تیرگی‌های اطراف چشم بر اثر عوامل مختلف مثل بیخوابی، خستگی، آلرژی و مشکلات  عصبی به وجود می‌آیند و گاهی به طور ژنتیکی در فرد وجود دارند. تیرگی‌های اطراف چشم گاهی قابل درمان و برطرف شدن هستند اما گاهی (به خصوص زمانی که ژنتیکی و ذاتی هستند) قابل درمان نیستند و تنها راه پیش رو، استفاده از لوازم آرایشی برای پوشاندن این تیرگی‌ها است. راه‌های مختلفی برای پوشاندن تیرگی‌های اطراف چشم وجود دارد اما اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای آن‌ها را بپوشانید و برطرف کنید تصحیح رنگ بهترین گزینه است. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که چطور از ابزارهای تصحیح رنگ برای پوشاندن کامل تیرگی‌های اطراف چشم استفاده کنید.

تصحیح رنگ

پوست شما به دلایل مختلفی ممکن است در قسمت‌های مختلفی دچار تغییر رنگ شود و رنگ آن در همه سطح پوست یکسان نباشد. در این شرایط تنها یک لایه کرم پودر نمی‌تواند پوست شما را یکدست و زیبا کند. حتی استفاده از کانسیلر هم ممکن است اگر کاملی روی پوشانندگی پوست نداشته باشد و رنگ‌های موجود در آن را خنثی نکند. ابزارها و کرم‌های تصحیح رنگ راه حلی هستند که متخصصان در این شرایط پیشنهاد می‌کنند. اگر مقالات قبلی مجله قرمز را مطالعه کرده باشید احتمالا با اصول تصحیح رنگ و روش انجام آن تا اندازه‌ای آشنایی دارید.

تیرگی‌های اطراف چشم

از تصحیح کننده‌های رنگ می‌توان برای محو کردن و پوشاندن انواع تیرگی‌ها، لک‌های پوستی، جوش و جای جوش استفاده کرد و ظاهری حرفه‌ای‌تر و زیباتر به آرایش داد. ابزارهای تصحیح رنگ (که گاهی با کانسیلرها اشتباه گرفته می‌شوند اما به آن‌ها کانسیلرهای رنگی هم گفته می‌شود) در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و شاید در نگاه اول استفاده از آن‌ها کمی ترسناک به نظر برسد و تصور شود که تنها آرایشگران حرفه‌ای می‌توانند از این ابزارها استفاده کنند. اما واقعیت این است که هر کسی با دانستن اصول تصحیح رنگ می‌تواند این کار را انجام دهد و آرایشی کامل و حرفه‌ای داشته باشد.

تیرگی‌های اطراف چشم

همان طور که می‌دانید تصحیح رنگ برپایه اصل رنگ‌های مکمل شکل گرفته است یعنی هر رنگی توسط رنگ مکمل آن خنثی می‌شود و بیرنگ به نظر می‌رسد. در مورد لکه‌های پوستی هم شرایط به همین ترتیب است یعنی مثلا اگر رنگ لکه تیره روی پوست شما قرمز باشد شما می‌توانید با یک پوشاننده به رنگ سبز (که رنگ مقابل قرمز در چرخ رنگ است) قرمزی آن را خنثی کنید. اما در مورد تیرگی‌های اطراف چشم چطور می‌توان از تصحیح رنگ استفاده کرد؟ این سوالی است که در این مقاله از مجله قرمز به آن پاسخ خواهیم داد.

تیرگی‌های اطراف چشم

استفاده از تصحیح رنگ برای پوشاندن تیرگی‌های اطراف چشم

شاید برای کسانی که با اصول هنری آشنایی ندارند به خاطر سپردن رنگ‌های مکمل کار ساده‌ای نباشد و هر کسی نتواند به چرخ رنگ و رنگ‌های مقابل آن دسترسی داشته باشد. به همین دلیل کارشناسان این قوانین را با یک تمثیل عامیانه برای شما ساده‌تر کرده‌اند : موز برای گیلاس و پرتقال برای بلوبری. به عبارت دیگر، رنگ‌های زرد و سبز لکه‌هایی را که ته رنگ قرمز دارند خنثی می‌کنند و رنگ‌های هلویی و نارنجی هم لکه‌های با ته رنگ آبی را پوشش می‌دهند. البته این اصل تا حد زیادی به رنگ پوست شما هم بستگی دارد که در ادامه به آن هم خواهیم پرداخت.

