راهنمای خرید خودروی دست دوم

راهنمای خرید خودرو دست دوم

خرید خودروی دست دوم؛ اگر می خواهید هنگام خریدن خودرو بیشترین استفاده را از پول خود کنید ، تصمیم می گیرید که خودروی دست دوم بخرید زیرا خودروی دست دوم همواره ارزش بیشتری نسبت به خودروی نو برای شما داشته است. خودروهای نو درصد زیادی از قیمت خود را به محض اینکه مدتی از آنها استفاده می شود از دست می دهند. اما در مورد خودروهای دست دوم استهلاک آنها تاثیر کمتری بر روی قیمت آنها دارد.

خودروهای دست دوم که یک یا دو سال از تولید آنها می گذرد ارزشمند ترند ، اما بهترین موقعیت پس از سه سال به دست می آید. با فروش تعداد زیادی از خودروهای نو که بخشی از اقتصاد را استفاده می کنند ، خودرویی که به پایان قرارداد اقتصادی خود می رسد از ارزشش کاسته می شود. این خودروها استهلاک زیادی را تجربه کرده اند و باید ۳۰ تا ۵۵ درصد ارزان تر از زمانی که نو بودند به فروش برسند که بستگی به مدل و شرکتی دارد که به دنبال آن هستید.

جمله ی معروفی وجود دارد که می گوید: خودرویی که سه سال از آن گذشته است را بخر و آن را در پنج سالگی بفروش. در هر صورت معانی در این جمله نهفته است. پس از سه سال نهایت استهلاک توسط اولین دارنده به ماشین وارد شده است. اما بسیاری از خرج های ماشین برای مدت دیگری باقی مانده است. در واقع مطالعه ای که اخیرا توسط ارائه دهندگان خدمات پس از فروش صورت گرفته نشان می دهد که پس از پنج سال اعتماد به ماشین شروع به کاهش می کند.

بنابراین اگر شما به دنبال خرید یک خودروی دست دوم هستید ، این می تواند نقطه ی آغاز مناسبی برای این کار باشد. مطمئنا همه بودجه لازم برای خرید خودرویی با سه سال عمر را ندارند و راهنمای بهترین تصیه ها را به شما می دهد تا به راحتی خودرویی که به دنبال آن هستید را بخرید.

پیش از خرید پول خود را  مشخص کنید

اولین کاری که باید بکنید این است که بودجه خود را مدیریت کنید

اولین کاری که باید بکنید این است که بودجه خود را مدیریت کنید و به آن متکی باشید. اگر لازم بود ، بهترین راه برای تامین پول مورد نیاز خود بیابید ، اگر وام شخصی است ، وام خودرو است و یا قرض شخصی است. بررسی کنید که چه مقدار را می توانید برگردانید. سپس محاسبه کنید که چه مقدار باید در هر ماه به عنوان اقساط پرداخت کنید. این کار را انجام دهید تا هنگامی که فروشنده از شما می پرسد چه مقدار از هزینه را می توانید به صورت ماهانه پرداخت کنید ، پاسخی داشته باشید.

در جریان قیمت فروشندگان خودروهای دست دوم قرار بگیرید

راحت ترین راه برای تحقیق در مورد قیمت خودروها جستجوی آنلاین است. این بهترین ملاک و معیار برای اطلاع از قیمت هاست و با تعداد زیادی از خودرو ها که در فضای مجازی وجود دارد نیازی نیست در هنگام خرید خودروی که فکر می کنید مناسب شما نیست عجله کنید. اگر شما به دنبال مدل های شاخصی هستید پس همواره مدل های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

تمام اسناد خودرو را چک کنید

هیچ تضمینی در خودرویی که به همراه اسناد بررسی نشده می آید نیست. با مطمئن شدن از فروشنده آدرس مالک را کاملا دقیق درج کرده است. سپس سپس کارت خودرو را بررسی کنید و شماره پلاک آن را با شماره ای که بر روی خودرو نصب شده چک کنید.

پس از آن  می توانید مدارکی که مرتبط با خدمات و گارانتی آن است را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا نیاز به تمدید گارانتی است یا نه. و رسید فروش خودرو را چک کنید تا مالکیت آن رااثبات کند و پایان هرگونه قرارداد مالی را نشان دهد.

خرید خودرو را در روز روشن و آب و هوای مناسب انجام دهید

باران همچون نور های چراغ شب می تواند رنگ شدگی های خودرو را پنهان کند ، بنابراین خودرو را در آب و هوای مناسب نگاه و امتحان کنید و حتما آن را در روز روشن بررسی کنید. وقت خود را کامل صرف بررسی تمام جنبه های خودرو در داخل و خارج آن کنید. خودروهای قدیمی تر ممکن است سطوح گیج کننده ای داشته باشند بنابراین مهم تر از همه امتحان سیستم دهنده ها و شتاب دهنده است تا از کار کردن مناسب آنها مطمئن شوید. تمام بالابر های شیشه ها را امتحان کنید به یاد داشته باشید که همه آنها با سرعت یکسانی کار کنند. همچنین از کارکرد سیستم تهویه هم مطمئن شوید.

یک بار به صورت امتحانی سوار شوید

خرید بسیار مهم است که مطمئن شوید که خودرو به شکل مناسبی کار می کند و کنترل می شود

بسیار مهم است که مطمئن شوید که خودرو به شکل مناسبی کار می کند و کنترل می شود. و درست همانطور که انتظار دارید کار می کند. آیا به خوبی استارت می زند؟ آیا صدای عجیبی از موتور یا ترمز ها می آید؟ آیا فرمان خودرو به یک طرف می کشد؟ آیا هیچ دود اضافی از اگزوز خودرو خارج می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *