پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گوشی گلکسی نوت ۸ به تازگی از راه رسیده تا ناکامی‌های برادر بزرگ‌تر خود در سال گذشته را جبران کند. با این حال قیمت بالای گلکسی نوت ۸ شاید این اجازه را به محصول جدید سامسونگ ندهد تا بتواند به خوبی از تمام کاربران دل‌چرکین دلجویی کند. به همین دلیل بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند پس از مشاهده‌ی قیمت گزاف این گوشی دنبال مدل‌های ارزان‌تری می‌گردند تا بلکه بتوانند آن‌ها را جایگزین انتخاب گلکسی نوت ۸ نمایند. در مطلب پیش رو با تعدادی از این گزینه‌های ارزان‌تر آشنا خواهیم شد. پس در صورت تمایل می‌توانید همچنان با مجله قرمز همراه باشید.

گرچه گلکسی نوت ۸ در مجموع گوشی گران قیمتی محسوب می‌شود، اما پیش‌تر در قالب این مطلب به دلایلی که می‌تواند قیمت این گوشی را تاحدی موجه جلوه دهد، اشاره کرده بودیم. با این حال شاید این دلایل هنوز هم برای عده‌ای قانع کننده نباشد. بنابراین می‌توانید ادامه‌ی این مطلب را از نظر بگذرانید تا با برخی از گزینه‌هایی که قابلیت جایگزینی با پرچمدار جدید و گران قیمت سامسونگ را دارند، آشنا شوید. البته باید به این نکته توجه داشت که این گوشی‌ها در عمل مدل‌های ارزان قیمت موجود در بازار محسوب نمی‌شوند و تنها نسبت به گلکسی نوت ۸ مدل‌های ارزان‌تری به شمار می‌روند.

سامسونگ گلکسی

نخستین جایگزین گلکسی نوت ۸ : گوشی Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus

هرچند اندکی قبل در قالب این مطلب به برتری‌های گوشی گلکسی نوت ۸ نسبت به گلکسی اس ۸ اشاره کرده بودیم، اما همچنان گوشی گلکسی اس ۸ و نسخه‌ی پلاس این محصول می‌تواند به عنوان انتخابی ارزان قیمت‌تر نسبت به گوشی گلکسی نوت ۸ محسوب شود. از جمله دلایلی که می‌تواند گوشی گلکسی اس ۸ را به جایگزینی مناسب برای گلکسی نوت ۸ تبدیل کند، نوع طراحی این محصول و صفحه نمایش خمیده‌ی آن است. خصوصیتی که از لحاظ ظاهر شباهت‌های نزدیکی را با پرچمدار جدید سامسونگ ایجاد می‌کند.

در این میان نسخه‌ی پلاس این گوشی حتی به لحاظ اندازه‌ی صفحه نمایش هم کاملا نزدیک به گوشی گلکسی نوت ۸ بوده و تنها یک دهم اینچ از پرچمدار جدید و گران قیمت سامسونگ کوچک‌تر است. گذشته از آن می‌توان قابلیت‌های جدیدی نظیر امکان شارژ بی‌سیم، اسکنر عنبیه چشم و ضد آب بودن را در این گوشی نیز مشاهده کرد. بنابراین کسانی که به دنبال گزینه‌های مناسبی نزدیک به گلکسی نوت ۸ اما با قیمت پایین‌تر نسبت به آن می‌گردند، می‌توانند با خیال راحت به سراغ دو گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بروند.

گوشی ال جی

دومین جایگزین گلکسی نوت ۸ : گوشی LG G6

آن دسته از کاربرانی که گوشی گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ را به لحاظ قیمت گزینه‌ای چندان مناسب برای جایگزینی با گلکسی نوت ۸ نمی‌دانند، می‌توانند به جای سامسونگ به سراغ دیگر برند کره‌ای شناخته شده در بازار یعنی ال جی رفته و گوشی G6 را انتخاب کنند. با وجود این که شاید گوشی G6 به لحاظ برخورداری از برخی امکانات جانبی نسبت به گوشی گلکسی اس ۸ پلاس کم بیاورد، اما این موضوع در رابطه با امکانات اصلی و کاربردی این تلفن هوشمند چندان صادق نیست.