تیرگی‌های اطراف چشم

برای پوشش دادن تیرگی‌های اطراف چشم شما باید رنگی را که متضاد با رنگ تیرگی اطراف چشم است پیدا کنید و پس از پوشش دادن تیرگی‌ها با آن، از یک کانسیلر که دقیقا همرنگ پوست شما است استفاده کنید. نتیجه حاصل از این کار قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. اما چه رنگی برای محو کردن تیرگی‌های اطراف چشم مناسب است؟ کارشناسان توصیه می‌کنند برای این کار ترجیحا از رنگ‌های طیف صورتی و هلویی استفاده کنید تا رنگ آبی ناشی از رگ‌های خونی اطراف چشم خنثی شود. پس از آن می‌توانید با کانسیلر روزمره خود این رنگ‌ها را بپوشانید و سطح پوست خود را صاف و یکدست نشان دهید. اما اگر احساس می‌کنید تیرگی‌های اطراف چشمان شما ته رنگ زرد دارند باید از رنگ‌های خانواده قرمز و زرشکی برای خنثی کردن این زردی استفاده کنید.

تیرگی‌های اطراف چشم

استفاده از تصحیح کننده‌های رنگ برای پوشش دادن لکه‌های پوستی

اگر دچار جوش و قرمزی و التهاب در پوست هستید نگران نباشید چون این قرمزی‌ها به سادگی با تصحیح رنگ پوشانده و محو می‌شوند. از همان ترفندی که در مورد تیرگی‌های اطراف چشم گفته شد استفاده کنید و این قرمزی را خنثی کنید سپس با کانسیلر همه چیز را پوشش داده و سطح پوست خود را یکدست نشان دهید. فقط فراموش نکنید که در پایان کار لبه‌های کانسیلر را کاملا محو کنید تا مرز آن با بقیه پوست شما مشخص نباشد. این شبیه همان تکنیکی است که برای پوشش دادن تتوها روی بازو و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار ابتدا از یک تصحیح کننده متناسب با لکه و رنگ پوست استفاده می‌شود سپس با مقدار زیادی کانسیلر این لکه پوشش داده می‌شود. پس اگر دچار آکنه و قرمزی و لک ناشی از جوش هستید ابتدا روی هر لکه مقداری تصحیح کننده با رنگ مناسب بزنید سپس با یک کانسیلر این لکه‌ها را بپوشانید.

تیرگی‌های اطراف چشم

رنگ مناسب پوست شما برای تصحیح رنگ

همان طور که گفتیم رنگ مناسب برای تصحیح رنگ علاوه بر رنگ لکه پوستی و تیرگی به رنگ پوست خود شما هم بستگی دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند همیشه از رنگ‌های گرم برای این کار استفاده کنید چون رنگ‌های گرم از خاکستری شدن لکه‌های پوستی پس از تصحیح رنگ جلوگیری می‌کنند. هرچه پوست شما تیره‌تر باشد باید از رنگ‌های گرم‌تری استفاده کنید تا رنگ واقعی پوست شما خود را نشان دهد در غیر این صورت ممکن است پوست شما خاکستری یا بنفش به نظر برسد. اما اگر پوست روشنی دارید سعی کنید از تصحیح کننده‌هایی استفاده کنید که ته رنگ صورتی دارند. به این ترتیب پوست شما روشن‌تر و یکدست‌تر به نظر خواهد رسید. اما اگر پوست متوسط تا تیره دارید از رنگ‌های هلویی و زرد برای تصحیح رنگ تیرگی‌ها کمک بگیرید که میزان گرمی و تیرگی این رنگ‌ها به میزان تیرگی پوست شما بستگی دارد. اگر پوست شما زیتونی است رنگ خردلی با ته رنگ سبز به خوبی با پوست شما ترکیب شده و آن را یکدست و زیبا نشان خواهد داد.

تیرگی‌های اطراف چشم

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)