در این مقاله‌ی کوتاه از مجله قرمز، خبری از شرکت گوگل که به تازگی منتشر شده است را با هم نگاهی می‌اندازیم. این شرکت، به خرده فروشان اجازه می‌دهد تا از طریق زیرساختی که شرکت گوگل ایجاد کرده، محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانند و مشتریان نیز خریدی ساده و آسان را از این طریق تجربه خواهند کرد. با ما همراه باشید تا با جزیئیات این خبر آشنا شوید. شاید شما نیز بتوانید یک بستر فروش اینترنتی همانند گوگل در ابعاد کوچک‌تر، در کشور خود ایجاد کنید.

شرکت گوگل ، برنامه ی آزمایشی خود را برای خرده فروشان فراهم کرده است

به تازگی شرکت گوگل، یک برنامه ی آزمایشی را برای این‌که خرده فروشان بتوانند محصولات خود را از طریق سایت گوگل به فروش برسانند اجرا کرده است. این برنامه به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم از ” لیست تبلیغات محصول ” (Product Listing Ads) خرید انجام دهند. این لیست (که به PLAs نیز معروف است)، یک لیست محصولات است که عکس کالا، قیمت آن و خرده فروشی را که محصول مورد نظر را به فروش می‌رساند نشان می‌دهد و گوگل این موارد را پس از سرچ‌های مربوط به محصولات، نمایش می‌دهد.

گوگل، به تازگی این نمایش لیست وار محصولات را برای خرید، در سایت نمایش می‌دهد و قصد دارد به خریداران کمک کند تا محصولات مورد نیاز خود را به راحتی از طریق این سایت خریداری نمایند.

امکان جدید شرکت گوگل

خرده فروشان نیز می‌توانند از طریق پر کردن یک فرم اینترنتی، اقدام به فروش محصولات خود از طریق این سایت نمایند. قسمتی از این فرم اینترنتی در شکل زیر نشان داده شده است و افرادی که قصد دارند محصولات خود را از طریق بستر شرکت گوگل به فروش برسانند می‌توانند آن را پر کرده و کار اینترنتی خود را آغاز نمایند.

اقدام جدید شرکت گوگل - خرید و فروش محصولات از طریق گوگل

وقتی که یک مشتری بر روی گزینه‌ی “خرید از طریق گوگل” کلیک می‌کند، به صفحه‌ای هدایت می‌شود که می‌تواند با استفاده از اعتبار گوگل خود (کیف پول گوگل)، کالای مورد نظر خود را خریداری نماید. کیف پول گوگل، یک سیستم پرداخت است که مشتریان می‌توانند اطلاعات کارت اعتباری خود را در آن ذخیره کنند و آن را به حساب بانکی مورد نظر خود وصل نمایند. ۱۲۳ تا از برترین خرده فروشان در بین ۵۰۰ خرده فروش برتر، از سیستم پرداخت گوگل برای اخذ هزینه از مشتریان اینترنتی خود استفاده می‌نمایند.

لازم است اشاره شود که شرکت گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ تصمیم به اجرای برنامه‌ی خرید از طریق گوگل را اعلام کرد؛ اما گسترش این موضوع تا امسال به تعویق افتاد. اکنون نیز، فقط آن دسته از افرادی که از وسایل اندرویدی استفاده می‌کنند، می‌توانند گزینه‌های مربوط به خرید از طریق گوگل را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده کنند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شرکت گوگل و برنامه‌های آن، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی کسب درآمد از طریق گوگل رجوع کنید.
  • لطفاً اگر نظر یا پیشنهادی دارید، با ما در میان گذارید.