بی‌تردید گوشی Moto Z2 Force یکی از پرچمداران اصلی شرکت موتورولا در سال جاری محسوب می‌شود و جزو محصولات مورد انتظار این شرکت به شمار می‌رود. با این حال بسیاری از کسانی که در انتظار ملاقات با گوشی Moto Z2 Force به سر می‌برند، در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات ظاهری و باطنی این محصول در دست ندارند. اما هرازگاه شاهد انتشار تصاویر تازه‌ای هستیم که نکات جدیدی را در رابطه با پرچمدار مورد انتظار موتورولا در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

جدیدترین نسخه از تصاویر یاد شده به تازگی در اختیار چشم انتظاران گوشی Moto Z2 Force قرار گرفته است (همین تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید). در واقع این تصویر جدید شباهت نزدیکی به تصاویر پیش‌تر منتشر شده از گوشی Moto Z2 Force دارد و دانسته‌های پیشین مربوط به پرچمدار مورد انتظار موتورولا را کم و بیش تایید می‌کند.

آن‌چه از گوشی Moto Z2 Force می‌دانیم

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در ساخت گوشی Moto Z2 Force موتورولا از چیپ‌ست Snapdragon 835 استفاده شده است. بر این اساس می‌توان قدرت و توان مناسبی را از این گوشی جدید هنگام انجام فعالیت‌های پردازشی مختلف شاهد بود. همچنین به نظر می‌رسد روند ارتقا یافتن گوشی Moto Z Force نسبت به Moto Z که در سال گذشته شاهد آن بودیم، امسال نیز به همان سبک و سیاق در دو گوشی Moto Z2 و Moto Z2 Force ادامه خواهد یافت. به این معنی که گوشی Moto Z2 Force نیز به لحاظ بهره‌مندی از برخی خصوصیات ظاهری و درونی کاملا جلوتر از مدل Moto Z2 حرکت خواهد کرد.

گوشی موتورولا

به عنوان مثال می‌توان به احتمال بهره بردن گوشی Moto Z2 Force از صفحه نمایش ضد ضربه اشاره کرد. قابلیتی که در گوشی Moto Z Force نیز وجود داشت و یک امکان اضافه نسبت به گوشی Moto Z به شمار می‌رفت. گذشته از آن به نظر می‌رسد که گوشی Moto Z2 Force نیز همانند مدل Moto Z Force امکان برقراری سریع ارتباط و اتصال با لوازم جانبی ویژه‌ی موتورولا یا همان موتو مادها (Moto Mods) را خواهد داشت.

بر اساس تصاویر مختلف منتشر شده از گوشی Moto Z2 Force (چه تصاویر جدید و چه قدیم) می‌توان ادعا کرد که این گوشی از یک دوربین عقب جدید مبتنی بر دو لنز بهره می‌برد. دوربینی که مسلما کیفیت بالاتری را نسبت به مورد مشابه در گوشی Moto Z2 در اختیار کاربران خود قرار خواهد دارد. سوای آن رابط موتود مادز این گوشی نیز در قسمت زیرین بدنه‌ی آن خودنمایی می‌کند و بر همین اساس نمی‌توان وجود آن را کتمان کرد.

آن‌چه در تصاویر پیشین منتشر شده از گوشی Moto Z2 Force به چشم می‌خورد و در تصویر جدید منتشر شده از این محصول نیز به همان ترتیب مشاهده می‌شود، وجود نوارهای چند گانه‌ای است که با رنگ‌های متفاوت (نسبت به رنگ بدنه) روی لبه‌های این گوشی قرار گرفته‌اند. نوارهایی که به نظر می‌رسد برای بهبود دریافت سیگنال در این گوشی طراحی شده‌اند.

با اندکی دقت می‌توان ادعا کرد که در قسمت جلوی این گوشی نیز جزییات مهمی به چشم می‌خورد. جزییاتی که وجودشان در تمام تصاویری که تا کنون از گوشی Moto Z2 Force منتشر شده‌اند احساس می‌شود. شاید مهم‌ترین قسمت این جزییات به گودی بخش پایینی این گوشی مربوط شود. گودی قابل ملاحظه‌ای که می‌تواند وجود دکمه‌ی Home گوشی Moto Z2 Force را با قابلیت تازه‌ای نظیر  اسکنر حسگر اثر انگشت کامل کند.

در هر حال گوشی Moto Z2 Force به طور قطع یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت موتورولا در سال ۲۰۱۷ میلادی به شمار می‌رود. بر همین اساس دیر یا زود باید منتظر معرفی آن بود. در مجموع به نظر نمی‌رسد نسخه‌ی نهایی پرچمدار جدید موتورولا (که احتمالا به زودی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود) حداقل به لحاظ شکل ظاهری تفاوت چندانی با تصاویری که تا کنون از آن منتشر شده است داشته باشد. باید دید که گوشی Moto Z2 Force در چه زمانی از تاریکی بیرون خواهد آمد و به شکل رسمی از آن رونمایی خواهد شد.

منبع: تک رادار (همراه با تحلیل، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.