هرچند حدود دو ماه از سال ۱۳۹۶ گذشته است ولی هنوز در اوایل سال هستیم و آشنایی با مدل‌های جدید لباس نه تنها خالی از لطف نیست بلکه برای خانم‌های شیک‌پوش ضروری هم به نظر می‌رسد. با توجه به این که هر سال مدل‌های  جدید و متنوعی از لباس‌ها ارائه می‌شود در ان مقاله قصد داریم جدیدترین مدل‌های لباس زنانه را که کارشناسان مد برای سال جدید معرفی کرده‌اند بیان کنیم. جدیدترین مدل‌های لباس زنانه تنها یک مدل خاص و متمایز نیست بلکه ترندهایی که در تولید و طراحی لباس بیشتر مد نظر طراحان قرار می‌گیرد شامل می‌شود.

گلدوزی

شاید گلدوزی روی لباس خیلی‌ها را به یاد مدل‌های قدیمی و لباس‌های مادربزرگ‌ها بیندازد اما اکنون شاهد نوع جدیدی از گلدوزی روی لباس هستیم که حالتی مدرن و امروزی دارد و کاملا به روز است و تنها محدود به لباس‌های سنتی یا استایل زنانه نیست بلکه این گلدوزی‌های  مدرن روی لباس‌های اسپورت و راحتی مثل شلوار جین و ژاکت‌های ورزشی هم به کار می‌رود و به این لباس‌ها حالتی خودمانی و جذاب می‌دهد. طرح‌های گلدوزی به کار رفته در این لباس‌ها نیز در سال‌های اخیر بیشتر طرح‌های حیوانات و طبیعت و گل‌ها است که به سبک طبیعت گرایی اخیر اشاره دارد.

کفش‌های کتانی که ساده نیستند

اگر از پوشیدن کفش‌های کتانی سفید ساده خسته شده اید و می‌خواهید تنوعی به استایل راحت و ورزشی خود بدهید دوباره شما را با استایل ترکیبی ورزشی و خانمانه آشنا می‌کنیم که این بار در کفش‌ها خود را نشان داده است. از این به بعد کفش‌های کتانی راحت و زیبای شما در رنگ بندی‌های جذاب و متفاوت با سنگ دوزی‌های چشم گیر و گلدوزی‌های ظریف و مدرن نیز در بازار موجود خواهند بود، سبکی جدید و به روز شده برای لباس‌ها تکراری و کسل کننده شما که با آن‌ها می‌توانید سلیقه خاص خود را به رخ بکشید.

شلوار جین با لبه خام و دوخته نشده

در مطالب قبلی درباره مدل‌های جدید شلوار و لباس جین در سال جاری گفتیم و یکی از این مدل‌ها که نسبت به مدل‌های دیگر ساختارشکنی بیشتری دارد شلوارهای جین با لبه‌های دوخته نشده، ریش ریش و نامتقارن است. در سلا‌های قبل تصور می‌شد که این ترند موقتی خواهد بود و ماندگاری چندانی نخواهد داشت اما این شلوارهای جین به شدت محبوب شدند و به نظر نمی‌رسد به این زودی شاهد خروج آن‌ها از دنیای مد باشیم. این شلوارهای جین از جدیدترین مدل‌های لباس زنانه هستند که می‌توانند در خریدهای بعدی شما جایگزین شلوارهای جین تنگ شوند.

پارچه توری

پس از لباس‌های اسپورت و جین نوبت به لباس‌های ظریف و خانمانه می‌رسد. لباس‌های دوخته شده از پارچه توری چیز جدیدی نیستند اما مدل‌های جدیدی که از این لباس‌ها ارائه است مانند بلوز مجلسی، پیراهن و … می‌تواند بهترین انتخاب برای لباس‌های مجلسی مورد نظر شما باشد و حتی می‌توانید این بلوزهای مجلسی را زیر کت و شلوار و کت و دامن مجلسی زیبای خود بپوشید و هم از گرمای تابستان در امان باشید و هم استایلی کاملا شیک و مد روز داشته باشید.

کفش پاشنه بلوکی

کفش‌های پاشنه بلند همیشه میان خانم‌ها محبوب بوده‌اند اما بسیار از خانم‌ها به دلیل دشواری در راه رفتن و حفظ تعادل و همچنین دردهای ناشی از فشار روی عضلات پا قید پوشیدن کفش‌های  پاشنه بلند را می‌زنند. اما یکی از جدیدترین مدل‌های لباس زنانه در بخش اکسسوری کفش‌های پاشنه بلوکی یا پاشنه بلند قطور است. حفظ تعادل  در این کفش‌ها بسیار راحت‌تر است و از آنجایی که سطح مقطع پاشنه این کفش‌ها بزرگ است فشار کمتری به پا وارد می‌شود و درد کمتری را احساس خواهید کرد. با کفش‌های پاشنه بلوکی مدت بیشتری می‌توانید بدون درد راه بروید و برای گردش و پیاده روی کوتاه مدت نیز مناسب هستند.

کیف‌های دایره‌ای

کیف‌های کوچک یا مینی قرار نیست به این زودی‌ها از  مد بیفتند اما چیزی که در مورد آن‌ها در حال تغییر است فرم و شکل این کیف‌ها است. در هر فصل مدل‌ها و طرح‌های متنوعی از این کیف‌ها معرفی می‌شود مانند کیف‌هایی به شکل حیوانات، کتاب و … که یکی از محبوب‌ترین این مدل‌ها برای سال جاری مدل کیف دایره‌ای است. این کیف‌ها نسبت به سایز خود جادارترند و از نظر فرمی نیز تطبیق پذیری بالایی دارند.

سوئیشرت

هرچند سوئیشرت چیزی جدیدی نیست اما قبلا همه ما از این لباس به عنوان یک لباس راحتی و بیشتر در منزل استفاده کرده‌ایم. در حالی که اکنون این لباس به یک لباس مناسب برای حضور در اجتماع و شعار دادن! تبدیل شده است. این سوئیشرت‌ها امروزهه با نوشته‌های جذاب و شخصی شده و همچنین ترکیب با استایل ظریف‌تر مثل منجوق دوزی و گلدوزی و استفاده از پارچه‌های خاص به روز شده است. این لباس را می‌توانید با لباس‌های سبک خانمانه‌تر ترکیب کنید تا به یک خانم به اصطلاح باحال تبدیل شوید.

ترکیب طرح‌های پارچه

در گذشته پوشیدن لباس‌هایی با طرح‌های متفاوت در کنار هم یک اشتباه مد محسوب می‌شد اما مختصصان و چهره‌های مد در سال‌های اخیر نشان دادند که این کار نه تنها اشتباه نیست بلکه اگر درست انجام شود شما را به یکی از شیک‌پوش‌ترین افراد حاضر تبدیل خواهد کرد. در سال گذشته این ترند بسیار محبوب شد و به یکی از جدیدترین مدل‌های لباس زنانه تبدیل شد همچنین  روش‌ها و قوانین خاصی برای ترکیب درست طرح‌ها با یکدیگر مطرح شد که در مطالب آینده در مجله قرمز بیشتر در مورد آن سخن خواهیم گفت.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)