عینک آفتابی یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های کاربردی به خصوص در فصل تابستان است و مدل‌های عینک آفتابی تاثیر زیادی در شیک شدن استایل روزمره شما دارد. اگرچه عینک آفتابی یک وسیله کاربردی و ضروری است که چشمان شما را از اشعه‌های مضر خورشید حفظ می‌کند اما تنها از نظر کاربردی مطرح نیست و همین اکسسوری کوچک و ساده می‌تواند یک استایل ساده را به استایلی شیک و سطح بالا تبدیل کند. با در نظر داشتن این مزایا، ترندها در عینک آفتابی از اهمیت زیادی برخوردارند و افراد شیک پوش همیشه به دنبال جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی هستند تا با کمک آن استایل خود را به روز کنند. اما در حال حاضر جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی کدامند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌های عینک آفتابی را که امسال مد روز خواهند بود به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه نیز با یک ترفند جالب و موثر برای جلوگیری از سر خوردن عینک آفتابی روی صورت خود آشنا خواهید شد.

عینک آفتابی گربه‌ای از تطبیق پذیرترین مدل‌های عینک آفتابی

همان طور که می‌دانید عینک آفتابی گربه‌ای فرم کشیده‌ای دارد و فریم آن در دو سوی عینک به سمت گوشه‌ها کشیده می‌شوند تا شکلی شبیه به چشمان گربه را پیدا کنند. این فرم زیبا و کلاسیک از دهه‌های قبل مد روز بوده است و محبوبیت آن به حدی است که می‌توان آن را در دسته عینک‌های کلاسیک قرار داد. البته جزئیات مربوط به این مدل در هر دوره تغییر می‌کند مثلا در حال حاضر فریم‌های رنگی نیمه شفاف برای این عینک‌ها محبوب‌تر هستند و خانم‌های خوش سلیقه می‌توانند رنگ عینک خود را با لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر خود هماهنگ کنند. شاید مزیت اصلی عینک‌های گربه‌ای در تطبیق پذیری آن‌ها باشد. این به آن معنا است که شما با هر فرم صورت می‌توانید عینک گربه‌ای بزنید و نگران این نباشید که عینک به شما می‌آید یا خیر. این نوع عینک‌ها استایل ظریف و خانمانه‌ای دارند و اگر به دنبال یک استایل خانمانه برای امسال هستید عینک آفتابی گربه‌ای در رنگ‌های زیبا و دلخواه شما قطعا بهترین انتخاب است.

شیک‌ترین و جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی

عینک با فریم پلنگی از جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی

طرح پلنگی از طرح‌هایی است که هرگز نمی‌توان انگ از مد افتادن به آن زد و در چند دهه اخیر نه تنها لباس‌های پلنگی زنانه همیشه مد روز بوده‌اند بلکه اکسسوری‌های طرح پلنگی هم همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند. پس جای تعجبی ندارد اگر ببینیم که این طرح به دنیای عینک‌های آفتابی هم راه پیدا کرده است. در عینک‌های مدل قدیمی به دلیل ظریف بودن فریم، پیاده کردن طرح و نقش روی آن ساده نبود اما این روزها فریم‌های بزرگ و ضخیم مد روز هستند و به راحتی می‌توان طرح پلنگی را روی آن ایجاد کرد. حال اگر رنگ لنز عینک هم کمی متفاوت و خاص باشد این طرح جذابیت بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین فارغ از این که فریم عینک شما چه شکلی داشته باشد طرح پلنگی برای آن یک طرح مدل جدید و جذاب برای شما خواهد بود و شما به سادگی می‌توانید آن را با سایر لباس‌ها و اکسسوری‌های پلنگی خود هماهنگ کنید.

شیک‌ترین و جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی

عینک خلبانی با لنز رزگلد از محبوب‌ترین مدل‌های عینک آفتابی

اگر به دنبال یک مدل کلاسیک برای عینک خود هستید که هم در حال حاضر مد روز باشد و هیچ زمان دیگری هم از مد نیفتد عینک خلبانی را به شما توصیه می‌کنیم. این مدل عینک به به عینک سیمی هم معروف است فریم بسیار نازکی دارد که فلزی است و برای خانم‌هایی که به فریم فلزی علاقه دارند بهترین گزینه است. در این مدل عینک از آنجایی که فریم چندان به چشم نمی‌آید لنز عینک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شما می‌توانید برای ارتقاء مدل عینک از لنزهایی استفاده کنید که رنگ خاص و چشمگیری دارند. در حال حاضر رنگ رزگلد جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها در دنیای اکسسوری است و یک عینک با لنز رزگلد هم زیبایی و جلوه خاصی به استایل شما خواهد داد و شما می‌توانید آن را با قاب گوشی یا جواهرات و اکسسوری‌های دیگر خود هماهنگ انتخاب کنید.

