شرکت والمارت –در حال اجرای آزمایشی طرحی بسیار جالب در زمینه‌ی تحویل سفارش های اینترنتی است که طی آن، حتی در صورتی که مشتریان در منزل خود نباشند، می‌توان سفارش های اینترنتی آن‌ها را تحویل داد. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا درباره‌ی این اقدام جدید یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در جهان، بیشتر آشنا شوید.

تصور کنید که به منزل برمی‌گردید و یخچالتان پر از خوارباری است که به صورت اینترنتی سفارش داده بودید! در واقع شما فقط سفارش را به صورت انلاین ثبت کرده و به بیرون از منزل رفته اید، در همین فاصله، سفارشات شما رسیده و در یخچال قرار داده شده‌اند!

تحویل سفارش های اینترنتی بدون حضور مشتری در منزل!

برنامه‌ای که شرکت والمارت- شرکتی که که۲۴% از سهم بازار خواربار فروشی آنلاین را در سال ۲۰۱۶ در اختیار داشت و امسال این رقم افزایش نیز پیدا کرده است –  به تازگی در سیلیکون ولی (Silicon Valley) در قسمت کلیفرنیای شمالی اجرا کرده، به همین صورت است و توسط یک ارائه‌دهنده‌ی تکنولوژی ورود به منزل بدون کلید، و همچنین اپلیکیشن August Home اجرا می‌شود.

مسئول تحویل سفارشات آنلاین، زمانی که شما در منزل نیستید، سفارشات را درون منزل قرار می‌دهد.

یکی از افراد کلیدی در بخش عملیاتیِ شرکت والمارت، در مورد این طرح (تحویل غیر حضوری سفارش های اینترنتی) توضیحات را بدین صورت ارائه می‌دهد: فرض کنید شما یک یا چند سفارش را –چه شامل محصولات غیر فاسد شدنی و چه شامل خواربار و مواد غذایی – به صورت آنلاین در سایت والمارت ثبت می‌کنید. پس از آماده شدن سفارشتان، ترخیص شده و به سمت منزل شما حمل می‌شود. حال در صورتی که کسی در منزل نباشد تا سفارش را تحویل بگیرد، مسئول تحویل می‌تواند با استفاده از رمزی که در اختیار وی قرار داده شده (با اجازه‌ی قبلیِ شما) و فقط برای یک بار قابل استفاده است، قفل هوشمند درب منزل شما را باز نماید. مسئول مربوطه سفارشات را به داخل خانه می‌آورد، محصولاتی که فاسدشدنی هستند را درون یخچال یا فریزر قرار می‌دهد و سپس منزل شما را ترک می‌کند. مشتری نیز می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن August Home، و دوربین منزلش که به این اپلیکیشن لینک شده است، ورود و حضور مسئول تحویل را مشاهده کند و بنابراین، نگرانی در مورد منزل خود نداشته باشد.

مشتری می‌تواند ورود و حضور مسئول تحویل سفارش های اینترنتی خود را در اپلیکیشنی که به دوربین منزلتان لینک شده ببیند.

در حال حاضر، والمارت در حال اجرای آزمایشی این طرح – تحویل غیر حضوری سفارش های اینترنتی – و تغییر دادن قیمت‌های خود برای این سرویس ویژه است تا ببیند چه قیمتی برای این کار مناسب‌تر است. این شرکت قصد دارد ابتدا سفارشاتی را برای این سرویس (سرویس ورود به منزل و تحویل سفارشات آنلاین) ویژه، از مشتریانی که در سیلیکون ولی هستند بگیرد و سپس در مورد گسترش این سرویس در سایر نقاط تصمیم گیری نماید.

با این سرویس ویژه -سرویس تحویل غیر حضوری سفارش های اینترنتی – بسیاری از مشکلاتی که در مسافت آخری تحویل سفارش به مشتری وجود دارد، از بین خواهد رفت. البته فعلاً آن دسته از مشتریانی می‌تواند از این سرویس بهره‌مند شوند که قفل درب منزل آن‌ها از نوع هوشمند باشد و در حال حاضر، این دسته از مشتریان بسیار محدود هستند. بنابراین، والمارت در حال نفوذ به بخش بسیار کوچکی از بازار است. البته با روندی که در حال طی شدن است، انتظار می‌رود که در آینده‌ی نزدیک، خانه‌های هوشمند رواج بیشتری پیدا کنند. مشکلی که در اجرای طرح تحویل سفارشات در زمانی که مشتری در منزل نیست، وجود دارد، مساله‌ی امنیتی آن است که باید کاملاً حل شود. به طوری که مشتریان بتوانند به مسئول تحویلِ شرکت والمارت اعتماد کنند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اخبار فروشگاه های اینترنتی در جهان، پیشنهاد می‌شود به مقاله هفت دلیل اصلی موفقیت شرکت آنلاین علی بابا رجوع کنید.

اگر نظری در مورد مطالب موجود در قسمت تجارت الکترونیک سایت مجله قرمز دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان گذارید.