فراموش کن که پاسپورت من کجاست)، گوگل متوجه دستور شما نخواهد شد.

  • آیا تاکنون از Google Home و دستور Remember استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با قسمت فناوری مجله قرمز در میان بگذارید!

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Eric Ravenscraft

منبع: howtogeek