شیک‌ترین و جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی

عینک کائوچویی از کلاسیک‌ترین مدل‌های عینک آفتابی

عینک‌های کائوچویی که به عینک‌های ویفری هم معروف هستند از مدل‌های کلاسیک عینک آفتابی به شمار می‌روند این عینک‌ها تاریخچه خاصی برای خود دارند و در دهه ۱۹۵۰ توسط برند ریبن معرفی شده و به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های عینک در آن دوران و دوران بعد تبدیل شدند. جنس قاب عینک‌های کائوچویی از پلاستیک استات است و همین مساله باعث شده است که این عینک‌ها بسیار سبک، شیک و مقاوم باشند. بر خلاف تصور خیلی‌ها عینک‌های کائوچویی محدود به مدل‌های مردانه نیستند و خانم‌ها هم می‌توانند از این مدل‌ها استفاده کنند. مدل‌های جدید این عینک‌ها نسبت به گذشته به روزتر شده‌اند و مدرن‌تر هستند و برای خانم‌هایی که رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای را برای  عینک خود ترجیح می‌دهند و دوست ندارند سراغ رنگ‌های شاد و روشن بروند این مدل بهترین انتخاب است چون تطبیق پذیری بالایی هم دارد و به همه می‌آید.

شیک‌ترین و جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی

عینک آفتابی باریک از به روزترین مدل‌های عینک آفتابی

اگر جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی را در فصل‌های اخیر دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که دوران عینک‌های بزرگ و عریض که نیمی از صورت را می‌پوشاند به سر آمده است و عینک‌های آفتابی باریک در مدل‌های مختلف جای آن‌ها را گرفته‌اند. این عینک‌ها که در هه ۹۰ میلادی مد روز بودند و با فیلم ماتریکس محبوب‌تر هم شدند دوباره به دنیای مد بازگشته‌اند. اما این بار این عینک‌ها فرمی به روزتر و مدرن‌تر دارند و با عصر جدید بیشتر هماهنگ شده‌اند. حال اگر شما از علاقمندان به عینک‌های باریک هستید می‌توانید از میان مدل‌های متنوع و زیبایی آن یک مدل را برای خودتان انتخاب کنید و استایل خود را با دوران جدید وفق داده و به روز کنید.

شیک‌ترین و جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی

با این ترفند از سر خوردن عینک آفتابی روی صورت خود پیشگیری کنید

فرض کنید در یک روز گرم در حال قدم زدن در خیابان هستید، گرمای هوا کلافه کننده است، صورت شما عرق کرده و عینک آفتابی که قرار است چشمان شما را از نور خورشید حفظ کند روی بینی شما سر می‌خورد و هر چند ثانیه یک بار باید آن را سر جای خودش برگردانید. حال اگر دستان شما خالی نباشد و در حال رانندگی یا حمل خریدهای خود هم باشید این کار بسیار دشوار خواهد شد. در این شرایط چه باید کرد؟ خوشبختانه یک روش موثر برای جلوگیری از سر خوردن عینک روی بینی وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید و در روزهای گرم و آفتابی آزاردهنده کمتر اذیت شوید. تنها چیزی که برای اجرای این ترفند به آن نیاز دارید یک پرایمر سایه است. اگر اهل سایه زدن باشید احتمالا پرایمر مخصوص سایه هم در منزل خود دارید، این پرایمر با یکدست کردن سطح پلک زمینه مناسبی را برای سایه زدن فراهم می‌کند و باعث می‌شود که دوام سایه بیشتر شود چون سایه چشم به دلیل تعریق و رطوبتی که در سطح پلک‌ها ایجاد می‌شود مستعد چروک شدن و از بین رفتن است اما استفاده از پرایمر این مشکل را تا حد زیادی حل می‌کند.

شیک‌ترین و جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی

حال شما می‌توانید از این ویژگی پرایمر برای برای جلوگیری از سر خوردن عینک آفتابی هم استفاده کنید. فقط کافی است مقدار کمی از این پرایمر را روی بالای بینی یعنی قسمتی که پل عینک با بینی شما در تماس است بمالید. پرایمر سطحی مات بدون عرق به وجود می‌آورد که عینک به خوبی روی آن می‌ایستد و به سادگی سر نمی‌خورد. پس از این به بعد وقتی در یک روز تابستانی در حال آماده شدن برای رفتن به بیرون از منزل هستید هنگام آرایش چشم کافی است کمی از پرایمر سایه را روی بینی هم بزنید تا روزی کم دردسرتر را پیش رو داشته باشید. خوشبختانه این روش برای عینک‌های معمولی هم جواب می‌دهد و خانم‌های عینکی هم می‌توانند دردسر سر خوردن عینک روی بینی را برای همیشه برطرف کنند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)