به عنوان مثال شما با در اختیار داشتن گوشی G6 ال جی علاوه بر برخورداری از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، از وجود یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نیز بهره‌مند می‌شوید. دوربینی که می‌تواند مهم‌ترین نیازهای روزمره‌ی شما را برآورده کند. بنابراین اگر به دنبال گزینه‌ای کاملا ارزان‌تر نسبت به گوشی گلکسی نوت ۸ می‌گردید، بهتر است شانس خود را با گوشی LG G6 امتحان کنید.

وان پلاس

سومین جایگزین گلکسی نوت ۸ : گوشی OnePlus 5

گوشی چینی وان پلاس در حال حاضر یکی از معدود محصولاتی است که می‌تواند در زمینه‌ی بهره‌مندی از دوربینی با لنز دوگانه به رقابت با گلکسی نوت ۸ بپردازد و در عین حال از قیمت پایین‌تری نسبت به پرچمدار جدید سامسونگ برخوردار باشد. بر این اساس اگر با طراحی نه چندان فوق‌العاده‌ی این گوشی و عدم برخورداری آن از حافظه‌ی ذخیره سازی اضافه مشکلی نداشته باشید، وان پلاس ۵ یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای جایگزینی با گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ خواهد بود.

در این میان علاوه بر وجود دوربین کارآمد، سرعت بالای کار با این گوشی، که به لطف بهره‌مندی آن از پردازنده‌ی Snapdragon 835 رقم خورده است، در کنار دوام و سرعت قابل توجه شارژ باتری آن هم از دیگر نقاط قوت گوشی وان پلاس ۵ به شمار می‌رود. در کنار موارد فوق می‌توان به برخورداری گوشی وان پلاس ۵ از حسگر اثر انگشت نیز اشاره کرد. البته این گوشی جدید برخلاف بسیاری از رقبای خود از خاصیت ضد آب بودن برخوردار نیست. اما از آن‌جا که نمی‌خواهید گوشی‌تان را همراه با خود به حمام ببرید، می‌توانید از این موضوع چشم‌پوشی کرده و به جای انتخاب گلکسی نوت ۸، وان پلاس ۵ را برگزینید.

موتو Z2

چهارمین جایگزین گلکسی نوت ۸ : گوشی Moto Z2 Force

برخورداری از دوربین اصلی دوازده مگاپیکسلی در کنار بهره‌مندی از پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۸۳۵، از گوشی پرتوان موتورولا یعنی Moto Z2 Force گزینه‌ای قابل توجه برای جایگزینی با گلکسی نوت ۸ ساخته است. البته به لیست نقاط قوت این گوشی می‌توان موارد دیگری نظیر برخورداری از حسگر اثر انگشت، صفحه نمایش ضد ضربه و وجود حالت مغناطیسی در کنار قابلیت Snap On برای بخشیدن دوام بیشتر به باتری این محصول را نیز اضافه کرد. به این ترتیب آن دسته از کاربرانی که در عوض خریدن گلکسی نوت ۸ به دنبال انتخاب Moto Z2 Force هستند، می‌توانند با خیال راحت‌تری به سراغ این گوشی رفته و جیب خود را کمتر خالی کنند.

گوشی موتو پلی

پنجمین جایگزین گلکسی نوت ۸ : گوشی Moto Z2 Play

اگر از انتخاب محصولات پرچمدار ناتوان هستید و به دنبال جایگزینی یک گوشی نسبتا میان رده با گلکسی نوت ۸ می‌گردید، می‌توانید به سراغ دیگر محصول موتورولا یعنی گوشی Moto Z2 Play بروید. محصولی که همانند نسخه‌ی Force از دوام باتری بالایی برخوردار بوده و امکانات مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این میان برخی از قابلیت‌های کاربردی موجود در نسخه‌ی Force نظیر Snap On در این گوشی موتورولا نیز مشاهده می‌شود. هرچند که به لحاظ توان و قدرت کلی شاید نتوان گوشی گلکسی نوت ۸ را با گوشی Moto Z2 Play مقایسه کرد، اما هنگامی که پای قیمت به میان می‌آید باید قید بسیاری از امکانات و قابلیت‌ها را زد.

گوشی اچ تی سی

ششمین جایگزین گلکسی نوت ۸ : گوشی HTC U11

هرچند که شرکت اچ تی سی در حال حاضر آن روند رو به رشد گذشته را تجربه نمی‌کند، اما هنوز هم می‌توان از محصولات شاخص ساخت این شرکت انتظار برخورداری از کیفیت بالایی را داشت. در این میان گوشی HTC U11 نیز با امکانات و قابلیت‌های مهم خود بخش مهمی از این انتظارات را برآورده می‌کند. از جمله ویژگی‌های مثبت گوشی HTC U11 می‌توان به بهره‌مندی آن از قدرت مناسب و همچنین مقاومت در برابر آب و رطوبت اشاره کرد.

