شیکپوشی نیاز به داشتن لباس‌های زیاد و نامحدود ندارد اما داشتن لباس‌های محدود می‌تواند شما را به ورطه پوشیدن لباس‌های تکراری بکشاند. اگر مهارت کافی در هنر ترکیب لباس داشته باشید می‌توانید با داشتن لباس‌های محدود هم ترکیبات متنوعی بسازید و حتی از  لباس‌های قدیمی و بسیار استفاده شده خود به روشی جدید در ترکیب آن‌ها بهره ببرید. پس لباس‌های تکراری و کسل کننده خود را نگه دارید چون در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز در چند نکته به شما آموزش خواهیم داد که چطور با پوشیدن لباس‌های تکراری و قدیمی خود به روشی جدید و جالب استفاده کنید.

اولیویا پالرمو ستاره دنیای مد که یکی از شیکپوش‌ترین زنان جهان هم هست معتقد است شیکپوش بودن نیاز به داشتن لباس‌های گران و متعدد ندارد. او راز شیکپوشی خود را در استفاده مجدد از لباس‌هایی تکراری اما به روش جدید می‌داند. شاید این نکته یک نکته مثبت در مورد مد و فشن باشد که هر لباسی تنها به یک شکل و روش قابل استفاده نیست و روش‌های متعددی برای پوشیدن آن وجود دارد. با مشاهده تیپ‌های خیابانی مختلف شما می‌توانید این نکته را  بهتر و عمیق‌تر درک کنید و دیدگاه جدیدی درباره پوشیدن لباس‌های تکراری و قدیمی خود پیدا کنید. فراموش نکنید که این لباس‌های تکراری و قدیمی نباید کهنه، پاره یا رنگ و رو رفته باشند چون در این صورت یکی از اولین اصول شیکپوشی را که تمیز و آراسته بودن است زیرپا گذاشته‌اید.

پیراهن دکمه‌دار ساده

هر خانمی حتما حداقل یک عدد پیراهن دکمه‌دار با سبک مردانه در کمد لباس‌های خود دارد که احتمالا از پوشیدن آن خسته شده است. یک روش متفاوت و جذاب برای پوشیدن این پیراهن‌ها استفاده از سارافون و یا پیراهن آستین حلقه‌ای ساده و گشاد است. شما می‌توانید این پیراهن دکمه‌دار را زیر سارافون یا پیراهن بدون آستین و حتی مانتوی بدون آستین بپوشید و تیپی جدید برای خودتان بسازید.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

کیف‌های دوشی روزمره

گاهی این خلاقیت شما می‌تواند در روش استفاده از اکسسوری‌ها باشد. یک اکسسوری روزمره مثل کیف دوشی که همیشه روی شانه استفاده می‌شود را می‌توان به روشی جدید که قبلا دیده نشده است استفاده کرد مثلا می‌توانید بند آن را به کمر شلوار جین خود ببندید و یا حتی آن را به عنوان کمربند به کار ببرید که جلوه‌ای متفاوت و غیرتکراری داشته باشد.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

پوشیدن لباس‌های تکراری مثل ژاکت جین و سوئیشرت

برای پوشیدن کت و ژاکت جین یک روش جدید وجود دارد که این روزها هم بسیار باب شده است. شما می‌توانید این کت‌ها را به صورت ناقص بپوشید طوری که یک یا هر دو شانه آن آویزان باشد و حالتی دراماتیک و راحت به استایل شما بدهد. برای پوشیدن سوئیشرت هم می‌توانید روش جدیدی را به کار ببرید به این شکل که روی سوئیشرت یک کت یا پالتوی بدون کلاه بپوشید و کلاه سوئیشرت را روی کت یا پالتو بیندازید. دکمه‌های کت یا پالتو را هم می‌توانید باز بگذارید.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

پوشیدن پولیور ساده

اگر ژاکت یا بلوز آستین بلند ساده‌ای دارید که از پوشیدن آن خسته شده‌اید می‌توانید با اضافه کردن یک تاپ بدون آستین زندگی جدیدی به آن بدهید. تاپی انتخاب کنید که هماهنگی رنگی و طرحی مناسبی با بلوز شما داشته باشد مثلا یک تاپ طرح‌دار متالیک که استایلی متناسب با فصل زمستان داشته باشد یک انتخاب مناسب برای این کار است.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

پوشیدن لباس‌های تکراری مثل تیشرت

تیشرت‌ها شاید جزو تکراری‌ترین لباس‌ها روزمره ما باشند که فقط یک روش برای پوشیدن آن‌ها تصور می‌شود در حالی که این طور نیست. شما می‌توانید تیشرت تکراری خود را به روش‌های مختلفی بپوشید مثلا یک راه، پوشیدن آن زیر سرهمی بدون آستین است. همچنین می‌توانید ترفندی را که برای پولیور ساده گفته شد یعنی استفاده از تاپ بدون آستین را برای تیشرت هم پیاده کنید.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

