دریافت مجوز راندن خودروهای خودران در کالیفرنیای امریکا توسط شرکت سامسونگ شاید در نگاه نخست اندکی عجیب به نظر بیاید. چرا که اکثر علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی، شرکت سامسونگ را بیش از هر چیز به عنوان یک شرکت فعال در زمینه‌ی تولید تلفن‌های هوشمند و محصولات صوتی تصویری می‌شناسند. با این حال کسب مجوز راندن خودروهای خودران در منطقه‌ی کالیفرنیا توسط سامسونگ خبر از حضور این شرکت در عرصه‌های متفاوتی از صنایع پر سود جهان را می‌دهد. برای آگاهی بیشتر از جزئیات این امر می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

بنابر لیست منتشر شده توسط اداره‌ی وسایل نقلیه موتوری منطقه‌ی کالیفرنیای امریکا، شرکت سامسونگ به تازگی موفق به دریافت مجوز راندن خودروهای خودران در خیابان‌های عمومی این منطقه شده است. در لیست مذکور که به تازگی نسخه‌ی به روزرسانی شده‌ی آن در اختیار عموم قرار گرفته است، اسامی شرکت‌هایی مشاهده می‌شود که شرایط مربوط به برنامه‌ی آزمایش خودروهای خودران در خیابان‌های عمومی کالیفرنیا را پذیرفته‌اند. حال نام سامسونگ نیز در کنار سایر نام هایی که پیش‌تر در این لیست وجود داشت، به چشم می‌خورد.

به این ترتیب نام شرکت سامسونگ نیز در کنار اسامی سایر شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که پیش از این عمده فعالیت‌هایشان در دنیای تکنولوژی تعریف می‌شد، اما در طول سال‌های اخیر نسبت به حضور در دنیای خودرو، به خصوص توسعه ی تکنولوژی‌های مربوط به خودروهای خودران، علاقه و تمایل نشان داده‌اند. شرکت‌هایی نظیر اپل، بوش، دلفی، انویدیا و ویمو که در کنار برخی از فعالان شناخته شده‌ی صنعت خودروسازی مانند BMW، General Motors و Volkswagen طی سال‌های اخیر شرایط مربوط به آزمایش خودروهای خودران در خیابان‌های عمومی کالیفرنیا را پذیرفته‌اند و به نوعی در توسعه‌ی تکنولوژی‌های مربوط به تولید این قبیل خودروهای مدرن فعالیت دارند.

خودروهای خودران

دریافت مجوز راندن خودروهای خودران توسط سامسونگ در نقاط مختلف جهان

البته شرکت سامسونگ پیش از دریافت مجوز راندن خودروهای خودران در کالیفرنیای امریکا موفق شده بود در خانه و در کشور کره‌ی جنوبی نیز چنین مجوزی را اخذ کند. فرآیندی که در اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد و شرکت سامسونگ توانست نرم افزارهای اختصاصی مربوط به خودروهای خودران ساخت خود را روی اتومبیل‌های شرکت Hyundai مورد آزمایش قرار دهد.

انتخاب اتومبیل‌های شرکت Hyundai توسط سامسونگ برای انجام مراحل آزمایشی تکنولوژی‌های مربوط به خودروهای خودران در حالی صورت گرفته است که این شرکت هم‌اکنون چیزی نزدیک به ۲۰ درصد از سهام شرکت RSM (شرکت رنو سامسونگ موتورز) را تحت اختیار خود دارد. در واقع این شرکت را می‌توان بخشی از اتحاد میان رنو و نیسان نیز قلمداد کرد. اتحاد دو جانبه‌ای که در حال حاضر به عنوان چهارمین تولید کننده‌ی بزرگ خودرو در جهان شناخته می‌شود. جالب این جا است که شرکت نیسان نیز همانند شرکت سامسونگ مجوز راندن خودروهای خودران در منطقه‌ی کالیفرنیای امریکا را به دست آورده است. با این حال شرکت سامسونگ ترجیح داده در خانه با شرکت Hyundai در زمینه‌ی آزمایش تکنولوژی‌‌های اختصاصی خود در عرصه‌ی خودروهای خودران همکاری کند.

گفتنی است که فعالیت‌های شرکت سامسونگ در زمینه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی‌های مربوط به خودروها خودران در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که آغاز شد. در زمانی که این شرکت موفق و نام آشنای کره‌ای خبر از احداث بخش مجزایی داد که فعالیت‌های آن به جای طراحی و تولید خودروهای خودران روی توسعه‌ی نرم افزارهای مربوط به این قبیل خودروها تمرکز یافته است.

حال شرکت سامسونگ با کسب مجوز راندن خودروهای خودران در کالیفرنیای امریکا، عزم خود را برای رقابتی تنگاتنگ با شرکت‌هایی نظیر اپل جزم کرده است. در واقع شرکت اپل نیز اکنون مدتی است که تمرکز اصلی خود را به جای تولید خودروهای خودران روی توسعه‌ی تکنولوژی‌های نوین مربوط به این گونه خودروها قرار داده است و در حال حاضر یکی از جدی‌ترین رقیبان سامسونگ در این عرصه محسوب می‌شود. با این حال شرکت سامسونگ با ورود به خانه‌ی حریف قصد دارد جای پای خود را در این میدان رقابت محکم‌تر از قبل سازد و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن در دنیای خودروهای خودران داشته باشد. باید منتظر ماند و دید که نتیجه‌ی این رقابت به کجا خواهد انجامید و کدام یک از شرکت‌های فعال در این عرصه می‌توانند دست بالا را در این رقابت داشته باشند.

منبع: ورج (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.