افزون بر آن صفحه نمایش بزرگ و طراحی مناسب این محصول (البته به جز کناره‌ها) نیز از دیگر نکات قابل توجه این تلفن هوشمند محسوب می‌شود. شاید تنها بتوان باتری نه چندان مقاوم این گوشی را به عنوان یکی از نقاط ضعف آن در نظر گرفت. نقطه ضعفی که البته این روزها نمونه‌های مشابه با آن در بسیاری از تلفن‌های هوشمند ریز و درشت مشاهده می‌شود. در هر حال گوشی HTC U11 نیز با قابلیت‌ها و توانایی‌های خود می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب و قابل انتخاب برای جایگزینی با گلکسی نوت ۸ باشد.

گوشی آیفون

هفتمین جایگزین گلکسی نوت ۸ : گوشی iPhone SE

هنگامی که بحث جابه‌جایی یا جایگزینی مدل خاصی از تلفن‌ هوشمند با سایر مدل‌های موجود در بازار به میان می‌آید، همواره یکی از گزینه‌های قابل انتخاب محصولی از خانواده‌ی آیفون خواهد بود. در این‌جا نیز پای گوشی iPhone SE به عنوان یکی از ارزان قیمت‌ترین اعضای خانواده‌ی آیفون به میدان باز می‌شود. محصولی که به تازگی با فرآیند ارتقا در فضای ذخیره سازی خود همراه بوده و افزایش این فضا به میزان ۱۲۸ گیگابایت جهش قابل توجهی برای کاربران علاقه‌مند به استفاده از این محصول محسوب می‌شود. هرچند که گزینه‌های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی موجود در بازار هم می‌تواند انتخاب مناسبی جلوه کند.

گرچه گوشی iPhone SE محصولی نوین از خانواده‌ی آیفون محسوب نمی‌شود و برخی از قابلیت‌های آن اکنون ممکن است چندان به روز جلوه نکند، اما در صورتی که با اندازه‌ی جمع و جور و ۴ اینچی صفحه نمایش آن مشکلی نداشته باشید، می‌توانید روی این گوشی به عنوان یک یاور همیشه همراه و قابل اعتماد حساب کنید.

البته باید این را هم در نظر گرفت که این عضو ریزه میزه از خانواده‌ی آیفون به دلیل بهره‌مندی از قیمت پایین‌تر نسبت به سایر اعضای خانواده، از وجود برخی قابلیت‌ها نظیر قابلیت ۳D Touch بی‌بهره است. اما در عوض شما می‌توانید با در اختیار داشتن این گوشی از وجود درگاه هدفون بهره‌مند شوید. گزینه‌ای که به نظر می‌رسد در نسخه‌های جدید خانواده‌ی آیفون تنها به یک خاطره تبدیل شده است. در هر حال گوشی iPhone SE به لحاظ قیمت گزینه‌ای قابل جایگزین با گلکسی نوت ۸ خواهد بود. خصوصا برای آن دسته از کاربرانی که استفاده از محصولات آیفون و مبتنی بر سیستم عامل iOS همیشه جزو اولویت‌های اصلی‌شان به شمار می‌رود.

سایر گوشی های

هشتمین جایگزین گلکسی نوت ۸ : سایر محصولات شاخص موجود در بازار

با به بازار آمدن پرچمداران جدیدی نظیر LG V30 و همچنین نسخه‌ی جدید آیفون یا نسخه‌ی جدید گوشی پیکسل گوگل، نسخه‌های پیشین این محصولات مانند LG V20، Google Pixel، Pixel XL، iPhone 7 و iPhone 7 Plus با افت قیمت همراه خواهند شد و می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای در اختیار گرفتن جلوه کنند. به این ترتیب آن دسته از کسانی که در زمان انتشار این محصولات از توانایی چندانی برای خرید آن‌ها برخوردار نبودند اکنون می‌توانند با دست و بال بازتری به سراغ این گوشی‌ها بروند. گوشی‌هایی که قادرند جایگزین نسبتا مناسبی برای گلکسی نوت ۸ باشند.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.