پوشیدن مانتو و بارانی ساده

متاسفانه مانتوها خیلی زود تکراری می‌شوند و از پوشیدن آن‌ها خسته می‌شویم. اما روش‌های مختلفی برای نو کردن مانتوها وجود دارد مثلا اگر مانتوی شما کمردار است می‌توانید کمربند آن را خارج کرده و از یک کمربند دیگر استفاده کنید. این کار استایل مانتو را عوض کرده و آن را به یک مانتوی جدید تبدیل می‌کند. این کمربند می‌تواند با کیف یا کفش شما هماهنگ شده و مانتو را به بخشی جدانشدنی از استایل شما تبدیل کند.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

پوشیدن لباس‌های چین‌دار و رافل‌دار

اگر قصد پوشیدن لباس‌های چین‌دار را دارید بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که چین‌های باریک‌تری دارند چون مدل‌های چین‌دار با چین‌ها و رافل‌های عریض می‌تواند حالت کودکانه‌ای به استایل شما بدهد و یا شما را چاق‌تر نشان دهد. پس می‌توانید لباس‌های رافل‌دار خود را به خیاط بدهید تا چین‌های آن‌ را باریک‌تر کند و لباس تکراری شما مجددا قابل استفاده باشد.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

استفاده از جواهرات ظریف

جواهرات ظریف همیشه گزینه مناسب‌تری نسبت به جواهرات درشت و بزرگ هستند چون این جواهرات حالتی خانمانه و شیک‌تر دارند. البته ممکن است مدتی استفاده از این جواهرات باعث تکراری شدن آن‌ها شود، برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید این جواهرات را به صورت چندلایه و در کنار هم استفاده کنید تا تنوع  انتخاب بیشتری داشته باشید.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

پوشیدن لباس‌های تکراری مثل لباس‌های گلدار

یک تصور غلط در مورد لباس‌های گلدار وجود دارد و آن این است که یک لباس گلدار لزوما رنگارنگ و صورتی و قرمز و … است در حالی که یک لباس گلدار شیک می‌تواند در رنگ‌های تیره و موقر باشد و زیبایی خود را داشته باشد. این مدل لباس‌های گلدار دیرتر تکراری می‌شوند و قابلیت تطبیق پذیری بالایی هم دارند.

استفاده از پاپیون‌ها و یقه‌های مدل جدید

این روزها عصر جدیدی دردنیای پاپیون‌ها و یقه‌های جداشونده لباس آغاز شده است و مدل‌های جدید و فانتزی و جذابی از آن‌ها معرفی شده است. اگر پیش از این، از این اکسسوری‌ها استفاده نمی‌کردید اکنون وقت آن فرا رسیده است و شما می‌توانید با استفاده از این یقه‌ها و پاپیون‌‌ها لباس‌های تکراری و قدیمی خود را به روشی جدید بپوشید و زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بدهید.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

استفاده از رنگ صورتی

اگر همه شما را با استایل دخترانه می‌شناسند احتمالا صورتی رنگ مورد علاقه شما است. اگر به این شهرت خود علاقه‌ای ندارید اما نمی‌خواهید رنگ صورتی را هم رها کنید بهتر است در استفاده از آن تجدید نظر کنید و به طور محدودتری از ان استفاده کنید مثلا تنها کفش‌های خود را به رنگ صورتی انتخاب کنید و یا در کیف یا بخش کوچکی از لباس‌های خود این رنگ را به کار ببرید.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

پوشیدن دامن مدادی به روش جدید

اگر دامن مدادی ساده‌ای دارید که از آن خسته شده‌اید آن را به خیاط بدهید تا مدل دامن را تغییر دهد و به دلخواه شما درآورد. چین دادن دامن به طور افقی و یا پیلی کردن دامن و اضافه کردن برش‌های مثلثی به این دامن روش‌هایی است که می‌تواند با کمترین هزینه دامن جدیدی را به شما تحویل دهد که دیگر کهنه و خسته کننده نیست.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

لباس‌هایی با آستین کلوش

آستین‌های کلوش چند سالی است که مد روز هستند و در بلوزهای مجلسی، مانتوها و دیگر لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به این مدل آستین علاقه دارید می‌توانید لباس خود را به خیاط بدهید تا آستین‌های آن را با کمی پارچه اضافی به آستین کلوش تبدیل کند. آستین کلوش نه تنها مد روز است بلکه بازوها را نیز لاغر نشان می‌دهد.

ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)